magnesy spiekane - wytwarzanie i rozkład pola

Witam
Moje pytanie zainspirowane zostało wymianą e-maili z firmą produkującą
magnesy spiekane.
Zapytałem ich tam o magnes - będący w najlepsym przybliżeniu "pastylką"
- tak jak tabletka potrafi mieć
na średnicy nacięcie - tak chciałem, żeby przebiegała linia umownego
przedziału między biegunami.
Odpowiedziano mi, że owszem - mogą takie zrobić ale nie są w stanie
zagwarantować powtarzalności
i równomierności rozłożenia biegunów.
To czyli że jak - że może być więcej N jak S?
Czy takich magnesów (neodymowe np) nie robi się tak, że poddaje się
działaniu pola uformowany
materiał - następnie spiekany?
XTC
Reply to
xtc
xtc napisał(a):
Magnesy spiekane są parszywe jeżeli idzie o powtarzalność wymiarów i parametrów, za to tanie. Chcesz mieć dobrą powtarzalność magnesowania - da się, ale widać firma nie ma sprzętu do tego.
Magnesy neodymowe to nie ta klasa materiału. Co do technologii spieków - to chyba idzie tak: spiekanie, potem szlifowanie krytycznych wymiarów a na końcu magnesowanie.
Reply to
PeJot
Tomek napisał(a):
Twoja sprawa.
No to przyjedź do mojej firmy. Z toporkiem, nożem albo czymkolwiek co Ci pasuje.
Reply to
PeJot
Tomek napisał(a):
I vice versa, szanowny kolego. Jeszcze gdybyś był uprzejmy sprecyzować do czego się odnosisz ( tekst n.t. magnesów lub teksty na mojej stronie ).
No to przyjedź do mojej firmy. Z toporkiem, nożem albo czymkolwiek co Ci pasuje. Chociaż nie, jakieś gilotyny dla wielce szanownego się znajdą.
Reply to
PeJot