Szybowiec RC - Watpliwosci

Witam!
Mam pytanko do znawcow tematyki. Buduje sobie elektro - szybowiec wedlug
wlasnego projektu , rozpietosc 2m , powierzchnia 28dm2 , skrzydla pokrywane
balsa z rdzeniem styro. Profil rg15 - 8 % . Skrzydla jak na razie waza
160gram gotowe do lotu , mysle ze kadlub bedzie cos ok 200 gram , masa
startowa 700 gram. Czyli ok 25g/dm2
I teraz moje pytanie , czy tak cienki profil wytworzy wystarczajaca sile
nosna? Czy bedzie musial nadrobic predkoscia, jako ze latam 1 sezon
praktycznie, boje sie ze model moze byc dosc szybki a caly czas na klapach
latac chyba nie bede ;)
Co o tym sadzicie? Niby 25g/dm2 to calkiem niezle, ale troche mam obawy.

tomla
Waga niezła, a jak z wytrzymałością takich skrzydeł? Dałeś tam jakiś porządny dźwigar? A jaka cięciwa? 8-procentowy RG15 to chyba trochę cieńki przy 2m rozpiętości.
pzdr arek
Reply to
arekWYTNIJTO
U¿ytkownik snipped-for-privacy@f3f.pl napisa³ w wiadomo¶ci news: snipped-for-privacy@newsgate.onet.pl...
u nasady 16cm , koncowki 13cm , pret weglowy na 25cm w glab szkrzydla, jest i tak samo w sobie tak sztywne ze zadne konstrukcyjne nie ma szans przy takiej masie. Zalaminuje jeszcze nasady zeby zrobic otowry do mocowania w kadlubie tak sadze wiec moze masa troche wzrosnie o jakies 30 gram.
no wlasnie :-/
Reply to
tomla
Użytkownik tomla napisał:
25g/dm2 to jest gazeta, jeśli skrzydło jest wystarczająco mocne to profilem się nie przejmuj 7-9* jest na tę klase modeli w sam raz.
Ja będą robił coś podobnego (2m 24dm2) i planuje 1 kg pusty do lotu.
Reply to
emil<tu_kropka>prochnicki
U¿ytkownik "emil<tu_kropka>prochnicki prochnicki @gmail.com>" <"emil<tu_kropka> napisa³ w wiadomo¶ci news:enc2ia$g47$ snipped-for-privacy@opal.futuro.pl...
uff. to mnie pocieszyles ;) Dzieki za informacje
Reply to
tomla