prosba o porade.

Witam,
zalapalem bakcyla na zdalnie sterowny model (marzenia od zawsze,
realizacja niestety dopiero teraz). Oczywiscie docelowo powinien to byc
spalinowy helikopter.
Zdaje sobie jednak sprawe z trudnosci jaka jest latanie helikopterem jak i
mojej calkowitej niewiedzy na ten temat.
Zatem chcialbym wymyslec taka sciezke rozwoju ktora pozwolila by mi zniesc
to jak najlatwiej.
Nie jestem (na razie) zainteresowany budowaniem modelu. Raczej chcialbym
kupic cos prawie gotowego.
Troche poczytalem artykulow - z racji tego ze nie polskich to chcialbym
zrewidowac moja wiedze do warunkow lokalnych (Polska).
Teraz pytania:
1. czy powinienem od razy kupic heli czy zaczac od jakichs samolotow
(elektrycznych potem spalina) ?
2. czy przy kupnie (np radia) kupowac juz to ostateczne (8kanalow) czy
najpierw cos prostszego i potem przesiadka?
3. jakie radio polecacie ? (zalezy mi glownie na popularnosci modeli w
Polsce + mozliwosci rozbudowy + ceny rozbudowy) - nie chcialbym skonczyc z
jakims nietypowym modelem do ktorego czesci bede kupowal gdzies za granica
bo tylko tam beda.
4. gdzie w Krakowie ludzie lataja modelami ? Chcialbym przed kupnem troche
porozmawiac, poogladac i rozwiac moje watpliwosci.
Wszelkie inne uwagi od doswiadczonych uzytkownikow dla zoltodzioba mile
widziane (linki, literatura itp).
Oczywiscie nie chce jakiejs wielkiej dyskusji w tym poscie. Po prostu prosze
doswiadczonych uzytkownikow o rade - jak byscie postapili na moim miejscu z
Waszym doswiadczeniem.
Z gory dziekuje
Stefan
Reply to
SSz
Czesc Stefan!!! To chyba najlepsze rozwiazanie.Obyś tylko trafił na życzliwych a nie mądralskich. Pozdrawiam
Reply to
bogdan2005
Witam.
U¿ytkownik "SSz" <s_s snipped-for-privacy@poczta.onet.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:de2kd0$rrq$ snipped-for-privacy@news.onet.pl...
Latam jednymi i drugimi i moim zdaniem nie musisz zaczynaæ od samolotów. Na pocz±tek najlepiej zainwestowaæ w dobry symulator (np. Reflex XTR, Real Fligth), a dopiero pó¼niej w model i wyposa¿enie.
Radio to wydatek na lata - kup najlepsze, na jakie Ciê staæ. Radio musi byæ "komputerowe" i posiadaæ program heli.
Moim zdaniem niezbêdne minimum umo¿liwiaj±ce obs³ugê spalinowej 30-tki czy 50-tki to 6-cio kana³owy Hitec Optic. Je¶li mia³bym stworzyæ ranking to zaczynaj±c od najtañszych np: - Hitec Optic; - Hitec Eclipse, Futaba FF7, Sanwa RD6000; - Futaba 9CHP; - JR PCM9X; - Futaba 9Z...
Tu nie pomogê, ale polecam:
Robert
Reply to
Robert Grabowski
Generalnie zgadzam sie z Kolegami . Dobre radio - podstawa - wymienilbym równiez uzywane futaby serii 8 - nie inwestowalbym w tanie Sanwy czy podstawowe modele JR czy tez Hiteca . Bardzo dobrym symulatorem jest Reflex XTR , na pozostalych modele lataja raczej same :) . Najlepsza do szkolenia jest benzynowa 30 ze wzgledu na stabilnosc w locie i reakcje - ale z drugiej strony benzyniaki wymagaja duzej wiedzy jezeli chodzi o sam uklad napedowy (silnik , docieranie etc.) oraz znacznej ilosci osprzetu dodatkowego . Mozna sie zastanawiac nad elektrykiem - ale tu bralbym pod uwage tylko rozmiary typu ECO 8-16 lub Quick . Wszystkie maluchy ponizej nalezy odpuscic jako cos dla zaawansowanych pilotów (polatac tym polatsz - ale nie jest to latwe bez wpakowania w model $$$$ na modyfikacje sprzetu) Pozdrawiam MK
Reply to
MiK