"profesjonalne" podejście do sprawy...

Witam Na nowy tydzień chcę zaproponować wątek dla inżynierów w poczuciem humoru. Opisujcie w nim śmieszne sytuacje jakie wam się zdarzyły w waszej pracy. Ja akurat spotkałem się z "profecjonalnym" badaniem spoin. Oto opis sytuacji

Pojechaliśmy z moim kiero do KGHM badać stan komory spalania w nagrzewnicy powietrza produkcji naszego pracodawcy. Na miejscu tzreba było określiś stan komory (5m walec z blachy o średnicy 1m, z jednej strony palnik gazowy z drugiej wylot spalin na wymiennik)

Celem zbadania stanu spoin komory kiero wlazł do środka i świecił latarką po spoinach a mi kazał krzyczeć kiedy zobaczą światło. Niczego nie zobaczyłem :-( Wcelu nawigacji pukał w blache. Nawet jkby w blasze była dziura przez które przedosatłby się światło to raczej słabo byłoby je widac bo świecił w ciemnego (komora) w jasne (hala)

No to tyle, co sądzicie o takich metodach badawczych... Pozdrawiam

Reply to
jensen

jensen napisał:

To wszystko zależy od tego, jakie dziury są dopuszczalne. Jeśli odpowiedniej wielkości....

A tak naprawdę, to badanie uszkodzeń na pewno należy zaczynać od czegoś takiego. Przy każdym następnym kroku cena badania zwykła rosnąć znacznie. Ale prawdą jest też, że latarka o specyficznej barwie światła byłaby łatwiejsza do wykrycia.

Reply to
Wieslaw Bicz

Gdyby świecił powiedzmy kilowatowym halogenem, a na zewnątrz byłoby całkowicie ciemno, to być może jakieś ewentualne długie pęknięcie by wykrył. Ale taką dziurę wykryłaby obsługa sama dużo wcześniej.

Konrad

Reply to
KA

Szanuj szefa swego, bo możesz mieć gorszego!

Reply to
wt

Sa przeciez specjalnme preparaty do badania, smarujesz z jednej i jak cos niegra to z drugiej wychodzi, nawet mniktiopekniecia wykryje.

Reply to
ledka

ledka napisał(a):

Bardzo specjalistyczne, np kreda - nafta ;). Niestety przykład szefa opisany przez przedmowce, to okaz wyjątkowy. pozdrawiam jsp jsp

Reply to
jsp

To nie smieszne to smutne ze taki glupek ma kierownicze stanowisko a moze i nawet dyplom inzyniera. Jako ze zaakceptowales sytuacje raczej tez nie masz sie czym chwalic.

Reply to
Zak