jaka ładowarka

Witam... chce kupic jakas w miare dobra i w miare tania łądowarke komputerowa do Nicd Nimh Lion oczywiscie automatyczna i z miernikiem pojemnosci .. cena.. najlepiej 300-400zl (na allegro czy jakis innych tanszych niz sklepy zrodlach) za ile mozna kupic najtaniej pulsara ?

Reply to
Szymon_M

Pulsary sa chyba na tyle rewelacyjne, ze jeszcze nie weszly na rynek wtorny. A jezeli nawet trafia sie jakis egzemplarz to na pewno sladu po nim nie ma w chwile po ogloszeniu. Ja mam BC100 i do moich spalinowych zastosowan jest rewelacyjna.

PULSAR:

jeszcze inne wynalazki ale ja sie w ich temacie nie orientuje. Oprocz Allegro jest jeszcze niemiecki Ebay:
ale trzeba miec odpowiednie kontakty aby dobrze wyjsc na takich transakcjach.

Reply to
PJ

Ja mam BC100 i do moich spalinowych zastosowan jest

hmm jak patrze na specyfikacje to jest dla mnie wystarczajaca w 100% .. cena w sklepie 365.. da sie kupic taniej ???

a co powiesz na temat obslugi ??jest ok? tez wyswietlacz wydaje mi sie strasznie malo czytelny

Reply to
Szymon_M

Nie wiem. Nie widzialem nigdzie tanszej wersji - powod: podobnie jak Pulsar jest wystarczajaco dobra i malo kto ja wymienia - chyba ze na Pulsara, albo na cos duzo wiekszego.

Wystarczy. Wiesz - ja nie wymagam jakis specjalnych informacji od ladowarki. Wazny jest czas ladowania, prad ladowania, calkowity ladunek i napiecie. Jak chcesz miec wiecej to niestety pozostaje cos wiekszego i bardziej zaawansowanego. Funkcje rozpoznawania ogniw itd jest dobra jak masz duuuzo pakietow i nie pamietasz ktory jest ktory. JA mam w sumie 4 (3x odbiornik + nadajnik) i zapamietanie 4 cyferek to nie problem.

Reply to
PJ

patrzac po cenach to roczej nic podobnego nie kupie ... jedynie supernova za

400-450 ale ona nie laduje lion
Reply to
Szymon_M

To w zasadzie jedyna rzecz w tej ładowarce, która mi troche przeszkadza a to tylko dlatego, że jestem fanem śledzenia parametrów :) Poza tym z reszty parametrów jestem zadowolony. Krótki opis i fotkę znajdziesz na mojej stronie w dziale SPRZĘT.

Reply to
Piotr Konopka

a jak sie ma kwestia rozladowywania akumulatorów przy zasilaniu z zasilacza.. .. na stronie byla mowa o specjalnym ukladzie...

w tym momencie chyba wlasnie mam dylemat miedzy pro peak prodigy w bt-100 :)..

Reply to
Szymon_M

Zasilacz musi mieć możliwość "odbioru" energii z rozładowywanego akumulatora, ponieważ BC-100 nie wypromieniowuje go w postaci ciepła (byłby to niezły grzejnik), a gdzieś ta energia musi się podziać. Dotyczy to zresztą wszystkich ładowarek. Najprostsze rozwiązanie to akumulator żelowy dołączony równolegle do wyjścia zasilacza przez kilka diod krzemowych . Bardziej wymyślne i uniwersalne - układ zasilający tą zbędną energią żarówkę samochodową (schemat jest na stronie

Piotr Konopka

Użytkownik "Piotr Konopka" napisał...

Nie bardzo się z tym zgodzę. Większość ładowarek ma rozładowanie bez zwrotu energii, którą wypromieniowuje właśnie w postaci ciepła. Aby ta energia nie była zbyt duża i ładowarka nie stała się grzejnikiem prąd rozładowania dobierany jest zależnie od ilości aku - w mojej np. jest to maks. 20W. Oznaczo to, że przy 10V prąd wyładowania wynosi 2A ale przy np. 7V wzrasta do prawie 3A. Dodam, że ładowarkę bez problemu zasilam z zasilacza. Pozdr Krzysiek

Reply to
Krzysiek

Użytkownik "Szymon_M" mapisał...

A wiesz ile aku chcesz nią ładować ? Bo BT100 ładuje bez przetwornicy maks.

7ogniw. Na razie może wystarczy ale w przyszłości może być za mało. Co wcale nie oznacza, że to zła ładowarka. Pozdr Krzysiek
Reply to
Krzysiek

Miałem na myśli to, że energia musi się gdzieś podziać. Istotnie w wielu ładowarkach widać potężne radiatory, które odprowadzają ciepło wydzielone w procesie rozładowania. BC-100 robi to sprytnie, bo transportuje ten prąd np. na powrót do akumulatora samochodowego co na lotnisku jest całkiem przydatną funkcją :) Oba systemy mają oczywiście wady i zalety.

Reply to
Piotr Konopka

Użytkownik "Piotr Konopka" napisał...

A co w przypadku jak chcesz rozładowywać np. w domu i masz tylko zasilacz ? Na lotnisku zgoda, jest to wygodne i nie marnuje energii ale w domu może być problem. Radiatory nie zawsze są potężne.

No cóż nie ma złotego środka na wszystko. Krzysiek

Reply to
Krzysiek

To muszę mieć zasilacz z dodatkowym układem. No problem.

Reply to
Piotr Konopka