Chwale sie, dziękuje i pytam.

Witam Na początek się chwale mianowicie wczoraj po różnego typu perypetiach (jednego pica uwaliłem a zapasowym zajeła sie siostrzenica ;) udało mi sie odpalic regulator oparty o IRL 2203 na podastawie opisu budowy i wszystkich innych informacji zawartych na stronie Teosa

. Regelek działa wysmienicie miałem okazje sprawdzic równiez cut off'a działa dokładnie przy 6,3 V tak jak w opisie cały regel wraz z wyłącznikiem i kablami wazy 20g. Wszystkie potrzebne czesci zakupiłem w skelpie co prawda kiedy najpierw zadzwoniłem do pana czy posaidaja wszystko zeby nie robic pustych (33km) przebiegów pan odparł ze oczywiscie na miejscu nie maja ale moga miec na poniedzialek jesli mnie to interesuje. I faktycznie tak było. PIC'e zaprogramowałem równiez własnorecznie wykonanym programatorem JDM na podstawie dokumentacj
polecam. Teraz podziękowania dla Teosa za to ze udostepnia na swojej stronie takie fajne rzeczy i ze dzięki tej stronie opanowałem wykonywanie plytek metoda zelaskową. Kamilowi który zaoferował swoja pomoc w progarmowaniu PIC'a (i tak masz u mnie browar za dobe checi) i mojej zonie ze znosi bałagan w kuchni ;) A teraz pytanko czy ktos kto uzywa tego regulatora sprawdzał juz jak duzym prodem mozna go obciazyc i co daje dokrecenie radiatora do IRL'a ? Oraz wczoraj po właczeniu odbiornika (REX 7) serwa (HS-55) zaczeły tak wariowac ze zaczolem obawiac sie o ich tryby i mechanike modelu objaw zniknoł po właczniu odbiornika nigdy wczesniej takie rzecz sie nie działy co moze byc tego przyczna ?? To by było na tyle. Pozdrawiam Addriano

Reply to
Addriano

twu nadajnika oczywiscie Pozdrawiam Addriano

Reply to
Addriano

Wariujące serwa na odbiorniku o pojedynczej przemianie to mormalka - przypominam że kolejnoś uruchamiania aparatury to nadajnik a potem odbiornik - a przy wyłaczaniu odbiornik a potem nadajnik - gdzy nie mamy włączonego nadajnika - odbiornik zbiera wszystkie śmieci i dlatego serwa wariują...

Użytkownik "Addriano" snipped-for-privacy@konin.lm.pl> napisał w wiadomości news:dbptja$6b5$ snipped-for-privacy@nemesis.news.tpi.pl...

Reply to
Chris

to znaczy ze w mojej okolicy pojawiły sie jakies nowe smieci w eterze bo tydzien temu sie tak nie działo no cóż wszystko mozliwe dzieki. Pozdrawiam Addriano

Reply to
Addriano

Gratuluję. Nic tak nie cieszy jak coś co wreszcie zacznie działać :-)

Zmniejsza jego rezystancję termiczną, przez co tranzystor z radiatorem może oddać więcej ciepła do otoczenia niż bez niego. Pozwala to na przepuszcenie większego prądu. Jest taki wzór dla ciepła analogiczny do prawa Ohma: T = R*P lub P = T/R lub R = T/P gdzie: T-temperatura w stC, R - rezystancja termiczna układu w stC/W, P moc w W

Tak dla przykładu. Tranzystor w obudowie TO220 ma katalogowo rezystancję termiczną między złączem a otoczeniem wynoszącą 62 stC/W. Zakładajac że chcemy podgrzać go ma o 50st liczymy moc jaką mozna na nim wydzielić: P = T/R = 50 / 62 = 0,8W

Teraz chcemy przeliczyć to na prąd bo to nas tak na prawdę interesuje: P = I^2*R stąd I = pierwiastek(P / R) I = pierwiastek(0,8 / 0,007) = 10,7 A Tyle mozesz przepuścić prądu podgrzewając układ bez radiatora o 50stC Jeżeli znasz rezystancję termiczną radiatora co chyba jest dosyć trudne do zdobycia możesz policzyć układ dla warunków pracy z radiatorem. Zwykle tego nie wiadomo, wiec może mierząc prąd i temperaturę ukłądu z radiatorem spróbuj oszacować rezystancję termiczną układu: tranzystor - radiator.

Pojawiły się jakieś zakłócenia o częstotliwosci zblizonej do pasma Twojego odbiornika. Może regulator? Na wszelki wypadek zadbaj o chociaż niewielkie filtrowanie prądu między pakietem a regulatorem (kilka zwojów cewki, lub przewody nawinięte bifilarnie na ferrycie ). Możesz wstawić ceramiczne kondensatory blokujące zarówno po stronie silnika jak i pakietu, oraz diodę zenera wycinającą szpilki napięcia od strony silnika.

Reply to
PitLab

No to gratulacje. Jak widac moja pomoc nie okazala sie niezbedna - i tak trzymac! (znaczy nic tak nie cieszy jak samodzilenie wykonana zabawka)

Co do odbiornika - zasada jest taka, ze nie wlacza sie zasilania modelu bez wlaczonego nadajnika. Szczegolnie w elektrykach. Raz sie przekonalem o tym dosc bolesnie - Moj HoneyBee dal mi dosc konkretnie wirnikiem po lapach - nawet nie wiecie jak trudno opanowac takie wierzgajace, skaczace i wyrywajace sie cos...

Co do obciazalnosci IRL-a to popatrz na strone producenta

noty katalogowej przy odpowiednim chlodzeniu to bydle zdolne jest do popchniecia 116A, ale to przy radiatorze wiekszym od modelu :)

Pozdrawiam, Kamil

Reply to
KBL

i o to chodziło swietny wykładzik dziekuje. Pozdrawiam Addriano

Reply to
Addriano

już to sobie wyobrazam brrrrr

A to moze nie bedzie az taki problem bo sie zastanawiam co by jeden z tych regelków dac do łodzi którą dostałem, z poczatku miałem tam umiescic regel mechaniczny samochodowy ale teraz kuszace wydaje sie przkrecenie jakiegos radiatorka który opływała by naprzykład woda :) i zastosowanie mocniejszego silnika. Moze sie udac ? Pozdrawiam Addriano

Reply to
Addriano

Jezeli zapewnisz przeplyw wody zaburtowej przez taki radiatorek to spokojnie mozesz tam zapiac mocniejszy silnik - sprobuj - ryzykujesz jeno tranzystorek. Proponuje zrobic radiatorek na wzor blokow wodnych do chlodzenia procesora w komputerze. Ale raczej z alu, bo miedz ciezka i droga.

Pozdrawiam, Kamil

Reply to
KBL

no własnie o takim rozwiazaniu mysle a co racja to racja wkoncu tranzystorek to całe 5PLN wiec kwota jeszcze do przejscia a nauka kosztuje ;) Dzieki. Pozdrawiam Addriano

Reply to
Addriano

hmm.. nie mam za bardzo czasu szukać info na temat rex7, to jest pcm czy ppm?

Pozdrawiam Darek

Reply to
Darek

Witajcie

W liście datowanym 22 lipca 2005 (06:38:13) można przeczytać:

Hmm, ja też lubię browar ;-) A na powaznie to wielkie podziekowania należą sie autorom artykułów - ja je tylko wrzuciłem na stronę.

Ja używałem co prawda IRL3803 (bo takie udało mi się kupic ;-)) ale obciązałem je bez zadnego dodatkowego chłodzenia zarówno 2x400 w Twinjecie jak 1x600 w innym modelu i nie zauważyłem żeby się grzały.

Poza tym gratuluję, bardzo cieszy że ktoś jeszcze korzysta z mojej strony i to z pozytywnymi wynikami.

Reply to
Teos

Użytkownik "Teos" <t snipped-for-privacy@poczta.onet.pl> napisał w wiadomoœci news: snipped-for-privacy@poczta.onet.pl...

Potwierdzam ! Po zmianie 2203 na 3803 wszystko biega bez problemu z pršdami rzędu 20-25A (więcej nie próbowałem, bo nie mam takich pakietów) I też dzięki pomocy Teosia.

:) Jak najbardziej pozytywnie ! Może się uda postawić piwko Teosiowi na zlocie w Pile ;)

Reply to
--==PEGAZ==--

Witaj --==PEGAZ==--,

W Twoim liście datowanym 22 lipca 2005 (14:25:44) można przeczytać:

Niestety się nie uda :-((( Po raz pierwszy nie pojadę do Piły :-((( Kolizja terminów - od 6 sierpnia pływam 2 tygodnie po Mazurach.

Reply to
Teos

Użytkownik "Teos" <t snipped-for-privacy@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news: snipped-for-privacy@poczta.onet.pl...

ale co tam ... podaj namiary na GPS, a przyleci model edycji specjalnej z piwkiem na pokładzie :) Wstrząśnięte niezmieszane :)

Reply to
--==PEGAZ==--