Pierwszy szybowiec, niekoniecznie RC.

Witam, Nigdy nie skladałem jeszcze modeli z balsy, ktore maja latac w jaki kolwiek sposob. Moje modelarstwo koncentrowalo sie na szkutniczym plastyku. Od dluuuugiego czasu chodzi za mna motoszybowiec RC. Niestety nie stac mnie na niego. Pomyslalem sobie, byc moze blednie, ze zaczne od jakiegos szybowca bez sterowanie, puszczanego z reki. I z tym do was przychodze ;) Jaki model wybrac? Z tego co patrzylem to najdrosze egzemplarze oscyluja w okolicach 50 pln. Jest to koszt jaki moge przebolec ;) No wlasnie, co wybrac i gdzie kupic? No i pytanie nowicjusza, co oprocz samego modelu, kleju i kilku narzedzi mi sie jeszcze przyda?

Pozdrawiam Łukasz

Reply to
Łukasz C

Łukasz C napisał(a):

Modelarstwo RC to dosyć droga kraina. Z twojego listu zrozumiałem że nie budowałeś żadnego modelu latającego. Osobiście na początek proponuję model szkolnego szybowca takiego jak Tukan czy Jaskółka (jest to zestaw potrzebnych listewek, sklejki i innych drobiazgów). Koszt takiego modelu wynosi około 20 zł

Do budowy takiego modelu według mnie potrzeba oprócz narzędzi i kleju trochę cierpliwości i dokładności, a wtedy poleci :P

Aha, byłbym zapomniał. Potrzebujesz deskę montażową do której przymocowuje się dopasowane elementy i klei. Musi być to idealnie płaska deska o wymiarach dostosowanych do wielkości modelu.

Reply to
piotrc

Dnia 2005-04-10 11:06, Użytkownik Łukasz C napisał:

To bardzo dobry pomysł, szkoda że tylko niewielu kolegów zaczyna w ten sposób, a przecież tak najprościej nauczyś się zarówno konstrukcji jak i regulacji modelu, a i loty bywają emocjonujące choć w sposób nieco pasywny :)

Kiedyś zrobiłem "jaskółkę", myslę że w gruncie rzeczy jest to obojętne, w takich cenach są to zwykle podobne, proste modele.

Reply to
Jakub Witkowski

Witam, napewno nie mozna zapominac o holu, takim zwyklym np. z dratwy powiedzmy 50m. Loty z reki w koncu Ci sie znudza, a z takiego holu 50-100m to juz lot moze byc calkiem dlugi, dluzszy niz niejeden pierwszy lot z RC ;))) Pozdrawiam. Marek

Reply to
mores3

Muszę powiedzieć, że w zeszłym roku zrobiliśmy z synem dwa proste modeliki - gumówkę i zwykłą małą rzutkę, które zabierałem ze sobą wychodząc polatać innymi modelami. Licznie zebrana publiczność w wieku podstawowo - gimnazjalnym miała na prawdę kuuuuuuuuupę radochy kiedy dałem im pobawić się tymi modelikami. Mała rzecz - a cieszy.

Reply to
Piotr Konopka

Z żyłki wędkarskiej 150m, czy nawet 300m (dwie szpule) pieknie wypuszcza się modele szkolne, gdyż działa prawie jak hol gumowy.

Reply to
PiotrP