[RC] Modelarski metlik !!!

Witam Wszystkich
Dziekuje bardzo za wszystkie odpowiedzi, ktorych udzieliliscie na mojego
ostatniego posta, duzo cennych informacji i rad.
Wielkie dzieki, ze nie zostalem od razu wyslany na bocznice, choc warto ja
zobaczyc hi hi hi.
Wracajac do tematu, jestem nowy w temacie RC, sporo dowiedzialem sie z roznych
stron www (pl.rec.modelarstwo,

i ...), ale musze powiedziec ze jest w tym wszystkim pewien
metlik.
Jest bardzo duzo rozbieznych opinii, co do pierwszego modelu, w sumie tyle ile
ludzi, tyle opinii.
Zaskoczyla mnie takze ilosc opinii, ze budowa pierwszego modelu i pierwszy lot
jest skazany na niepowodzenie, gdy nie ma sie wsparcia ze strony doswiadczonego
modelarza.
Jak osobiscie odebralem to w ten sposob ze jestesmy spoleczenstwem ludzi, ktore
ma obie lewe rece i najlepiej to zrobic sobie model z kartki papieru i efekt
bedzie taki sam, a modelarstwo RC zostawic Tym doswiadczonym :)
Brakuje mi opinii na temat prawie gotowych modeli dla zoltodziobow. Ja
osobiscie sklaniam sie w strone motoszybowca, ale jak na razie nie wiem, co
wybrac.
PS: Bardzo chetnie uslysze Wasze opinie.
Serdecznie pozdrawiam
Grzegorz
Reply to
Grzegorz
Czesc, Nie pierwszy raz powtorze, ze decydujac sie na pierwszy model jakies 3m-ce temu, wybralem motoszybowiec z ArtHobby: Kadlub i usterzenie Ageny + plat Universala. Z tym, ze ja mialem wlasnie wsparcie kogos, kto mnie trenowal (zreszta wybralem ten model bo mi sie podobal, mimo, ze moj "mistrz" odradzal akurat ta firme, twierdzac ze te motoszybowce, ze wzgledu na konstrukcje sa za szybkie na poczatek). Od siebie dodam, ze sa rowniez drogie :), ale jak ktos tu niedawno powiedzial, ta cena ma uzasadnienie w jakosci. Moje wrazenia sa nastepujace: 1. Model faktycznie do zupelnie latwych nie nalezy i jesli ktos ci stopniowo nie bedzie oddawal sterow to ten wybor jest ryzykowny. 2. Uzywam ukladu lotki, ster wysokosci, jednak na poczatek polecam wysokosc+kierunek chyba, ze patrz wyzej, wtedy polecam od razu lotki. 3. Model jest dosc szybki jednak budowa pelna plata + laminatowy kadlub + ster motylkowy powoduja, ze jest bardzo odporny jak na szybowiec. Mialem kilka niezbyt dobrych ladowan na poczatku, w tym zaliczylem 2 razy brzózki i model nie odniosl zadnych uszkodzen. Przezyl nawet bardzo powazne zderzenie z ziemia (pionowe), oprocz kadluba, przez ktory wybil sie pakiet akumulatorow. Mysle ze duza role pelni tu mocowanie skrzydla na gumy, zamiast proponowanego oryginalnie mocowania na bolec i srube. O ile nylonowa sruba jest bezpiecznikiem, to kilka takich wypiec z pewnoscia spowoduje, ze bolec zastosowany od strony krewedzi natarcia szybko wyrobi dziure w kadlubie i trzeba bedzi eciagle to naprawiac. No i trzeba miec zapas srub :) Ogolnie jestem zadowolony zarowno z wyboru typu modelu, jak jego znakomitych wlasciwosci lotnych. Po kilku lotach z instruktorem latam juz samodzielnie bez problemu i stresu, ale jak na razie staram sie unikac wiatru. Teraz niech sie wypowiedza w podobny sposob Ci ktorzy zaczynali innym modelem, bo kazdy z nas ma w zyciu tylko jeden pierwszy samolot i trudno mu samodzielnie, z tej samej perspektywy ocenic rozne rozwiazania. Pozdrawiam, Robert
Reply to
Robert Gadomski
Swieta prawda :) Pozdrawiam, Robert
Reply to
Robert Gadomski
No i zapomnia³em... I s± takie modele co w tej nauce wybitnie pomagaj± i zachêcaj± (zarówno w³a¶ciwo¶ciami lotnymi jak i kosztami wykonania) Oraz takie które zniechêcaj± lub wrêcz uniemo¿liwiaj± (jak np. mój ostatni akrobat... oby go nag³ym parali¿em pokara³o...)
Reply to
invalid unparseable
Te opinie sa rozbiezne w waskim zakresie. Wiele zalezy tez od twojego podejscia do modelarstwa i stanu portfela. Wiadomo - model ma byc stateczny i niezbyt szybki. I pytanie czy kupisz zestaw czy pocwiczysz wlasne konstrukcje.
Bardzo rzadko sie zdarza, ze od razu model zacznie ci latac. U mnie polecial trzeci wynalazek. Mam kolege ktory usiluje sie nauczyc latac, choc nie poswieca temu wystarczajaco duzo czasu, i pierwszy trenerek elektryczny juz poszedl do smieci.
Ale dlaczego? Jezeli po zajeciu miejsca za fortepianem nie umiesz skomponowac symfonii, to oznacza ze jestes kompletnie niemuzykalny? Modelarstwo jest jednym z tych hobby, ktore wymagaja wiedzy, pracy i wysilku. Takie hobby sa, jak sie obawiam, w zaniku. Latanie modelami RC nie odbywa sie wg. schematu kasa-sklep-latanie.
Poogladaj oferte sklepow sieciowych (i archiwum grupy) pod katem wlasnych mozliwosci finansowych i podejscia. Jak zobaczysz, wybor wielki nie jest.
Reply to
Krzysztof J. Choroszko
To niby poprawny sposob rozumowania. Ale wlasne eksperymenty z depronem tez maja spory urok. A znajdzie sie w sieci 2-3 sprawdzone konstrukcje depronowe. Tanie, kretoodporne.
Bys moze tak - ale jaki oni maja wybor model.... Ja jestem z tych co lubia sami.
...... mam dla ciebie zla informacje - pewnie niedoszacowales - smigla, regler, przekladnia, ladowarka, pakiety....
Wybrales jednak drogi model i droga aparature.
Inne warianty:
szybowiec:
szybowczyk f-my Blejzyk za ok. 270zl 2 serwa std 90zl odbiornik rex7, hitec 04 150zl razem model z wyposazeniem 510zl do tego uzywany nadajnik 300zl - i latasz za 800-850zl(no, troche gumy i zylki) +ew. kwarce 60zl
wariant elektryk 1,5m:
model f-my Blejzyk 300zl 2 serwa mini 170zl silnik 400 35zl przekladnia 90zl smiglo 60zl regler 110zl pakiet 5x500AR 90zl razem model 855zl +ew. 85zl na 3 serwo (jak maja byc lotki)
do tego jak wyzej nadajnik, odbiornik ok. 500zl i latsz za 1350zl
wariant maly elektryk: (polecam opis na mojej stronie) - polecam to rozwiazanie
SAU Multi 280 140zl 2 serwa mikro 180zl regler jes 050 80zl silnik 21zl smiglo, piasta 15zl pakiet napedowy 50zl i masz model za 486zl
+ mini odbiornik za 130zl, nadajnik jw. za300 i jestesmy znow ponizej 1000zl
Dobra informacja jest taka, ze kazdy nastepny model bedzie tanszy, bo wyposazenie juz masz. Generalnie da sie zaczac ponizej 1000zl w przypadku elektrykow (bo dochodza tu koszty smigiel, reglerka, pakietu, ladowarki, silnika) i pewnie ok. 500-600 w przypadku szybowcow. Jednak zabawa w elektryki bez dobrej ladowarki to zgroza. Jak jestes elektronikiem - poradzisz sobie. Jak nie to dodaj do ww. rachunkow od razu 500zl na ladowarke.
razem
kwarce 60zl
Reply to
Krzysztof J. Choroszko