witam i pytam - początki

Witam wszystkich,

Mam do Was pytanko.

Jestem na etapie "wtórnego" zarażenia modelarstwem, po wcześniejszcyh próbach szybowcowych (typu "Jaskółka", "Sikorka"), niedoszlych modelach na uwięzi (nigdy nie oblatany ABC 1.5) naszło mnie po 10 latach na latanko RC.

W "zasobach" zostały mi silniczki - 2xkometa żarowa (ok 5ccm) i 1xMDS

6.5 (z tłumikiem i gaźnikiem RC). Do tego stałem się posiadaczem aparaturki Pico (4ch) z odbiornikiem i serwami.

Pytanko (oj.. było było ;) - od czego zacząć. Nie latałem wcześniej RC. Docelowo myślę o modelach budowy klasycznej - ze względu na czas spróbowałbym jakiegoś ARFa. Udalo mi się wygrzebać:

Thunder Tiger Easy Trainer 40 Ripmax Trainer 30 Topmodelcz Copacabana Robbe Euro Trainer

Który z nich mógłby być polecony "na początek"? Z tych czterech najbardziej "podoba mi się" Easy Trainer (przynajmniej na zdjęciach

-jakość wykonania), jednocześnie jest najcięższy (prędkość?!).

Składając ARFa, aparaturę przetestowałbym na DelcieMJ w wersji szybowiec (nie chcę inwestować w silnik el i pakiet napędowy), docelowo depron mnie nie kręci.

A może ktoś z Was ma do odstąpienia sprawnego trenerka o podobnych parametrach?..

Dzięki za info, pozdrawiam Michał

PS. Czy jest tutaj ktoś z Gdańska, z kim mógłbym sie umówić na asystę przy lataniu - ot, jakieś wskazówki na początek.

Reply to
Michal

cześć

jeśli chodzi o początki to znajomy ostatnio trenował na Ripmaxowym trenerku. Prosty w pilotażu i całkiem przyjemny. Jeśli chodzi o Gdańsk, to zgłoś się do Krzyśka Szykowskiego - właściela sklepu modelarskiego na Zaspie (w pawiloniku obok centrum handlowego)

--------- pozdrówka

Reply to
mRqS

Hey, Ja tez ostatnio zajełem sie modelarstwem od samego poczatku. W sumie od zera bo nigdy wczesniej tym sie nie zajmowalem. Kupilem zestaw Thunder Tiger Easy Trainer 40. Bardzo przyjemny modelik. Do niego mam wstawiony jeszczcze OS max 6.5cm odbiornik JETI i 4 standardowe serwa. Sklada sie bo bardzo szybko i latwo i przyjemnie. Jesli chodzi o latanie to jest to jeszcze przyjemniejsze. Model bez problemów startuje i slucha sie grzecznie kazdego rozkazu. W powietrzu zaczalem nim robic nawet pierwsze beczki i petle oraz loty do gory nogami. Mój trener waży teraz lekko ponad 2kg a predkosc to zalezy od smigla które tam wstawie ale na pewno jak przycisne to ponad 60km/h Kilka razy mi zgasl w powietrzu bo latalem troche pod wieczór i zimno dosc juz bylo wiec mysle ze dlatego zgasl, ale mimo to model jest tak wdzieczny ze spokojnie zrobilem krag nad lotniskiem i posadzilem. Normalnie jak jest dobrze model wytrymowany to po puszczeniu sterow sam leci rowniutko. :) Na pierwszy model naprawde go polecam tylko trzeba pamietac o kilku drobiazgach: 1. Przed lotem nałóż kilka gumek trzymajacych skrzydło i zmieniaj je jak tylko zauwazysz ze straciły swoja siłe trzymania.Ostatnio podczas szybszych lotów zauwazylem ze skrzydła odchodza od kadłuba na kilka cm, przez to podel skakal jak zabka wiec musialem zwolnic i spokojnie wyladowac. Wymienilem gumki na nowe i juz bylo ok. 2. Wymien kola ktore sa w zestawie te piankowe na gumowe, bo tamte szybko sie zuzywaja. 3. Ja jeszcze zmienilem zbiornik paliwa bo ten co jest w zestawie nie ma 3 rurki wyprowadzonej na tankowanie. 4. Dokup sobie jeszcze wylacznik do modelu. W kadlubie jest wyprowadzenie na ten wylacznik a to naprawde jest wygodne.

To chyba wszystko. Polecam ten model bo sam jestem z nigo jak na 1 moj model bardzo zadowolony. Aha no i raz mialem przykre ladowanie w ziemniakach i nic sie nie stalo tylko silnik sie pobrudzil od ziemi i tyle. Model jest wytrzymaly. Polecam. Niestety jestem spod Szczecina, tak to bym ci pokazal jak lata. pozdrawiam Michal

Użytkownik "Michal" snipped-for-privacy@wywalto.wp.pl> napisał w wiadomości news:de2tej$r8j$ snipped-for-privacy@atlantis.news.tpi.pl...

Reply to
Stanki

ja polecam z własnego doświadczenia Ripmaxa 30 ale z silnikiem właśnie 6,5 ccm, nie wymaga dokładania ołowiu (OS 40LA) startuje dużo szybciej, czyli wystarczy krótki pas a nadmiar mocy pozwala na wyjście z trudnych sytuacji a po małym treningu można latać w obrębie powiedzmy 30-50 m od siebie :)

Conti

Reply to
Conti