Taśmy miernicze- "+"/"-"

Przyszło mi sprawdzać miarki zwijane i... Jeśli miarką wzorcową odmierzę np. 1 m, a miarka kontrolowana pokażę mi tę odległość jako 99,9 cm, to czy to jest odchyłka "+" czy "-" ? Ja uważam, że "+", bo ta miarka kontrolowana jest wtedy nadmiernie wydłużona, ale niekoniecznie mogę mieć rację. Jak to się przyjmuje?

Reply to
Grzexs

Grzexs snipped-for-privacy@gaXzeta.pXl napisał(a):

Witam Dokładnie rzecz biorąc, to nie odchyłka tylko błąd pomiaru. Jeżeli wskazanie przyrządu jest mniejsze od wartości rzeczywistej wielkości mierzonej (tu możemy przyjąć że tą wartość reprezntuje miarka wzorcowa), to błąd pomiaru ( tu błąd systematyczny) podajemy ze znakiem minus. PP

Reply to
PL(N)umber_One