[RC szybowce] Mam pytanko (głównie do Piotra_de)

Witam wszystkich !
Od pewnego czasu jestem w posiadaniu 2 metrowego szybowca FIRST f-my Blejzyk.
Pierwsze loty wypadły niezbyt dobrze: model ostro pikował w dół, zaraz po
wyrzucie z ręki z małego zbocza, jedynie pełne zaciągnięcie s. wysokości to
łagodziło. zdejmowałem cały balast i prawie nic. Dopiero ostre trymowanie
wysokości w górę pomogło. Później dowiedziałem się, że sprawcą zamieszania jest
kąt EWD. Zwiększyłem kąt zaklinowania skrzydła przez tekturowe podkładki i
trochę pomogło, ale przy trymowaniu na zero wysokości model dalej pikował przy
każdej liczbie podkładek (przy łącznej ich wysokości ok.2cm!). Dopiero przy
trymie wysokości ok. 3mm - 4mm w górę model leci dobrze. Zmniejszyłem liczbę
podkładek do minimum i wytrymowałem s. wysokości na powyższe ustawienie.
I wszystko gra. Więc morał z tego powinien płynąć taki, że "Zwiększając EWD
zwiększaj kąt zaklinowania statecznika poziomego". Mam do Was pytanie: czy to
zdrowa tendencja??? Jeżeli tak, to może w powietrzu zachodzi coś na kształt
dźwigni??? SC mam troszkę do tyłu od punktu 1/3 ŚREDNIEJ cięciwy płata.
Pozdrawiam,
Szymon Bartuś
PS: Mam przyklejone usterzenie na stałe i nie da się zmieniać kąta stateczników.
Reply to
Szymon
Poczytaj o srodku ciezkosci na stronie Piotra.de. W skrocie wywazenie jest funkcja minimum dwoch zmiennych - polozenia srodka ciezkosci i kata zaklinowania skrzydla. A z twojego postu nie wynika, ze zmieniajac kat zaklinowania skrzydla zmieniales polozenie srodka ciezkosci. Wiekszy kat, srodek ciezkosci bardziej z przodu (w skrocie oczywiscie)
Reply to
Krzysztof J. Choroszko
Witaj!
Zmieniałem raz wyważenie z 1/3 średniej cięciwy płata do 1/3 po prostu. Zkorzystam z programiku do wyznacznia SC na stronie Piotra.
Pozdrawiam, Szymon Bartuś
Reply to
Szymon