klej do aluminium

Witajcie! Kumpel chce sobie cosik z aluminium sklecic, i uparl sie na klejenie-zreszta zeczywiscie w inektorych miejscach najlepsze bylo by
klejenie...Jaki klej bedzie najlepszy/istnieje jakis specjalny do aluminium?/- konstrukcja raczej statyczna, raczej nie bedzie mocno i zbyt czesto pracowac. pozdr jacek

Co rozumiesz przez "raczej nie bedzie mocno i zbyt czesto pracowac" ? Jeśli wogóle nie będzie pracować to sklejcie żywicą epoksydową. Jeśli natomiat będzie pracować, szczególnie na gięcie, to klejenie raczej wogóle odpada. Pozdrawiam, Robert

...ok.chodzi o stelaz na gabloty, "szuflady" na zbiory, a wiec w sumie mebel a nie jakies urzadzenie czy stale ruchomy element...

Pozdrawiam,
...w sumie gabloty beda troche wazyc wiec chyba giecie wchodzi jednak w rachube, ale inny sposob laczenia/skrecenie, nitowanie/ odpada bo katownik aluminiowy[zast. jako prowadnica gablot] jest dosyc cienki /0,8mm/. Lutowanie??? A moze jednak jakis klej, z nadzieja pytam:))?

"super metal" dwuskładnikowy - w blisterze dwa okrągłe pudełeczka w cenie ok 28 zł - u mnie w sklepie jest taki , ale może znajdziesz gdzie indziej
-- http://www.aviatarnow.gex.pl snipped-for-privacy@poczta.onet.pl snipped-for-privacy@poczta.onet.pl

mebel
wogóle
katownik
Oooo:)) dzieki, o to to to chodzilo!!! pozdr jacek;]

Przekonaj kolegę, żeby zrezygnował z aluminium i przeszedł np. na miedź lub mosiądz. Da się lutować, a to rozwiąże jego problemy. Pozdrawiam
Witam Co do klejenia aluminium i pochodnych to firma Henkel ma w swojej ofercie kleje przemysłowe do Al. Byłem kiedys na pokazie możliwości w.w. i jest to niesamowita sprawa. Jak nie zależy na kontakcie elektrycznym to nawet spawanie jest słabsze. Człowiek zkleił dwa druty czołowo ( fi 1mm) na rozciąganie , pękł drut w miejscu jednolitym a nie na łączeniu. Przy zginaniu , pręt (fi 10mm klejony czołowo) wygioł się płynnie jak by nie było zadnych łączeń. Obecnie coraz więcej firm robiących stolarkę budowlaną z Al przestawia się na klejenie ( brak naprężeń termicznych) . Nie mogę podać w tej chwili dystrybutora tych klei ale są wyszukiwarki. Tylko jest to konfekcjonowane tylko w pojemnikach od 5kg do 50kg. Samo klejenie trwa kilkanaście sekund , przygotowanie powierzchni facetowi na pokazie zajeło ok. 30 do 45 min.
To tak na marginesie co do możliwości obecnych klei. Pozdrawiam Mariusz G.

Zostaje jeszcez drewno, nie wiem czy tansze od stali, ale napewno latwiejsze w obrobce.
Patrzcie, o czym Bresio do nas napisał(a):

I doskonale się klei :)
--
/---------------- Michał --- snipped-for-privacy@xl.wp.pl ---------------\