[RC] Katastrofa modelu B-52

Na pewno wszyscy widzieli Giant Scale model B-52 z ośmioma
silnikami odrzutowymi. np. tu:
rozbił się w czerwcu w czasie pokazów w Southampton:
ja się martwiłem, jak mi się prima rozbiła ;)
Reply to
Piotr Konopka
Z tego co czytałem - błąd pilota, co więcej podobny do tego, który był powodem katastrofy prawdziwego B-52 w 1994 roku - czyli mówiąc w skrócie - próba zmuszenia ciężkiej maszyny do wykonania manewru zarezerwowanego raczej dla myśliwców - zbyt gwałtowny zawrót, przepadnięcie na małej wysokości i BUM! Tutaj film z katastrofą "dużego" B-52 i komentarzem na temat brawury pilotów tychże maszyn...
Piotr Konopka
Kiedy¶ by³ du¿y artyku³, bodaj w Skrzydlatej na ten temat... facet ostro przegina³ pa³ê ju¿ od jakiego¶ czasu przed katastrof±, s³ychaæ to te¿ zreszt± od lektora we wskazanym filmiku...
Reply to
batched
Robercie spojrz na tym filmie podczas startu na rekaw. Kondon od wiatru zupełnie zwisł. To raczej pilot byl lama. Bogata lama;-) Pzdr Marcin
Reply to
Marcin
Szkoda. To by³ kawa³ modelu! Ciekawe co siê sta³o? Czy¿by b³±d pilota? Wygl±da jakby model zosta³ za bardzo po³o¿ony na skrzyd³o, jak na swoje mo¿liwo¶ci. Chyba bardzo wia³o, s±dz±c po niebie i przechy³ach na starcie... Pozdrawiam, Robert
Reply to
Robert 'Heyoan' Gadomski
Jego model jego wola...
A szkoda maszyny - faja byla. Ale chyba zbyt wolna... =]
Reply to
Doman
Na pierwszym filmie z zegarkiem widac o godzinie 12:34:54 czerwony rekaw w pozycio prawie poziomej. Zobacz tez na koniec filmu jak szybko odlatuje dym z miejsca katastrofy. Wiatr slychac w mikrofonie kamery, wiec raczej wialo niezle. Wydaje mi sie ze po nawrocie, samolot lecial z wiatrem z dosyc mala predkoscia i jego skrzydla stracily sile nosna. Sam zakret samolotu byl tego efektem i raczej nie byl zainicjowany przez pilota.
Reply to
KubaClod
Tak to prawda - ale z tego co wiem sponsorzy już podjęli decyzją o odbudowie modelu.
Reply to
Piotr Konopka
Batched mówi³ to tym prawdziwym, a to ju¿ ani jego model ani tylko jego ¿ycie :( Pozdrawiam, Robert
Reply to
Robert 'Heyoan' Gadomski
To chyba nie by³ prywatny model, tylko jaki¶ mocno sponsorowany. Tak mi siê kiedy¶ obi³o o uszy ale nie mam pewno¶ci. Ciekawe jak zareagowali sponsorzy :) Pozdrawiam, Robert
Reply to
Robert 'Heyoan' Gadomski