Hitec Eclipse 7 i nowy "podluzny" Rex 7 MPD - nie wspolpracuja!

Prosze o pomoc w nastepujacej sprawie: Kupilem nowy odbiornik Rex 7 MPD, drugi juz, bo z pierwszego jestem zadowolony i zaczely sie schody.
Podlaczylem do nowego modelu - nie dziala :( Wyprobowalem zmiane modulacji QPMC <-> PPM, kodowania sygnalu negatywna/pozytywna, zmiane kwarca z juz posiadanym bez rezultatu. Wsadziłem do tego modelu posiadany juz odbiornik Rex 7 MPD starszego typu (taki bardziej kwadratowy) - wszystko działało! Pomyslałem, ze miałem pecha i poprosiłem o wymiane odbiornika. Sprzedawca zdziwił się bo podobno Rexy to odbiorniki bezproblemowe ale odbiornik wymienił (wczesniej sprawdzajac odbiornik u siebie - byl OK). Niestety sytuacja powtorzyla sie - brak wspolpracy miedzy Eclipse a nowym odbiornikiem. Jedyne co zauwazyłem, to że serwa wracają do netrum po wlaczeniu nadajnika ale potem juz zadnej reakcji na ruchy dragami. Wyglada na to, ze moj Eclipse nie porozumiewa sie z tym nowym REX-em. To odbiornik na pasmo A, kanal 69, tak jak nadajnik, kwarce oryginalne hitec i jeti, kanal 69, 35,090 Mhz. Czy ktos ma jakis pomysl? Spotkal sie z takim problemem? Z gory dziekuje za pomoc. Lukasz.

firma nadajnika no i pozostaje czy przypadkiem z odbiornika nie jest na podwójna ale skoro pracował na starym rexie 7 a taki mam i z MX12 pracuje na kwarcach z Hiteca na pojedynczą.Chyba ich nie pomyliłeś RX i TX

Ja zrobiłbym tak że włozyłbym pare kwarcy Hiteca na pojedynczą.Kwarc jest delikatny i podatny na uszkodzenia mechaniczne czy przypadkiem ktorys kiedys nie spadł i w starym była większa tolerancja i dlatego działał.Mnie to wygląda na to- a napięcia sprawdzałeś?Ja zawsze stosuję pary kwarcy tego samego producenta.Dodam że kwarce Hiteca są paskudne bo często zdarza się ze nie działaja w innych aparaturach i to jest powszechnie znane.Ja używam Hiteców w MX 12 bo sprzedałem Lasera 6 i kwarce mi sie zostały ale działaja dobrze

.Ja

Potwierdzam uzywam dokładnie tak samo Kwarce Hietca radio MX-12 odbiornik REX 7 MPD działa bez problemowo. Pozdrawiam Addriano
Ok. Kupie nowy kwarc do nadajnika i zobaczymy.
Pozdrawiam, Lukasz.

Użytkownik "Luk" napisał ...

Kwarc do nadajnika raczej nie jest winny skoro nadajnik działa z poprzednim REXem. Spróbuj z tego starego dać kwarc do nowego REXa i wtedy zobaczyć, o ile tego nie sprawdzałeś. Jeśli zadziała tzn., że w nowym odbiorniku jest inny kanał (zakładam, że kwarce masz dwa). Pozdr Krzysiek

Sprawdzalem w ten sposob i bez rezultatu. Mam teraz dwa kwarce "stary" i "nowy" na ten sam kanal ... :(
Lukasz.