Hitec Eclipse 7 QPCM - pytanie

No i stało się ! Od dzisiaj jestem posiadaczem Hitec Eclipse 7 QPCM - pierwszego radia ! Tradycyjnie w takich przypadkach pojawiają się kłopoty.
Na prawym drążku mam gaz. Podłączyłem "na sucho" zestaw odbiorczy wraz z silnikiem i regulatorem. Czy jest normalne, że regulacja obrotów silnika działa tylko w do połowy (reguluje od dolnego położenia drążka do środkowego położenia). Dalsze przesuwanie drążka do góry nie powoduje już zmian obrotów silnika. Może coś należy przeprogramować ?
Posiadam: Odbiornik Rex 5 plus Cztery mikro serwa Silnik MIG 280 Regulator JES 05 mikro Bateria
Proszę o pomoc !
Pozdrawiam, Zbych

Witam, Nie jestem moze specem , ale z tego co wiem to nadajnik wysyła do regulatora ( oczywiście przez odbiornik) sygnały sterujące w zakresie od 1 do 2 ms w zalezności od "poziomu wysterowania" jaki chcemy osiągnąć . Możesz to regulować funkcją EPA - zwiększać lub zmniejszać zakres sygnałów sterujących. Jeżeli regulator ma być w miarę uniwersalny , producent z reguły zawęża mu zakres sygnałów na jaki reaguje - aby bez problemu współpracował z różnymi aparaturami. Sam mam taki objaw w Hitecu 1010 - od połowy drąga regulacji praktycznie nie ma.
Recepta może być taka - zmniejsz wartość EPA na kanale na którym masz gaz. Zmniejszy to zakres wysyłanych do regla sygnałów. Nie wiem , czy Twój regler ma tzw " bezpieczny start" - czyli konieczność zmniejszenia obrotów do minimum , aby w ogóle wystartować- jeżeli tak , będziesz musiał sprawdzić , czy zmniejszając EPA nie uniemozliwisz mu wystartowania podnosząc dolna wartość sygnału sterującego powyżej jego "minimum" ( zakładam że w Eclipse EPA działa tak , że jej zmniejszanie "obcina" wartość sygnału sterującego symetrycznie z obu stron ).
Pozdrawiam, Paweł Ubysz.
-- "I tylko nie wiedzieć czemu tak jak w czterdziestym szóstym ludzie niosą swój smutek , jak martwe główki kapusty...." JKK
Piszesz - wywal WYWAL z adresu......
Witam. Z reguły regulatory które nie posiadają programowanego zakresu szerokości impulsów, mają zakres ustawiony na mniej więcej 1,25 do 1,75 ms. Receptą na w miare pełne obsłużenie jest następujące ustawienie nadajnika: - trymerek gazu wyzerowany (ani plus ani minus) - EPA ustawiona w sposób standardowy czyli 100% - Duale ustawione w sposób standardowy czyli na 100% (ale chyba na gazie nie ma duali :D) - Exp zdjęte z gazu (czyli całkowicie liniowa charakterystyka kanału gazu) Uruchamiamy radio a potem regler. Regulujemy tak EPA (z reguły zawężamy) aby dolne położenie drąga powodowało bezproblemowe włączenie regla (regle z zabezpieczeniem), lub włącznie pełne hamulca (regle z hamulcem). To jest regulacja dolnej EPY. Górną EPĘ regulujemy następująco: dajemy maksymalne obroty na drągu, i zaczynamy zmniejszać górną EPĘ do momentu aż uzyskamy spadek obrotów silnika, w tym momancie dodajemy do EPY około 5% i mamy już pełne otwarcie regulatora. W tym momencie mamy już pełne pokrycie ruchu drążka pełnym zakresem regulatora. UWAGA!!!! Bardzo ważne jest to że niektóre aparatury potrafią w maksymalnym położeniu drąga generować impulsy wykraczające znacznie poza 2 ms, co w niektórych regulatorach odczytywane jest jako sygnał niewłaściwy i pomijane co skutkuje wyłączeniem silnika. Dlatego wszelkie ustawienia należy rozpocząć od wyzerowania trymów i ustawienia 100% EPA lub jeśli mamy odcięcie silnika w górnym położeniu drąga należy EPĘ zmniejszyć o np 10%. Oczy wiście takie regulacje należy przeprowadzać na pełnym pakiecie tak aby nie spowodować włączenia cuttoffa w reglu. Zawsze można zdjąć również śmigło (bezpieczeństwo, a dźwięk silnika styknie do wyczucia mksymalnych obrotów).
Uff to chyba tyle jeżeli chodzi o zetrojenie regla z aparaturą.
Pozdrow Skazoo
Cześć ponownie ! Dzięki Waszej pomocy udało mi się to ustawić ! Dodatkowo w regulatorze jest możliwość dodatkowj regulacji - to było głównym powodem złego działania drążka. Precyzyjnej regulacji wykonałem już na EPA. Teraz jest OK !
Dziekuję za pomoc, Zbych

ms.
nie
zawężamy)