Niewyrywalna kotwa ziemna.

Witam,
co sądzicie o takim pomyśle: trójkąt równoboczny z jakiegoś słusznego kątownika (niech będzie blacha 6-8 mm, ramię 4-5 cm), o długości boku
ok. 80 cm. W każdym wierzchołku ok. 20 cm kawałek równie słusznego płaskownika, przyspawanego prostopadle to płaszczyzny trójkąta. Te płaskowniki będą wbijane w ziemię tak, aby trójkąt leżał na ziemi. Wszystkie 'płaskie strony' skierowane w jedną stronę tak, aby zapierały się podczas ciągnięcia siłą skierowaną prostopadle do płaskiej strony, równoległą do powierzchni ziemi.
Wszystko to przyciśnięte 200-litrową beczką napełnioną wodą.
Czy jeżeli przyczepię do tego wyciągarkę samochodową, to mam szansę pociągnąć 500 kg kamień ? Nie wyrwie się z ziemi ?
--
pozdrawiam
Dnia Sun, 16 Oct 2011 18:21:08 +0200, pluton napisał(a):

Takie 3 "szpadle" ? IMO - moze wyrwac. Szczegolnie jesli sila bedzie dzialac troche wyzej, albo bedzie szarpac.

Tak, 3 szpadle. Siła raczej pozioma, bez szarpania (wyciągarka), ale moze sie zdarzyć, że w końcówce nie będzie za bardzo pozioma.
--
pozdrawiam
W dniu 2011-10-16 18:21, pluton pisze:

Przejrzyj siec w poszukiwaniu tematu "kotwica lądowa" albo lepiej "ground anchor", trzeba czasem wyciągnąć terenówkę albo i cięższy pojazd z błota a nie zawsze ma się drzewo w pobliżu, wojsko tez używa takich żeby wyciągnąć transporter po przeprawie przez rzekę jeśli brzeg jest za stromy lub grząski, do drzewa trzeba line wiązać a kotwicę ziemną można wystrzelić bez wysiadania.
Oczywiście mam na myśli podejrzenie konstrukcji a nie zakup :)

Dzieki !
--
pozdrawiam

W Gdyni przed co drugim blokiem leży stara kotwica, jako pomnik. Taka fest, od statku. Też by dała radę :-) Konrad

fest, od statku. Też by dała radę :-)
A ja dam rade przewiezc ja do siebie i targac po dzialce ?
--
pozdrawiam

Jak bdziesz mia fest kabestan, szantymena, z cztery handszpaki, to jo! Konrad

jo!
Fest kabestan to mam. Ale na pewno te handszpaki to blondyny ?
--
pozdrawiam

http://www.youtube.com/watch?v=oonw9MT-RD0
Chwy za handszpak i pchaj go...

Ja to myślę że mniej się narobisz jak wywiercisz w kamieniu z 5 dziur powiedzmy fi8 na głębokość wiertła, w jednej linii oczywiście. Potem po kolei będziesz w nie wbijał stalowe kliny. Z dwoma kawałkami po 250 kilo łatwiej sobie poradzisz. Przy okazji zobaczysz co siedzi w środku takiego kamora. Tam Panie takie cudeńka mogą być że ho ho.

Terenówkę jak utknie w błocie tez łatwiej wyciągnąć jak ją palnikiem pociąć na parę kawałków :)
Kolega pytał jak przesunąć kamień a nie jak go rozwalić :)

Z terenówką trudniej bo potrzebna jeszcze jedna żeby ze dwie butle tlenu i jedną acetylenu dowieźć. Druga terenówka będzie bardziej obciążona i utknie w błocie wcześniej. Z trzecią też lipa bo dwa razy tyle butli trzeba na nią załadować. Może poduszkowiec? Myślisz że Pluton zbiera kamienie. A nawet. Sklei go sobie potem. Albo jak mu się spodoba to co w środku może być to nie będzie sklejał.

W dniu 2011-10-16 22:12, kogutek pisze:

To jeszcze łatwiej wbić w otwory drewniane kliny i zalać je wodą. Metoda stosowana już w starożytności. Ewentualnie zalać wodą, uszczelnić i czekać na mróz.
--
venioo
gg:198909

Duże dziury i głębokie by musiały być. Tamci to w piaskowcu raczej robili pęczniejącym drewnem. Bo o tym żeby zamrażali nie słyszałem ani nie czytałem. Twardsze niż piaskowiec miedzianymi narzędziami rozłupywali. Z takim typowo polskim kamorem mogli by sobie wtedy rady nie dać.

Dobrze Kolega radzi. Tylko te otwory po stronie przeciwpołożnej do kierunku podróży. Należy je wypełnić ładunkiem miotającym i kamień sam dojdzie gdzie trzeba :) Tylko zachować umiar, sąsiad może nie chcieć nowej dekoracji na scianie :) Wojtek
--
Taaa... Oczywiście, są lekarze, którzy
poświęcają cały swój czas i wiedzę

kolei
Tam
Tan kamien ma robic jako siedzisko w 'lawce' ogrodowej. Wole zachowac go w calosci.
--
pozdrawiam

Wilka dostaniesz i Ci na stare lata będą wtykali różne rzeczy w wylot. A jak Cie uśpią, nakręcą film i w necie będą puszczali? Ale jak już ma tak być jak chcesz to bym postawił grilla i stolik przy kamieniu. Mniej roboty a efekt taki sam.

jak
jak
Nie ma to jak przesądy. Pewna instytucja robi na tym zaje..tą kasę od 2011^H^H^H 2012 lat. Tych kamieni mam kilka, chyba będę je przesuwał razem, wykorzystując na zmianę każdy z nich jako kotwę - taka synergia :)
A co do kamienia przy grilu, to bardzo fajny pomysł. Wykorzystam go 'artystycznie'.
--
pozdrawiam
W dniu 2011-10-16 18:21, pluton pisze:

Jeżeli przy wyciąganiu zastosujesz jeszcze jakiś wielokrążek, to jest nadzieja, że się uda (IMHO)
--
venioo
gg:198909