Jaki silnik elektryczny zamiast spalinowego?

Witam
Spróbuję wyszczególnić o co mi dokładnie chodzi. Powoli kończę swojego
"Wicherka" w wersji "10". Dla nie wtajemniczonych to taki prosty modelik
konstrukcyjny o rozpiętości 110 cm i długości 72 cm. Według opisu i planów
jakie posiadam jego waga powinna oscylować w okolicy 300 gram i według
autora projektu do napędu należy użyć silnika 1.0 cm3. Ja natomiast
pomyślałem że chyba bym wolał jakiś elektryczny ale zupełnie nie wiem jakie
są "przeliczenia" cm3 na typ silnika elektrycznego. Czy popularne silniki
"400" lub większe "480" są odpowiednikiem tego spalinowego 1.0 cm3 ? A może
są za słabe i musze rozglądać się za jakimś trój-fazowym ale jakiego typu i
mocy ? Na koniec w ramach podpowiedzi, w czasach kiedy Pan Schier
projektował "Wicherka" silniki na pewno nie były tak sprawne (wysilone) jak
w dzisiejszych czasach, a więc ten proponowany 1.0 cm3 pewnie miał troszkę
mniejsza moc niż obecnie produkowane.
Pozdrawiam MArek
Reply to
ToTylkoJa
Speed 400 6V +przekladnia 3:1 +smiglo 10x8" +8xKAN1050 powinno ladnie pociagnac ten model jesli zmiescisz sie do 600g. Ale, jesli nie kupiles jeszcze RC(regulator +silnik) nie oplaca pchac sie w szczotki.
Kupujesz silniczek:
Regulator:
I wyjdzie taniej niz szczota(silnik 35zl +reg 100zl +przekladnia 25zl) ktora raczej nie ma przyszlosci...
Pozdrawiam, Doman.
Reply to
Doman
Ja mam wlasnie taki silnik i regulator, tylko kupilem ten 25A a nie 18A byl niewiele drozszy. I jestem bardzo zadowolony, latam tym w malym gornoplacie, okolo metr rozp. nie wiem jaka masa ale mysle ze z 600-700 gram, a ciagu mam gdzies prawie tyle co masa modelu, latam na zwyklych akku 8cell, mam zamiar niedlugo sie przesiasc na Li-pol jak kupie ladowarke wtedy to bedzie mozliwy zawis na smigle, ( bo moje akku ktore teraz mam waza prawie 200 gram )
Reply to
rom3k
witam. Zestaw silnik i regulator w
kosztuje 110zł i ciąg do 750gram
Pozdrowienia z Krakowa Moja strona

A.Bodzioch
[ciach]
Dzięki za sugestię. A tak przy okazji dlaczego do niektórych silników stosuje sie przekładnie do do innych nie? Czyżby duże śmigła wolnoobrotowe były sprawniejsze i w ten sposób "poprawia" się osiągi silnika elektrycznego? Bo do bezszczotkowych nie widziałem aby była proponowana przekładnia czyli kręcą śmigłem z wysokimi obrotami i to normalnie lata.
pozdrawiam MArek
Reply to
ToTylkoJa
Tak wieksze smiglo ma wieksza sprawnosc. Do bezszczotkowych szczegolnie outrunnerow nie stosuje sie przekladni bo one wolniej kreca i maja wiekszy moment w porownaniu do silnikow szczotkowych. nie wiem jak to jest z inrunnerami bo chyba gdzies widzialem takie z przekladniami.
pozdro
Reply to
rom3k
Jeśli Twój model waży ok 300 g to aku Li-pol 1700mAh ważą ok 120 g do tego regler 3 fazowy ok 20 g,silnik bezszczotkowy ok 50 g i odbiornik i serwa to ok 60 g razem waga startowa ok 600 g i wystarczy napęd o ciągu ok 300 gram minimum a to da Ci każdy silnik bezszczotkowy z allegro nawet dwa razy tyle.Nie pakuj sie w silniki klasy 400 to zabytek i ciezar a daje z biedą 300 g ciągu.To samo zapomnij o aku NiMh i to jeszcze KAN to już nie ta jakośc i duża waga.Aku Li-pol 1700 mAh umozliwi Ci lot przez ok 8 min a nawet więcej.Na napęd szczotkowy szkoda kasy.
Reply to
Marian
¦wiête s³owa ;) Ja bym jeszcze rozpatrzy³ tak± mozliwo¶æ
cene 1,7 2s mozna mieæ prawie dwa 1,1 3s tyle ze lion no i troszeczke ciê¿sze ale chyba mniej podoatne na uszkodzenia mechaniczne no i ta cena w³a¶nie przymierzam sie do 2 szt. takich pakietów. Pozdrawiam Addriano
Reply to
Addriano
A czy ktos juz tego uzywal?? Bardzo jestem ciekaw jak sie sprawuja te ogniwa. Masa moze rzeczywiscie nie taka jak przy lipolkach, ale podobno wiecej znosza...
Reply to
bronek
S± recenzje jeden go¶æ pisze ze uzywa ich od pó³ roku. Co prawda jestem sceptycznie nastawiony do aku graupnera. Firmowy pakiet do³aczony do MX-12 rozlecia³ sie po kilku cyklach. A zareczam ze eksploatowane by³ zgodnie z zaleceniami w instrukcji. T³umacze sobie tylko ze mia³em pecha. Bo u wszystkich innych znajomych te pakiety pracuj± bezproblemowo. Zobaczymy.
Reply to
Addriano
8 minut? ja na KAN 1050, i bezszczotce tej Tower Pro latam ok 10 minut a te akku sa strasznie ciezkie, wiec tak z 50% mocy daje zeby leciec poziomo, na takich Li-polach to mysle ze sporo dluzej bo wieksze i lzejsze.
Reply to
rom3k
dłuższy ponieważ to opieram o dane statyczne a w locie zespół napędowy bierze o wiele mniej prądu inaczej wygląda to przy heli którymi przeważnie sie zajmuję. Porównując naped szczotkowy z bezszczotkowym to zastanawiam sie czy ten pierwszy ma jakiekolwiek zalety na dzień dzisiejszy ale chyba nie dlatego nie ma sensu stosowania go chyba, że sie posiada już taki zespół to szkoda wyrzucić.Z napedu bezszczotkowego własnej roboty przy wadze silnika ok 70 g mozna wycisnąc ok. 1400 g ciągu czego napewno nie osiągnie sie przy nap. szczotkowym.Nie znam parametrów statycznych ciągu mozliwego do uzyskania przez silniki spalinowe o pojemności 1-3 cm3 ale chyba bezszczotka je przegania zważywszy ,że pojemności, waga i cena ogniw Li-pol nadal ewoulują.
Reply to
Marian
U¿ytkownik "Marian" snipped-for-privacy@tlen.pl napisa³ w wiadomo¶ci news: snipped-for-privacy@newsgate.onet.pl...
Z napedu bezszczotkowego w³asnej roboty przy wadze silnika ok 70 g
No i o ile jest prostrza i szybsza jest obsluga przedstartowa oraz po lotach!
Reply to
Ladziak
Użytkownik AlexY napisał:
Witam. To ja jestem tym "jednym gościem co pisze ze uzywa ich od pół roku" :-) Pakiet nie posiada wyprowadzeń do balancera, ale nie jest problemem dorobić je sobie. Tak jak pisałem w recenzji po dłuższej eksploatacji doszedłem do wniosku, że wypadałoby zbalansować ogniwa i przy okazji wyprowadzić sobie wtyczkę do balacera. Po pomiarach ogniw w obu pakietach odpusciłem sobie wyprowadzanie kabelków. W obu pakietach ogniwa trzymają równe napięcia z dokładnością do 0,01V i to zarówno po naładowaniu jak i po rozładowaniu. Nie wiem, czy to tylko ja miałem takiego fuxa i trafiłem na tak równe ogniwa, czy są one tak dobrej jakosci. jedyne co mogę im "zarzucić" to mniejsza gęstość energii w porównaniu z lipolami, ale z pewnością znacznie lepszy współczynnik skąpstwa liczony w [mAh/zł] ;-)
Pozdrawiam Grzegorz
Grzegorz Kurczyk