Pierwszy model RC - samolot

Witam
mam zamiar zbudować swoj pierwszy samolot, chcialem zaczac od czegos
takiego:
chwili obecnej mam 2 mikro serwa hiteca i regulator
brakuje mi jeszcze: nadajnika, odbiornika, silnika z przekladnia,
akumulatorkow no i modelu :)
czy ktos ma plany takiego samolotu?
a moze ktos lata czyms takim?
chetnie bym wpadl popatrzec i zdobyc troche wiedzy :)
jestem z Warszawy, mieszkam niedaleko Pól Mokotowskich, ale chetnie
moglbym gdzies podjechac, tylko nie wiem gdzie latacie w W-wie
z gory dziekuje za odpowiedzi
Pozdrawiam
Michał
gg 509928
Reply to
Michal
Mo¿esz rzucuæ okiem na moj± stronê
Jest tam krótkie info i filmik z mojego, równie¿ pierwszego, modelu. Jest te¿ link do strony z mnóstwem informacji na temat Stika (po angielsku). A co do wymienionych rzeczy brakuje Ci jeszcze ³adowarki. Pozadrawiam. Andrzej
Reply to
andypl
zerowym wietrze.
1. Model musi być minimalnie zmodyfikowany - chodzi głównie o zwiększenie wzniosu i przytwierdzenie mocowań skrzydła i akumulatorów klejem. 2. Lepiej nie kupuj Stika w Polsce, bo zwykle jest 2 razy droższy niż np. w USA. Polecam np.
gdzie znajdziesz jeszcze dużo innych rzeczy które musisz na początek kupić. 3. Wybierz koniecznie wersję z napędem IPS (ta droższa). 4. Wg mnie lepiej kupić Slow Sticka (jeśli koniecznie chcesz uczyć się na modelu elektrycznym) - większego, ulepszonego brata Pico, jest dużo większy odporniejszy na wiatr (a nauka latania w hali nie jest raczej dobrym pomysłem) i mniej delikatny na twardsze lądowania.
Pozdrawiam, Szymon
Reply to
invalid unparseable
Kup sobie w necie 2 płyty z EPP 6 mm jedną czarną a drugą białą koszt ok 15 zł wyślę Ci plany i foto z wykonania i za 25 zł bo kupisz jeszcze klej za 8 zl polimerowy do kasetonów zbudujesz samolot z piekną sylwetką podobny do Spitfire.EPP to materiał podobny do styropianu ale jest półelastyczny i model wykonany z niego nie rozlatuje się przy uderzeniu w ziemię tak jak z depronu ,styropianu czy balsy.Ja wykonałem taki i ma piekną agresywną sywetkę a z EPP są nawet koła.Napędza go silnik 3-faz o ciągu ok.500 g do wykonania jego potrzeba trochę twardej balsy 4 mm taka deska wystarczy na wykonanie trzech takich samolotów a kosztuje parę zł.Czarna płyta z EPP różni się od białej giętkością także dolną część skrzydła robiłem z czarnej.
Reply to
Marian
znać i posiadać pewną wiedzę w pewnej kwesti.Dzięki takim jak Ty kwitnie handel a przez takich jak ja to by upadł a więc chwała Ci niech więcej takich jak Ty sie rodzi
Reply to
jager49
A wystarczyloby wiecej znakow interpunkcyjnych miast tych "ogonkow" i nie tylko ja, lecz wielu innych, lepiej (badz w ogole) rozumialoby Twoje posty...
Pozdrawiam,
Szymon
PS: Poprzedniego posta pisalem nie ze zlosliwosci, lecz liczac na poczucie humoru, ktore jest raczej obecne u modelarzy-hobbystow, a zatracone u pseudomodelarzy-filozofow...
Reply to
Szymon_Shaggy
zatraciłem bo już mnie niejednokrotnie obrazono więc jestem uczulony na takie uwagi.To czy jestem modelarzem czy nie to sam nie moge sobie na to odpowiedzieć ponieważ interesują mnie rzeczy które nie wiem czy można nazwać modelarstwem i proponuję odwiedzić amerykański serwer na Florydzie
i wejść na galerię i all model engines tam wystawił się ze swoją pracą (jedną z wielu)tylko jeden Polak.
Reply to
Marian
Anonimowy pisze:
Wypowiedzi typu strumień świadomości są bardzo fajne bardzo fajnie się je czyta tylko istnieje pewne niebezpieczeństwo nawet podwójne bo po pierwsze primo i tak nikt niczego z tego nie zrozumie i tylko ludzie tacy skołowani potem chodzą i zakręceni i wypadki przez to są a jak się taki model rozbije to szkody są duże i nawet na auto jadące taki model może spaść i poszkodowane będą dzieci niewinne z tego auta albo poboczem idące a po drugie primo jak ktoś taki strumień świadomości próbuje przeczytać i czyta tak jak napisane jednym ciągiem i bez przecinków ani oddechów to taki czytelnik udusić się może i kto tu będzie pisał jak się wszyscy poduszą!!!
Mumin Ps. Uffff.... ponad minuta bez oddechu. To faktycznie niebezpieczne może być :)
Reply to
Michał Mierzwa