kadłub z poszyciem stalowym/mosiężnym

Witam
Dawno tutaj nie pisałem, ale mnie naszło :)
Od jakiegoś czasu chodzi za mną model okrętu z poszyciem kadłuba wykonanum z
czegoś innego niż drewno, karton czy laminat - pozostaje stal/mosiąc i inne
takie.
Ktoś już próbował takich pomysłow?
Zastanawiam się jaką techniką to zrobić - po długich przemyśleniach wychodzi
mi na to, że szkielet kadłuba powstanie ze sklejki z co drugą wręgą
(załóżmy) mosięzną aby łatwiej było mocować płaty poszycia.
Zastanawia mnie czy taki kadłub na wodzie się będzie unosił :)
oraz to czy jego sztywność wzdłużna będzie wystarczająca? (do czego? - do
pływania, budowania nadbudówek etc...
Wiem, ze jak przyjdzie pokład to usztywni wszystko, ale czy w wystarczającym
stopniu?
Ależ pytań, a żadnej odpowiedzi w mojej głowie, może ktoś mi pomoże?
Zdroofka
Andrzej
Reply to
Andrzej Szynkiewicz
Jakies 15-20 lat temu z robilem model holownika "Wojtek". Konstrukcja calkowicie kadluba z blachy stalowej lacznie ze szkieletem, ktory zespawano mi na moich zakladach na plycie traserskiej. Miedzi bym mie polecał bo sa klopoty z lutowaniem z tytulu doskonalego przewodnictwa ciepla. Tu lutujesz, a tu sie rozkleja. Cienka blache stalowa doslonale sie lutuje lutami twardymi. Byla to skala 1:25 i nawet doskonale plywal, az do pierwszej wywrotki. Teraz mozna kadlub wypelnic piankami, a ja nawet nie wsadzlem styropianu. Wiec go rdza zjadla od srodka. Powodzenia Leszek
Reply to
Leszek
Witam.
Dobre byłoby aluminium, gdyby był łatwy sposób jego szczelnego łączenia...
Sebastian
Reply to
artmedia2
Zamiast miedzi proponuje mosiądz z resztą Andrzej nie wspominał o miedzi ! Przy odrobinie wprawy lutowanie jest bardzo łatwe . Oczywiście do dużych powierzchni potrzebny jest odpowiednio wydajny palnik , ale też odpowiednia technika podgrzewania lutowanego przedmiotu ! Nie ma mowy o "rozklejaniu" czy innych takich przypadkach . W wielkim skrócie starałem się to opisać tu :
Marecki
[CIACH] Na moje oko wystarczy cynowana blacha z formy do piekarnika. Plus lutownica 100-150W i cyna. A korozja ? Od tego są farby , pomalować od środka podkładem antykorozyjnym , zresztą cyna sama w sobie jest na korozje odporna.
Irek
Reply to
Irek_K
Użytkownik Irek_K napisał:
ale nienajlepiej znosi wibracje i niskie temperatury :(
Reply to
AlexY