RC dorobienie iglicy do samopału

Cześć,

nabyłem drogą kupna zdalnego (allegro) silniczek samozapłonowy, niestety ma ułamaną iglicę tak, że ostrze z jednej strony wystaje, natomiast nie ma za co kręcić. Pechowo(?) się złożyło, że zdjęcie było zrobione od strony wlotu paliwa i nie było tego widać. Da się coś takiego dorobić? W sumie wystarczy chyba nagwintować i zaostrzyć drucik 1,5mm? Silnikami spalinowymi interesuję się mniej więcej tak długo jak modelarstwem, czyli około miesiąca i nie mogę się zdecydować, czy opieprzyć gościa za zatajenie istotnej informacji, że silnik jest do wyrzucenia, czy też jest to pierdółka.

I jeszcze jedno, wlot mieszanki do komory silnika jest przesłonięty od wewnątrz blaszką (zawór jednokierunkowy?). W stanie spoczynku powinna przylegać i zasłaniać otwór, czy tak jak u mnie odstawać troszeczkę? A może nie ma to znaczenia, ważne tylko, żeby się ruszała?

pozdrawiam, Michał

Reply to
skudi

Użytkownik snipped-for-privacy@gizmo.pl napisał:

Jeśli sostał zatajony stan faktyczny to DAJ MU NEGATYW z rzeczowym opisem, żeby nie mógł się wykręcać. Zacząłeś modelarstwo od tyłu - od eksponatów muzealnych:) Kupowanie pod wpływem chwili, bez rozpoznania, to kiepski pomysł. A kupowanie w ciemno silnika, którego czas życia wyraża się godzinami pracy, to pomysł fatalny.

Reply to
A.Grodecki

Witam

Jeśli tak jak piszesz trochę wystaje to zależy ile. Możesz na to co wystaje założyć rurkę miedzianą, najlepiej tak dopasowaną by weszło na wcisk, lub (lepiej) iglica dała się wkręcić. Jednak musi wystawać min 5mm po wkręceniu iglicy do oporu. Następnie musisz to zacisnąć by już nie dało cię obracać( lutowanie nie wchodzi w rachubę). Drugi koniec rurki: możesz już coś przylutować do kręcenie wedle upodobań i dowolnej długości. Mam tak zrobione od kilku lat i nigdy nie zawiodło.

Nie może to byś zwykły drucik. Można dorobić jednak musi to być z twardej stali hartowanej. Zaostrzyć (jak piszesz) trzeba bardzo precyzyjnie.

Chyba jest to bez znaczenia, jednak nie piszesz o jaki silnik chodzi i nie wiem do czego dokładnie ona służy.

Powodzenia

Gugigugi

Reply to
Gugigugi

Użytkownik snipped-for-privacy@gizmo.pl napisał w wiadomości news:bq4jke$aa8$ snipped-for-privacy@korweta.task.gda.pl...

Witam ! Dorobić igłę można dosyć łatwo.Wystarczy wziąć odpowiedniej średnicy drut (nizbyt twardy np. szprycha rowerowa) zeszlifować ręcznie na szlifierce (zgrubnie) stożek zamykający.Potem zamocować w wiertarce np. kolumnowej tak przygotowaną igłę, i przy pomocy małego pilniczka i papieru ściernego wygładzić stożek.Następnie nagwintować igłę. Sprawdź przed robotą jaki jest gwint na resztce igły, apotem czy twój drut da się nagwintować (może być za twardy). Silnik twój ma sterowanie mieszanki membraną. To jest archaiczne rozwiązanie. Membrana może nie dolegć to jest wada ale może da się odpalić. Sprzedający zrobił Cię z tym silnikiem w sposób absolutnie zamierzony w "konia" Sinik jest prawdopodobnie Firmy JENA .To nadaję się do muzeum (pomimo to jeżeli nie zajeżdżony to da się odplić.) Napisz na priv jaki to silnik i dane o igle to może mam taką to Ci dam za darmo. Pozdrawiam Jerzy

Reply to
Jerzy Manarczyk

Z opisu wynika ,że to Zeiss Jena Na pewno membrana powinna przylegać szczelnie do swej przylgni. Silnik stary ale to były sympatyczne silniki .jak mnie pamięć nie myli na igle jest wint M2 lub M1,6 Igłę dorób z grubej igły do szycia (materiał ). Ale na pewno ktoś cie oszukał zatajając stan silnika

Znajdź go i daj w pysk tym silnikiem-nauczy sie ......

Reply to
Roman B

Oprocz tego mozesz podac jego nazwisko na liscie, moze komus przyda sie jako ostrzezenie..... POTEGA INTERNETU

Serdecznie pozdrawiam z urlopu

Alex

Reply to
rcflight