[RC] - Propozycja na pierwszy model, co myslicie?

Moj kolega, ktory tez chce zaczac latac, ale jest zainteresowany raczej
lataniem niz robieniem modelu znalazl kolejna strone i pyta mnie o zdanie.
tej strony wybralem jako najbardziej sensowny w/g mnie: Aerobic-Glider.
Powiedzcie, czy dostrzegacie inne wady tej konstrukcji poza tymi, ktore ja
widze:
- troche mala rozpietosc,
- przydalby sie pakiet Ni-Cd bo Ni-MH bedzie sie dlugo ladowal
- Aparatura jakas dziadowska (dziwna czestotliwosc, maly zasieg,
nierozwojowa ilosc kanalow/funkcji) - z tym ze to ostatnie przy cenie
zestawu mozna chyba przezyc.
Co o tym myslicie, jako pomysl na zycie dla kogos, kto nie bardzo chce miec
do czynienia z montazem? A moze ktos tym latal? Slownictwo/terminologia
uzyta przez autora strony nie swiadczy najlepiej o jego wiedzy w tym
zakresie, przez co nie wzbudza mojego zaufania.
Pozdrawiam,
Robert
Reply to
Robert Gadomski
Wlasnie dodatkowo sie zorientowalem, ze troche toto ciezkie (35g/dm2). Choc nie jest najgorzej.
Reply to
Robert Gadomski
Znalazlem w archiwum, ze kiedys juz pytano o tego Aerobica i chyba mu doradze Skyscootera PRO II z Arthobby. Cena podobna, a przynajmniej aparature moze potem uzyc do lepszego motoszybowca. Co prawda strasznie to male, ale jak mu na poczatek wystartuje i wyladuje to powinien opanowac bez strat. TwinStar bedzie za drogi. Czy ten typ jest sensowny? Podkreslam: chodzi o minimum montarzu maksimum latania :) Pozdrawiam, Robert
Reply to
Robert Gadomski
Dobrze by bylo, aby to pierwsze doswiadczenie nie zniechecilo go do naszego hobby!
Dokladnie, sprzedajacy nie ma pojecia (" potężna siła pchająca " przy smigle ciagnacym!!! "rozpietosc skrzydel TYL" itp. polecam lekture jako element rozweselajacy) model niewiadomego pochodzenia, o niewiadomych wlasciwosciach lotnych (raczej szybo-bombowiec). Jesli to kolega, to oszczedz mu tego!! Tanio mi bez koniecznosci montazy wcale nie znaczy dobrze.
Pozdrawiam
Alex
Reply to
rcflight
wlasciwosciach
Dokladnie. juz prawie zdecydowalem sie zaproponowac mu depronowego SkyScootera z arthobby, skoro to ma byc RTF. Bede musial mu pomoc przy pierwszych lotach, bo to malenstwo, ale powinien dac rade. Pozdrawiam, Robert
Reply to
Robert Gadomski
Polecam z czystym sumieniem SAU MULTI 280. Przetestowalem na jednym zoltodziobie i model dziala doskonale. Sam model 143zl. Do tego mozna dokupic aparatute 3 kanalawa z wyposazeniem mini ponizej 500zl. Do tego regiel i silnik za 100zl. Do modelu sa czesci zamienne, a wyposazenie jeszcze dlugo posluzy. Polecam recenzje na mojej stronie.
PS. Wczoraj w Falentach przetestowano Multi w locie na plecach - lata!
Reply to
Krzysztof J. Choroszko
Dzieki Krzysztof, Przeslalem mu Twoj link. Niech sam wybiera. W sumie wyjdzie podobna cena, tyle ze trzeba samemu skompletowac, ale przeciez mu w tym pomoge. Pozdrawiam, Robert
Reply to
Robert Gadomski
ale przeciez mu w tym pomoge.
Pomoc poczatkujacym to zawsze dobry pomysl, i to nie tylko wiedza. Mozemy przeciez zawsze bez ryzyka udostepnic nadajnik (co zmniejsza prog do przeskoczenia dla nowego adepta) , a nawet poswiecic jeden stary model, aby dac posmakowac innym. Tak bylo z moim sp. UHU, na ktorym co najmniej 6 innych zoltodziobow probowalo latac. Nawiasem mowiac, jak bede mial czas, to bede go reanimowal :-)
Pozdrawiam
Alex
Reply to
rcflight
U¿ytkownik "Robert Gadomski" snipped-for-privacy@reebok.pl napisa³ w wiadomo¶ci news:bhtb0c$cn4$ snipped-for-privacy@nemesis.news.tpi.pl...
Witam,
Jeszcze raz wypowiem sie o Skyscooterze PRO II.
Moje pierwsze loty RC odby³em w³a¶nie na tym modelu. Jako¶ siê do RC nie zniechêci³em. Model lata poprawnie przy bezwietrznej pogodzie , bardzo ³atwy start z rêki , mo¿na nim zrobiæ pêtlê , beczki koñczy w locie nurkowym. Mo¿e to moja wina , nie jestem jeszcze zbyt wprawnym pilotem. Na poczatku adrenaliny by³o bardzo du¿o.
Naprawia siê wyj±tkowo ³atwo - dwa razy ju¿ urwa³em dziób i przyklei³em z powrotem , przy okazji reguluj±c kwestiê skosu silnika.
Wyposa¿enie - nadajnik ranger 3 FM sky , 35 Mhz odbiornik - 5 kana³owy te¿ jaki¶ Hitec z tych mniejszych , chyba 04Mi 2 serwa Hs 55 - lotki i wysoko¶æ. Regulator Hitec 1010 Pakiet 600mAh NiCd wyj±tkowo badziewna ³adowarka , w³asciwie tylko do pakietów o tej pojemno¶ci - radzê od razu wyrzuciæ , zero kontroli nad pakietem , ma mechaniczny timer. W zestawie jest jeszcze drugie ¶mig³o sk³adane. Czego nie ma: Akumulatorów do nadajnika i tak¿e do nich ³adowarki. Mozna u¿ywaæ baterii , ale to drogo wychodzi.
Podsumowuj±c - dla kogo¶ , kto ma akurat tyle kasy i nie przewiduje dalszych wydatków na modele - polecam.
Pozdrawiam, Pawe³ Ubysz.
Reply to
invalid unparseable
¯eby zachorowaæ to i tak starczy szybowiec:) Mam na to ¶wietny przyklad - siebie:) pozdr
Reply to
invalid unparseable