Jakie akumulatorki? (lamer)

Witam.
Synek ma zabawkę - zdalnie sterowany samochód na 6 paluszków AA.
Zamiast baterii chciałbym kupić akumulatorki tylko nie wiem czy Ni-Cd
czy Ni-MH.
Z tego co poczytałem Ni-Cd mają mniejszą pojemność (na allegro
znalazlem do 1100 mah), efekt pamięci ale za to można szybko
ładować i rozładowywać dużymi prądami.
Ni-MH mają większe pojemności (widziałem na allegro że nawet do
2950 mah), nie mająefektu pamięci ale trzeba je ładować stosunkowo
małym prądem i nie można zbytnio przeciążać.
I teraz mam dylemat jakie akumulatorki kupić bo nie mam pojęcia jaki
prąd pobiera silnik tej zabawki. Czym się sugerować lub co polecacie
do takiego czegoś? (nie jest to jakis terenowy pojazd, który ma mocny
silnik, bardziej do użytku domowego.
Pzodrawiam.
Reply to
bartess
Będzie problem bo chcesz zastąpić ogniwa akumulatorami a aku NiCd które można szybko ładować nawet 3C(nie każde się nadaja)rzadko występują w rozmiarach normalnych paluszków więc pozostaje Ci aku NiMh które maja ograniczony prąd ładowania i nie może być większy jak 1 C czyli 1000 mAh max ład.prądem 1 A.Tej samej regule podlegaja aku Li-Jon które sa lekkie i b.wydajne prądowo ale mają inne rozmiary zazwyczaj krztałt maja prostokątny.No i nie maja pamięci jak NiCd i mozna je doładowywać
Reply to
Marian