(RC) Szpachlowanie styropianu

Witam Chcę zbudować kadłub modelu metodą traconego styropianu wg opisu na PWM. Zamiast miękkiego "kuleczkowego" styropianu chcę użyć styrodur - twardy
styropian "bezkuleczkowy" używany do ocieplania ścian i np. wycinania przestrzennych liter do reklam. Jest znacznie wytrzymalszy i swietnie się szlifuje. Może ktoś mi poradzi czym taki styrodur szpachlować przed laminowaniem bo na pewno będą miejsca gdzie trzeba będzie wypełnić ubytki. Szpachlówka - podobnie jak materiał "rodzimy" - musi się dać potem wytopić acetonem lub nitro.
Pozdrawiam
Marek Popów Latające RC

Jedyna rada - szlifuj tak zebys nie musial szpachlowac. Jest to bardzo wdzieczny material wiec jak nie bedziesz sie zbytnio spieszyl to obejdzie sie bez szpachlowania. Od srodka i tak nie wazne jak wygladac bedzie kadlub. Martw sie dopiero o zewnetrzna warstwe laminatu.
-- Pozdrawiam Przemek Jakubczak Warszawa - Bemowo, latajace RC, plywajace i ostatnio rakiety =) http://japim.acn.waw.pl/modelarstwo /

kadlub.
No właśnie. Tu rodzi się drugi problem. Na PWM radzą żeby na zewnątrz wyszpachlować kadłub dość grubo żywicą z mikrobalonami. Nigdy tego nie robiłem, a mikrobalony dopiero jadą do mnie z Model Making. Jak - w jakich proporcjach mieszać żywicę z mikrobalonami, sypać mikrobalony do żywicy czy odwrotnie. Nakładać pędzlem, czy lepiej szpachelką. Będę wdzięczny za radę, jeśli ktoś już to ćwiczył. Czy żelkot to to samo co mikrobalony z żywicą?
Pozdrawiam
Marek Popów Latające RC

Mikrobalony to wypelniacz, ktory w polaczeniu z zywica daje cos jakby porowata objetosc i przez to wypelnia duze objetosci przy malej masie. Ma to takze ten plus ze bardzo latwo sie obrabia - szlifuje, bo nie jest to lita zywica tylko taka twarda gabka...

czy
Teoretycznie w kazdych proporcjach mozliwe jest mieszanie ale bez przesady. To jak rozpuszczanie alkocholu etylowego w wodzie :D Najlepiej chyba bedzie jak bedziesz dosypywal mikrobalony do zywicy i mieszal do uzyskania satysfakcjonujacej Ci konsystencji. Im wiecej mikrobalonu tym zywica jest slabsza, ale lawiej sie obrabia.

Chyba najlepiej pedzelkiem, chociaz jak zobaczysz jak to wyglada to od razu wykombinujesz czym to sie je.

Nie. Zelkot to zywica poliestrowa. Najczesciej z domieszka tlenkow tytanu (bialy kolor). Stosuje sie jako wierzchnia wartswa wykonczeniowa (ukladana w formie negatywowej jako pierwsza) w celu eliminacji potrzeby lakierowania powierzchni. W zastosowaniach pozytywowych zupelnie nieprzydatna - niemozliwa odpowiednia obrobka.
-- Pozdrawiam Przemek Jakubczak Warszawa - Bemowo, latajace RC, plywajace i ostatnio rakiety =) http://japim.acn.waw.pl/modelarstwo /

Zelkot to pierwsza warstwa żywicy z barwnikiem i zagęszczaczem jaką pokrywana jest forma w celu opisanym przez kolegów. To czy jest to żelkot poliestrowy czy epoksydowy a moze poliuretanowy lub akrylowy nie ma wpływu na nazwę . Żelkot to ta pierwsza warstwa.. Co do szpachlowania styropianu/styroduru ja używamszpachlówki firmy Red Devil "One Coat" na bazie akrylu zagęszczonej microbalonem (gotowy produkt) lub szpachlówke do drewna w postaci proszku . Należy rozrobić w konsystencji nieco rzadszej niz do drewna. Ten specyfik równiez firmy Red Devil . Kupuje w sklepie NOMI w Krakowie . Poszukaj dystrybutora produktów Red Devil. Teszpachlówki są tanie . Za opakowanie około 0,5 l zapłaciłem 11 zł a do drewna 12 zł Obrabia sie idealnie . Trzeba czekac około 1 h
Dziękuję wszystkim, którzy odpowiedzieli na moje pytania w tym wątku. Sporo nowego się dowiedziałem. Szczególnie dziękuje koledze Pavvelowi za to, że nie uznał mojego pytania za zbyt trywialne i w związku z tym nie odesłał mnie na bocznicę, do Googli i nie nazwał "trollem". A tremę po naszej dyskusji sprzed miesiaca miałem wielką ;-)) .............. ............. Wybacz Pavvel ale nie mogłem sobie odmówic ;-))
Pozdrawiam Marek Popów Latajace RC
P.S. To piwo w Pile w przyszłym roku to chyba będzie konieczność.

Witam Chciałem tylko powiedzieć że zadałem podobne pytanie na forum PWM.
Pozdrawiam Piotr Piechota
Czesc!
I ja dolacze do tematu, bo tez robie wlasnie kadlub.
Czy ktos ma dobry pomysl w jaki sposob na przygotowany styropianowy kadlub (oklejony tasma) nakladac kolejne warstwy tkaniny?
Czy dmuchnac na rozlozony, przygotowany kawalek tkaniny odrobine kleju w sprayu, nastepnie oblozyc na kadlubie i dopasowac, a pozniej przesycac tkanine bezposrednio na kadlubie?
Patent z klejem w spraju sprawdzony - doskonaly, tyle ze nie usmiecha mi sie przesycanie tkaniny na kadlubie - wolalbym rozlozyc ja na folii na blacie i karta kredytowa rozprowadzic odpowiednia ilosc zywicy i wtedy nalozyc to na kadlub pozniej latwo zdejmujac folie. jednak tu nie bardzo jestem pewny, czy tkanina bedzie wystarczajaco trzymala sie kaduba (w koncu posmarowanego wczesniej tlustym rozdzielaczem).
Moze ktos z Was juz to przemeczyl? Bardzo prosze o dobry pomysl.
Pozdrowienia! Marcin