Klej do aluminium

Czołem.
Czy istnieje na rynku jakiś w miarę łatwo dostępny i możliwy do użycia w
domowym warsztacie ( czyli UV itp. odpada ) klej do aluminium ? Chodzi o
połączenie wał - tuleja; kleje które mam pod ręką przeznaczone się do
stali, przy detalach aluminiowych spoina ma ledwie kilkadziesiąt %
wytrzymałości jak przy stali.
Reply to
PeJot
Tak, szukaj na Allegro Alumweld, Alumilut :-)
:-)
Pozdrawiam
Jacek
Reply to
Agent 0700
Agent 0700 pisze:
To jest .....nie to o co mi chodzi. Potrzebuję klej.
Reply to
PeJot
Ciba XB5315 o ile zmiesci sie do piekarnika.
Ciekawe czy mozna to kupic albo probke dostac ..
J.F.
No problem. Mój "piekarnik" jest ... trochę większy niż domowy.
Nie ma rzeczy niemożliwych, są tylko nieopłacalne :) Ostatecznie zastosuję Loctite i możliwie największą powierzchnię spoiny.
Reply to
PeJot
From: "PeJot" <PeJot@
Najpierw pytanie o zadanie, jakiemu ma sprostac wklejona tuleja. Rozumiem, ze wal i tuleja sa aluminiowe. 'kilkadziesi±t % wytrzyma³o¶ci jak przy stali.' Co to znaczy? O jaka wytrzymalosc idzie? Kilkadziesiat % to calkiem dobry wynik. ;-)
Reply to
mr.all
Firmy dostarczaj±ce komponenty do produkcji okien aluminiowych maj± kleje dwusk³adnikowe i jednosk³adnikowe. Taka paczka jednosk³adnikowego kleju kosztuje oko³o 70 z³.
Reply to
WT
Skurczowo nie idzie osadzić? Konrad
Reply to
Konrad Anikiel
Konrad Anikiel pisze:
Pewnie by się dało, tyle że klejenie ma tę fajną cechę że najczęściej jest łatwo demontowalne bez zniszczenia detali. Chodzi o część rowerową, konkretnie mostek do kierownicy o zerowym wysunięciu, przeznaczoną dla dziecka, które za kilka lat raczej z tego wyrośnie. Puki co w SRach tego nie widziałem, ale mam pomysł jak to zrobić z 2 fabrycznych detali, które trzeba skleić. Jak dziecko wyrośnie po zdemontowaniu jeden z detali będzie do wykorzystania.
ZTCC wytrzymałość spoiny dla klejów Loctite, normalnie przeznaczonych do stali, przy aluminium wynosi ok. 50 %. W moim przypadku mógłbym zmaksymalizować powierzchnię spoiny, a dodatkowo powierzchnie podtrawić, żeby były bardziej chropowate.
Reply to
PeJot
U¿ytkownik "PeJot" snipped-for-privacy@02.pl napisa³ w wiadomo¶ci news:gacupn$rv$ snipped-for-privacy@inews.gazeta.pl...
A czy za pomoc± tych klejów do aluminium mo¿na skleiæ antenê telewizyjn± z rurek lub kwadratów?
Pozdrowienia. Krzysztof z Tychów.
Reply to
Krzysztof Tabaczynski
Jak wszystkie kleje - wytrzymalosc zalezy od powierzchni spoiny, a grubosc powinna byc niewielka.
Czyli pewnie cos co przy antenie nie bedzie zapewnione.
J.F.