Witam, w sprawie Easy Glidera i apa

Witam,
jako amator modelarstwa i nie za bardzo obeznany w niuansach dot.
aparatur sterujących prosił bym o podpowiedź , którą z aparatur wybrać.
Chciałbym aby ta aparatura łączyła kompromis pomiędzy ceną/
użytecznością jak również aby nie było to urządzenie tylko do jednego
modelu, a mogło by również posłużyć później do większych modeli
spalinowych (takich jak np SkyWalker).
Na razie patrzę na aparaturę 6 kanałową (Futaba, Graupner) i mam pytanie
czy ta ilość kanałów w zupełności wystarczy do typowych amatorskich
zastosowań i czy różnica w paśmie pracy pomiędzy 2,4 GHz (Futaba) a 35
MHz ( Graupner) to jest ważny szczegół?
Póki co chciałbym rozpocząć ta przygodę od szybowca elektrycznego Easy
Glidera, ale nauczony wcześniejszym doświadczeniem z modelami RC typu
buggy w zestawach RTR wolę kupić coś raz a konkretnie niż, później
wymieniać (dokupować) lepszy sprzęt wydając na to w sumie dwukrotnie
większa kasę niż początkowo zakładałem...
Dziękuję za wszelkie użyteczne podpowiedzi i informacje :)
Reply to
Tesla
Tesla pisze:
Jezeli chodzi o nizsze ceny to optimum jest optic 6 lub mx12 graupnera... oklepane rozwiazania.
Co do czestotliwosci.. 2,4 jest stosunkowo nowym "wynalazkiem" - ludzie lataja i jest dobrze, plusem jest tez krotka antena. Pozatym na 35 sie lata latalo i bedize latac no i co najwazniejsze jest tansze. Tak naprawde 2,4 mialo odsiewac wiecej zaklucen .. ale czy to prawda to czas pokaze. Takie pozycje jak mx 12 i optic na pewno starcza na bardzo dlugo - jezeli niezamierzasz od razu robic klap, ruchomych slotow, podwozia i zrzutu bomb jednoczesnie :) Bylo kupe dyskusji o nadajnikach na forach .. zobacz u Alexa i na Pfmrc.
Reply to
Sco
A jeli chodzi o MX12, to od siebie dodam, że warto kupić wersję z syntezą częstotliwości. Sam ostatnio kupiłem i bardzo sobie chwalę.
Reply to
LukaszS
Wszystko zależy ile chcesz wydać,
Jeżeli nie chcesz wydać za dużo to kup MC-12 (np używaną) - mam taką od kilku lat i ma wszystko co do latania potrzaeba, 7 kanałów, łatwa rozbudowa Jeżeli trochę więcej to MX-12 -taką ma mój syn i też ma wszystko co potrzeba do rekraacyjnego latania, 6 kanałów Jeżeli jeszcze więcej to MX-16 (z syntezą) -taką ma kolega i też jest zadowolony
pozdrawiam JK
Reply to
JK
Witam powyższe aparatury są oczywiście bardzo dobre ale możesz również kupić używana i tu polecam Futabe FC 18 Plus . Programowanie i możliwości naprawdę wielkie . A cena ok 50 % niższa :) Marek S
Reply to
Marek S
Witam Graupner właśnie wypuścił MX-12s. Czyli "stare" MX-12, z dodaną syntezą.
Reply to
PL(N)umber_One
Ooops! Miało być MX-16 :)
Reply to