silnik ZAROWY VS BENZYNA

czy kotos moglby mi poronac / podac glowne roznice miedzy silnikiem np YS
DINGO 140 silnikiem 26ccm benzyna - jakie jest z moca waga momentem
obrotowym dlaczego np w F3A wszyscy lataja na zarowych a nie na bezynowych -
oczywiscie pomijajac koszty paliwa czy warto duzo wiecej kasy za silnik YS
czy lepiej kupic dobra benzyne
Reply to
PIOTR_P
a jak wypada bezyna i tej samej pojemnosci silnik zarowy np OS 160FX - pomijam koszty paliwa
U¿ytkownik "PIOTR_P" snipped-for-privacy@post.pl napisa³ w wiadomo¶ci news:cl5qu1$9br$ snipped-for-privacy@atlantis.news.tpi.pl...
Reply to
PIOTR_P
Witaj, przyznaj siê, podpuszczasz mnie? W tym sezonie latam w f3a modelem w zasadzie eksperymentalnym, napêdzanym silnikiem MVVS26 benzyna. Oczywi¶cie jak to w ¿yciu bywa, nie ma prostej odpowiedzi na twoje pytania. Generalnie podoba mi siê i nie chcê ju¿ powrotu do silników ¿arowych.
Wady: ciê¿szy (zasilanie zap³onu i zap³on) mniej mocy ¶mierdzi na codzieñ (choæ o wiele, wiele mniej ni¿ mi siê wydawa³o!) trudniejsza regulacja (tzn. ³atwo jest wyregulowaæ jako tako, trudniej znale¼æ idealne ustawienia) trudniejszy do opanowania ha³as w porównaniu do YS
Zalety niezawodno¶æ i powtarzalno¶æ pracy na poziomie niedostêpnym dla silników ¿arowych, to wielka zaleta w tej kategorii nie wiem co to nagar nie wiem co to zmiana ¶wiecy nie wiem co to s± "k³opoty z silnikiem" koszt paliwa dziesiêciokrotnie mniejszy (w porównaniu do kosztów paliwa Tornado 5%, o paliwie do 4-suwów przez lito¶æ nie wspomnê!) Objêto¶c paliwa ok.3 razy mniejsza (mniejszy zbiornik, mniej wa¿y na starcie), poza tym nie odczujesz zmiany masy modelu w locie) koniec k³opotów z ³o¿yskami silnika (nitro) Koniec z krêceniem iglicami W ci±gu sezonu (ok. 250 lotów, 60 litrów benzyny) zgas³ mi raz w powietrzu! - zamy¶li³em siê i za d³ugo lata³em! sumaryczna cena wszystkich zespo³ów! czysty model, nie zniszczony olejem czyste rêce po lataniu, czyste ciuchy paliwo zawsze jest w sklepie po drodze na lotnisko :-)))
Pytanie podstawowe: do czego go chcesz wsadziæ i je¿eli do f3a, to do którego modelu? Mój samolot nie wymaga tyle mocy, co niektóre wspó³czesne konstrukcje. Duchem pochodzi raczej z lat 97-2000 Nie jest to jeszcze przestarza³a konstrukcja ale nie muszê do niego wsadzaæ YS140D czy OS160, 140 Wystarcza mi moc dostarczana przez zestaw MVVS 160 IFS (wersja przedostatnia) + rura KS + ¶mig³o APC16x10 Daje to to 8450 obr/min na ziemi i wystarcza do P-05 - je¶li wiesz o czym mowa. Mój model gotowy do lotu wa¿y 4550g
Piotr Urbañski lata³ w tym sezonie z benzynowym silnikiem SM-30 (z wimarexu) Ma wiêcej mocy ni¿ YS czy OS Moim zdaniem, do wspó³czesnego "szerokokad³ubowego" f3a to idealne rozwi±zanie. Nie wiem tylko czy zostanie spopularyzowane i docenione zanim nastanie w f3a era elektryków. Ton nadaj± piloci sponsorowani przez OS i YS a teraz przez Hackera - trochê szkoda, bo szkodzi to popularyzacji tej kategorii.
pozdrawiam
AD
Reply to
Adam D
czesc nie wiedzielm ze latasz benzyna w F3A :) dziekuje ze opowiedziales mi na grupie
ja szukam dobrego silnika ok 50-60ccm do modelu extra rozpietosc ok 200cm - z lekkim nadmiarem mocy mysle o SM60 z wimrexu z dwoma cylindrami mam to byc dobry niezawodni silnik z zapasem mocy tak zeby 2m extra po dadaniu gazu na zwisie szla do gory
a kolejny problem jest taki ze ja teraz latem trenerkie 7.5cm nie mam pojecia o modelach 2m i silnikach benzynowych a ten silnik ktory szukam jest dla kolegi tylko ze on nie mieszka w polce i nie mowi po polsku - dlaczego ja szukam bo on nie mam dostepu do internetu i twierdzi ze u nich ciezko znalesc cos takiego mieszka na LITWIE
gdybys byl tak uprzejmy i mi odpisal jakie silnik doradzasz albo podal numer stacjonarny i pozwolil Sobie zabrac kilka minut to bede bardzo wdzieczny
POZDRAWIAM pp
U¿ytkownik "Adam D" <adamd@!.no.nospam.!conecta.com.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:cl633b$gi0$ snipped-for-privacy@mamut.aster.pl...
Reply to
PIOTR_P