Jaka ładowarka do nadajnika Lama V3 ?

Witam :)

Jak w temacie ; szukam i szukam w necie :( ...i nic

Nie mogę znaleźć dedykowanej lub pasującej ładowarki do nadajnika Lamy E-sky 4-channel.

Nominalnie nadajnik jest zasilany 8 x AA i posiada z boku gniazdko "charge"

Pozdr.

Reply to
StaN

Użytkownik "StaN" snipped-for-privacy@wp.pI napisał w wiadomości news:fre8n5$q11$ snipped-for-privacy@mx1.internetia.pl...

=====================================

Zasilacz dedykowanej ładowarki do Lamy ma output ....12 V - 1,5 A ....czyli nic tylko kupić 8 szt akumulatorków AA :-)))

Tylko jakich ??? :)

Reply to
StaN

gniazdo w nadajniku ma odwrotna polaryzacje plus jest na zewnatrz.Wkładasz do nadajnika 8 aku i wyłaczasz nadajnik i wtedy mozesz podłaczyć ładowarke nie dołaczony zasilacz bo ten ma plus na środkowym bolcu.Ładowarka musi być dostosowana do ładowania 8 cel z prądem nie wiekszym jak 1C akumulatorów czyli np aku dasz 1000 mAh to prad ładowania nie moze byc wiekszy od 1 A dla aku NiMh ale lepiej ładować przez 14 h prądem równym 0,1C.

Reply to
Marian

Użytkownik "Marian" snipped-for-privacy@tlen.pl napisał w wiadomości news: snipped-for-privacy@newsgate.onet.pl...

===================================== ....nie mogę znaleźć ładowarki dedykowanej do tego nadajnika...czy o czymś nie wiem ....czy gniazdo "charge" w nadajniiku + zasialacz z kompletu (mimo, że gniazda fizycznie pasują) można zastosować do zasilania nadajnika bezpośrednio z sieci w pomieszczeniach zamkniętych ?

Reply to
StaN

Użytkownik "StaN" snipped-for-privacy@wp.pI napisał w wiadomości news:freh8s$fq8$ snipped-for-privacy@mx1.internetia.pl...

Reply to
Tomasz Skurniak

Użytkownik "Tomasz Skurniak" <tomeks snipped-for-privacy@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:frgi3u$8gi$ snipped-for-privacy@nemesis.news.neostrada.pl...

Panie Tomaszu Witam :)

Zdając sobie sprawę ze złożoności TEMATU (akumulatorki AA, rodzaje i związane z tym prądy ładowania, a to w układzie szeregowym-

-jak to jest w nadajniku e-sky Lama 8 x 1,5V - lub równoległym, gdyby ładować akumulatorki poza nadajnikiem) zastanawiam się co wybrać.

Miałem do czynienia z energetyką ale tą, gdzie silniki miały moce 2 MW i by je włączyc trzeba było mieć pozwolenie z Dyspozycji mocy, i na dodatek "dbać" o cosFi sieci.

Rozumiem, że na Grupie nikt nie zamierza prowadzić wykładów z podstaw elektroniki.

Dlaczego piszę tak "dramatyczne" posty ? na Grupie Modelarskiej ?

-bo jestem zagubionym nowicjuszem między ofertami , a tym co potrzebuję.

Oczywiście, że przeczytałem post Mariana ...i coś sobie przypomniałem :-)))

-Mam Lamę w wersji rtf :-)

-trenuję na symulatorze

-oraz na ograniczonej przestrzeni 2 x2 x2,5m

---------------------

-nie chcę "dublować" wydatków , a potrzebuję :

Zasilacz "stacjonarny" do nadajnika E-sky lamy (8x 1,5V w szeregu) lub baterię-pakiet, który tam się zmieści .

Ładowarkę do takiego "pakietu" lub zespołu akumulatorków AA z gniazdem pasującym do "charge" nadajnika. ( może od Chiftecka)

Nie mam pojęcia :))

Pozdr. Za sugestie z góry dziękuję !!!!!

Reply to
StaN

Użytkownik "StaN" ...

Zabawa z wkładaniem i wyjmowaniem akumulatorków do ładowania w standardowej ładowace "ogólnego zastosowania" na dłuższą metę jest oczywiście uciążliwa.

Ćwiczenia z Lamą są zapewne traktowane jako pierwszy etap dłuższej przygody.

Zatem może jest to dobry moment aby sprawić sobie jeden z podstawowych elementów wyposażenia modelarskiego, czyli przyzwoitą ładowarkę.

Generalnie każda ładowarka modelarska obsługująca ogniwa Ni-Cd i Ni-Mh poradzi sobie z ładowaniem 8 szt akumulatorków włożonych do nadajnika ESky.

Wtyczka, której potrzebujesz kosztuje grosze (max kilka zł) i nie jest kłopotliwa w lutowaniu.

Jeśli nie chcesz bawić się w dorabianie kabelka - kup taką ładowarkę (lub kabel), która będzie miała wtyczkę do ładowania nadajników Graupnera (w nich jest właśnie taki, nietypowy standard jaki zastosowano w nadajniku Esky).

No i teraz istotna kwestia - jaka konkretnie ładowarka.

Jeśli docelowo mają to być np. śmigłowce elektryczne, to przesadne oszczędności nie są wskazane. Wówczas ładowarka to wyddatek grubych kilkuset zł. Natomiast pociecha z niej będzie na lata. A i domowe potrzeby przeróżne obsłuży (np. "ożywianie" padających akumulatorków do komórek czy aparatów foto albo tradycyjnych paluszków). Lub opcja rozładowywania akumulatora modelarskiego ze zwrotem energii do akumulatora samochodowego - kilka razy pozwoliła mi odpalić samochód z rozładowanym (np. po miesięcznym postoju) akumulatorem.

Jeśli raczej spalinowe albo elektryczne, ale z założenia tylko niewielkie - też potrzebujesz ładowarki, ale już nie tak "wypasionej". Małe kilkaset zł (100-200-może 300) wystarczy. Poniżej po dwa przykłady z (też przykładowymi, ale sprawdzonymi osobiście) źródłami:

Z grupy pierwszej mogę ZDECYDOWANIE polecić Pulsara 2 (używam osobiście) np. stąd:

ędziesz musiał się trochę przyuczyć bo nie jest to sprzęt dla przysłowiowej "blondynki-sekretarki" ale warto. lub np. Robbe Power Peak Infinity 3 (miałem poprzedni model Infinity II wg mnie ten też wart polecenia w tej kategorii wymagań, ale niestety także cenowej). Np. tu:
Z grupy drugiej przykładowa ładowarka to Robbe Power Peak Compact np. tutaj za 214 zł:
np. SHARK 10 v1.0 produkcji rcm pelikan np. stąd:
Wszystkie 4 ładowarki powyżej są zasialne z 12V (zwykle zakres tolerancji ok.11-15V), co oznacza, że do stosowania w domu potrzebujesz jeszcze jakiegoś źródła prądu. Akumulator samochodowy lub żelowy jest niewygodny i nieporęczny. Powszechne rozwiązania to przerobiony zasilacz komputerowy (choćby od wspomnianego Chiftecka) , zasilacz do CB radia (jak pisałem 13.8V jest OK dla tych ładowarek - oczywiście zawsze trzeba się upewnić co pozwala producent), albo zwykły zasilacz stabilizowany, ale o trochę większej (w zależności od zastosowania) wydajności prądowej.

Trochę się rozpisałem, ale mam nadzieję, że pomocnie.

Pozdrawiam,

Kaper

Kaper

Użytkownik "Kaper" snipped-for-privacy@nazwa.mojego.serwera> napisał w wiadomości news:47dd6372$0$31391$ snipped-for-privacy@mamut2.aster.pl...

============================ Szczere Dziękuję za wyczerpujące informacje, które pozwolą kupić to co potrzebuję i uniknąć rozczarowań :)

Pozdrawiam,Stan

Reply to
StaN

Przestrzegam przed kombinowaniem zasilania nadajnika zasilaczem sieciowym.Jeśli napięcie bedzie zle wyfiltrowane i bedzie składowa zmienna zakłócic to moze pracę nadajnika lub jego poważne zniszczenie.Po to producent zastosował zmienna polaryzacje złacza aby uniemozliwić takie coś.Najlepiej kup aku firmowe i ładuj poza radiem lub wewnatrz według zasad jakie podałem wyżej

[...]

O.K. Dzięki ....samo "pilotowanie" nauczyło mnie pokory :)

Pozdrawiam

Reply to
StaN

Użytkownik "Marian" ...

1) Zwracam uwagę, że nie proponuję zasialcza siecowego do zasilania nadajnika, tylko ŁADOWARKI. 2) Życzę powodzenia w kupowaniu "aku firmowych" do nadajnika firmy Esky :)

Pozdrawiam,

Kaper

Reply to
Kaper

super i co najwazniejsze maja rzeczywista pojemnosc

Reply to
Marian

Użytkownik "Marian" ...

Ok. Firmowych w tym sensie - jak najbardziej tak, W modelarstwie zwykle pod pojęciem firmowe kryje się coś co ma naklejkę producenta sprzętu modelarskiego (Graupner, Futaba, Multiplex, itd itp.) W tym sensie - nie kupisz paluszków firmowanych przez Esky (Bo np. Graupnera - i owszem. Sam mam takie pewnie z 6-7 lat, NiCd o pojemności 650 mAh i dalej mimo wieku i nie zawsze delikatnej eksploatacji w znakomitej formie).

Pozdrawiam,

Kaper

Reply to
Kaper