Stal Z (Z15, Z25, Z35)

Czym sie rozni stal Z15, Z25, Z35? Takie mam oznaczenia w katalogu jaki mam i z niego powinienem skorzystac.

Reply to
AP

Oznaczenia te wskazuja na minimalne przewezenia jakie stal musi "wykazac" w probie wytrzymalosciowej na rozciaganie w kierunku Z (zwanym gdzieniegdzie "poprzecznym krotkim"), czyli na grubosci blachy. W/w oznaczenia nie wskazuja na konkretny gatunek stali, jedynie informuja na ile dany gatunek (oznaczenie powinno wystepowac wraz z oznaczeniem gatunku) jest odporny na pekniecia lamelarne. Z reguly mozna powiedziec, ze im wyzszy wskaznik Zxx, tym nizsza zawartosc siarki (tworzacej niskotopliwe eutetkyki) w stali.

Z google:

melon

Wlasnie chodzilo mi o tzw stal "Z". wyczochralem ja z katalogu, ale nie wiedzialem co to jest Z12, Z25, Z35 a katalog stali norweskiej. dostepny o tu:

wiem czy tam znajdziecie stal Z - bo ja mam wersje drukowana. Ale pewno tak. Pozdrawiam i dzieki.

Reply to
A P

szfindel@gazeta....napisł:

Kolego ! To nazywa się, nomen omen, SZFINDEL ! Tak się nie postępuje ! Bez pozdrowień !

Reply to
Wiesław

Przegladam oznaczenia wg roznych norm i oprocz tego co wczesniej napisalem powyzsze symbole moga oznaczac grubosc ocynku blachy, im wyzszy parametr Zxx tym grubszy ocynk. Jednakze, zarowno jesli chodzi o przewezenie czy tez ocynk symbol ten powinien wystepowac jako przyrostek przy wlasciwym oznaczeniu gatunku stali (czasami oddzielony symbolem "+" lub "/").

Wrzuc gdzies skan tej strony, jak nie dasz rady to przynajmniej napisz cos wiecej o materiale (nierdzewiejacy, pokryty cynkiem, walcowany na goraco, wg jakiej normy itp.)

Reply to
melon

Ale ja nie neguje tego co napisales Zgadzam sie i jeszcze raz dzieki

Oznaczenia Z15, Z25, Z35 opisuja tzw stal "Z". W katalogu mam opis: Z15 - Through thickness property min 15% Skoro mi mowisz, ze to przewezenie to ja juz wiem o co chodzi.

jest tez symbol tylko "Z" - co oznacza wlasnie ocynk. Ale mnie potrzeba bylo stali ktora ma dobre wlasciwosci przeciwko rozwarstwieniu. No i nie wiedzialem czym sie roznia te stale. Tak czulem ze Z35 jest lepsza ( w koncu 35% to wiecej niz 15% :)). Ale nie wiedzialem co to jest "through thickness property". Bo ten katalog jest czesciowo po norwesku czesciowo po angielsku.

Reply to
A P