Zakladamy Wirtualny Klub Modelarski RC!!

Drodzy Koledzy
Dobiegajacy powoli do finalu Projekt Streamer nauczyl mnie wielu rzeczy, i to
nie tylko natury modelarsko-technicznej. Za niezwykle cenne oswiadczenie uwazam
fakt, ze w naszym kraju zebrala sie grupa ludzi, na ogol nie znajacych sie
wzajemnie, w wieku od 15 do 50+ lat, o roznym wyksztalceniu oraz sytuacji
zyciowej i mimo tego, tak wspaniale wspolpracujacych nad stworzeniem jednej z
najlepszych stron o przerobkach streamerow w calym internecie.
Jestem pewien, ze takich modelarzy jest wiecej, dlatego chce wyjsc poza projekt
i stworzyc Wirtualny Klub Modelarski RC, w ktorym znajda mozliwosc wymiany
mysli i doswiadzen ci sympatyczni Koledzy, dla ktorych nasze hobby to zabawa i
sposobnosc kontaktu z innymi "zarazonymi". Zalezy mi bardzo na utrzymaniu tej
unikalnej atmosfery naszej grupy, dlatego wazne jest, aby dolaczajacy sie do
nas Koledzy podzielali nasze nastawienie. Jak wynika z poprzedniego zdania,
posiadane umiejetnosci modelarskie nie sa tu kryterium decydujacym (inaczej
musialbym sie sam wykluczyc :-) )
Mamy do dyspozycji szybki serwer z 800 MB miejsca i 40 GB transferu
miesiecznie. W odwodzie mam drugi serwer o podobnych parametrach, na ktorym
jednak nie moge na razie obslugiwac forum i czatu, wiec w razie czego
obciazenie trzeba by sprytnie podzielic. Ta infrastruktura nie kosztuje duzo i
moge (oraz chce) bez problemu oplacac ja z wlasnej kieszeni, a umozliwi nam
bardzo dobra komunikacje.
Potencjalni czlonkowie musieliby wiec tylko zobowiazac sie do przestrzegania
paru prostych zasad, ktore jednakze beda absolutnie egzekwowane:
1) modelarstwo to zabawa, wiec bawmy sie tym (stad motto "latanie na luzie")
2) jesli nie mam nic konstruktywnego do powiedzenia, to milcze (wyslanie na
bocznice to grzech smiertelny:-))
3) jesli dyskutuje z kims to na konkretny temat merytoryczny, a nie jego osoby
4) mam zrozumienie dla ewentualnej ignorancji kogos innego (kazdy jest dobry w
czyms innym)
4) jest oczywiste, ze uzywam mojego prawdziwego imienia i nazwiska a w awatarze
widac moja podobizne.
5) przestrzegam niekomercyjnosci strony (bannery oraz linki reklamowe i spam to
grzech smiertelny )
6) bedac na Forum, badz na Czacie jestem tak kolezenski, jak tylko potrafie
7) jako uczestnik moge brac udzial w dowolnym przedsiewzieciu Klubu, ale nie
jestem do niczego zobligowany (poza powyzszymi punktami)
Jak widac z powyzszego nie chodzi tu o selekcje na "lepszych" czy "gorszych",
lecz po prostu o dobranie grupy ludzi, ktorzy do siebie pasuja, a ograniczenie
liczby czlonkow wynika z posiadanych zasobow logistycznych i organizacyjnych..
Jesli powyzsze przemyslenia przemawiaja do Was, to napiszcie, najlepiej od razu
na naszym forum, w watku KLUB
nas wiele ciekawych wyzwan, a Projekt Streamer jeszcze raz pokazal, ze
nikt z nas nie jest tak dobry jak my wszyscy razem
Pozdrawiam serdecznie
Alex
PS: Aby tam postowac, trzeba sie zarejestrowac, proces jest bardzo prosty (na
razie formularz po angielsku). jesli ktos bedzie mial z tym problem niech
napisze mi ze strony glownej
Reply to
Alex
U¿ytkownik "Alex" snipped-for-privacy@gmx.com napisa³ w wiadomo¶ci ............
Drogi Alexie,
Kombinowalem sobie czy odpowiedz powinna byc na priv czy na grupe, ale w koncu zdecydowalem sie na grupe, bo jak ktos cos wysyla na grupe dyskusujna, to z dyskusja musi sie liczyc. Powyzej zostawilem sobie te fragmenty twojego postu, do ktorych chce sie odniesc.
Projekt streamerowy wypalil dzieki tobie genialnie. Ja tez uleglem zarazeniu i w weekend majowy bede motac druciki :-), a i mysle ze swoja malutka cegielke do projektu wnioslem. Faktycznie sposob organizacji przedsiewziecia okazal sie niezwykle skuteczny i stworzyl wartosc sama w sobie.
Pomysl WKMRC jako idea mi sie podoba niezwykle. Podobnie jak zasady (zwlaszcza zasada wystepowania pod wlasna mordka). Nie odsylanie na bocznice podoba mi sie mniej ;-) (bo rozszerzona bocznica tzn. z opisem jak na mojej stronie, to IMO prosty zabieg wychowawczy). Ale to twoja impreza i twoje zasady.
A teraz moje rozterki. Jestem od 9 lat fanem formy komunikacji jaka jest grupa dyskusyjna. Forum nie lubie, ale doceniam niektore jego mozliwosci. Ale moim i nie tylko moim problemem jest brak czasu. Zajrzec na PWM, zajrzec na forum PWM, przeczytac liste, zajrzec co w streamerach.... wieczor sie konczy, a ja ciagle nie dotarlem do swojej kanciapki z modelami.
Z jednej strony nie ma jak konkurencja. Konkurujace ze soba fora niby powinny starac sie byc coraz lepsze. Sam PWM jest nieco przeciazony (technicznie). Takie projekty jak twoja strona streamerowa, nasze lotnisko itp odciazaja ten serwer (ale uwazam, ze PWM powinna stac sie takim hubem laczacym te wszystkie inicjatywy) i taki sposob myslenia, o jakim dopiero co pisales, niezwykle mi sie podoba. Z jednej strony dobrodziejstwa konkurencji, z dugiej strony problem rozdrobnienia.
A powiedz, czym (oprocz wezszej specjalizacji i niektorych zasad) bedzie sie roznic WKMRC od listy dykusyjnej i forum RC na PWM?
I tak na marginesie - problem komercji. Z jednej strony wydaje sie, ze lista i osoby odwiedzajace PWM stanowia jeden z najsilniej zorganizowanych srodowisko modelarskich w Polsce. Z drugiej strony zainteresowanie firm modelarskich tymi forami wydaje mi sie minimalne. A z takiego zainteresowania moglo by wyniknac sporo dobrego dla obu stron, ze tylko przytocze przyklad sponsoringu Chemtaicu dla lotniska w Falentach. Moze tej komercji (w najlepszym tego slowa znaczeniu) jest w Polsce zbyt malo i powinnismy sobie tê komercjê wychodowac i wychowac?
Reply to
kojot
Drodzy Koledzy
Jesli rejestrujecie sie na naszym forum to prosze bez polskich "haczykow" w danych. System robi z tego niezly pasztet :-) a ja jestem za kiepskim webmasterem aby to zmienic :-)
Pozdrawiam serdecznie
Alex
Reply to
rcflight
Drogi Krzysztofie
Dziekuje za obszrne zabranie glosu i to tu na preclu, to daje nam to mozliwosc wyjasnienia pewnych pytan, ktore mogly powstac nie tylko w Twojej glowie, ale i innych czytajacych. Wiec pozwol ze po kolei ustosunkuje sie do Twoich wypowiedzi:
Tu absolutnie sie z Toba zgadzam i dziekuje za wlozony przez Ciebie wklad (tym bardziej ze nie byles oficjalnym uczestnikiem projektu)
Tutaj w 50% sie zgadzamy :-) a jesli chodzi o bocznice to jest w angielskim takie fajne sformulowanie "lets agree to differ" (w domysle - i pozostanmy dalej friends)
Ten problem doskonale znam, odkoad wystartowal projekt streamer nie mialem specjalnie czasu na budowe, badz wykonczenie modeli. Ale osobiscie wole miec za duzo mozliwosci wyboru, niz monokulture.
Tu musze z cala stanowczascia zaprotestowac. Nigdy nie bylo moim zamiarem (i nie bedzie) konkurowanie na tym polu z kimkolwiek. Ja po prostu uwazam modelarstwo za cos wiecej niz samotne dlubanie w piwnicy (bez wartosciowania co jest "lepsze") i chce zebrac grupe podobnie myslacych ludzi, z ktorymi fajnie bedzie nam sie to hobby uprawialo, pomagajac sobie wzajemnie i majac przy tym ciagle doskonala zabawe. To troche tak, jakbys dobieral sobie paczke do chodzenia na piwo, nie jest to konkurencja dla jakiejkolwiek organizacji, lecz czysto prywatna sprawa. Wszedzie podkreslalem i podkreslam, ze PWM spelnia bardzo wazna role (mimo ostatnich trudnosci) i ja osobiscie jestem wdzieczny ludziom, ktorzy ja tworza.
Po ostatniej wymianie zdan na temat problemow PWM, uznalem, ze Koledzy znajda sami dobre rozwiazanie i toczace sie obok dyskusja potwierdza chyba moje przypuszczenia. Tak czy inaczej o konkurencji nie ma mowy, a z dobrodziejstw Klubu skorzystaja wszyscy chetni, bo jak zwykle wszelkie dyskusje bedziemy toczyc na forum publicznym (jak w projekcie Streamer)
W swietle powyzej napisanego, to juz chyba jasne, na wszelki wypadek zrekapituluje: PWM jest powszechnym i ogolnodostepnym forum dyskusyjnym (i chwala im za to, bo cos takiego jest bardzo potrzebne), zajmujacego sie zakresem tematow ustalonym przez organizatorow i wlascicieli zarazem. Dobrze ze jest i jesli mozemy wesprzec ta inicjatywe to powinnismy to zrobic. Nasz proponowany klub bedzie prywatna i ograniczona liczebnie grupa kolegow o podobnym nastawieniu i modelarskiej "chemii" (co jak dowiodl Projekt Streamer jest mozliwe do osiagniecia nawet wsrod bardzo rozniacych sie miedzy soba ludzi) z ktorych doswiadczen bedzie mogl korzystac ogol modelarzy (tak jak w przypadku Streamera), bo doswiadczenia bedziemy wymieniac publicznie. Nigdy nie bedziemy nastawieni na maksymalna ilosc uczestnikow, bo chodzi nam o cos calkiem innego. Czy to wystarczy? jesli nie to pytaj, chetnie rozwine ten temat
Rozumiem Twoj punkt widzenia i zgadzam sie, ze w pewnych sytuacjach to dobre rozwiazanie. Jesli jednak stwierdzimy, ze oplata za caly rok hostingu
wyniosla niecale 100 USD plus chyba 20 za rejestracje nazwy, to chyba rozumiesz, ze do tego typu przedsiewziecia nie potrzebuje sponsorow. To nie o kase chodzi lecz o chec zrobienia czegos dobrego i wiedze jak do tego podejsc!!
Pozdrawiam Cie serdecznie z Berlina
Alex
PS: Jak bede w Wawie to z pewnoscia Was odwiedze
Reply to
rcflight
OK. teraz lepiej rozumiem. Choc wydaje mi sie, ze w gruncie rzeczy kazde zagadnienie dotyczace budowy, latania czy doboru wyposazenia jest wystarczajaco obslugiwane przez forum PWM.
Natomiast jezeli idea jest zbudowanie "wlasnej piaskownicy" (bez zadnych podtekstow pejoratywnych oczywiscie) to idea jest jasna. Byc moze pewien dobor klubowiczow i pewne roznice w zasadach moga dac nieco inna wartosc.
Jesli chodzi o komercje, to sie rozminelismy. Nie mialem na mysli sponsoringu serwera itd. Prowadze podobne (choc mniejsze) przedsiewziecia i bardzo chwale sobie poczucie osobistej odpowiedzialnosci za to co robie i swobode ustalania zasad. Zdecydowanie sie na sponsoring hostingu to rezygnacja z czesci niezaleznosci i to nie jest dobry pomysl. Mnie chodzilo raczej o zachowania pro aktywne sprzedawcow - znizki dla grupy, modele do testow itp. Tak wiec raczej mi chodzialo o sprowokowanie zachowan, kiedy firmy modelarkie zabiegaja o opinie takich forow jak nasze. Kiedy dopuszczenie komercji oplaca sie wszystkim uczestnikom.
Reply to
Krzysztof J. Choroszko
Z tym nikt nie polemizuje (no moze abstrahujac od problemow z dostepnoscia)
Na pewno dadza, patrz projekt Streamer
OK teraz ja rozumiem :-) No coz, nie bedziemy robic sklepom modelarskim szkolenia z marketingu bez zlecenia i za darmo :-) Prawie szkoda, ze mam dobre zajecie w zupelnie innej branzy, bo tu moznaby tez niezle zamieszac :-)
Pozdrawiam i ide tlumaczyc artykuly dla mojej grupy..
Alex
Reply to
rcflight
Hi hi - taka grupa klientów jak my wcale nie jest marzeniem przeciętnego (bez urazy) sklepikarza. Jako lepiej zorientowani, znający własne potrzeby, znający dużo lepiej niż "cywilny" (czytaj: nie biorący udziału w naszej przekraczającej nawet granice Polski wymianie doświadczeń) klient cechy kupowanego towaru, wreszcie znający i porównujący ceny w różnych sklepach w całej Polsce i nie dający sobie wcisnąć kitu - toż to zmora sprzedawcy ;) A nawet jeżeli taki już coś kupi to i tak na koniec jeszcze przywali "A w TowerHobbies bym to kupił i tak o połowę taniej..."
Byście słyszeli rozmowy Pana Zenka z klientami w sklepie w Poznaniu. Jak sobie czasami posłucham to kwiczę ze śmiechu jak wyjdę...
Reply to
Piotr Konopka
Nie bralem udzialu w budowie strimerow bo byc moze za pozno napisalem albo z innej przyczyny (na dwa moje listy wyslane do Ciebie Alex nie dostalem odpowiedzi).
Ale do rzeczy
Wirtualny Klub to niezly pomysl. Ale ja proponuje stworzenie Klubu Ogolnokrajowego ale nie wirtualnego. A dlaczego?? Rozejzyjcie sie po swiecie np. USA i Niemcy jak silne sa tam organizacje: buduja tory dla samochodow RC, lotniska, zobaczcie jakie sa tam parki z modelami kolejowymi (np. skala 1:8). Alex bywasz w niemczech i USA wiec widzisz to. Wez jakikolwiek FMT i zobacz ile jest firm produkujacych modele. A u nas Panowie i Panie bieda. Co robi LOK? Nic - no moze dla garstki ludzi. Kiedys byly modelarnie LOKowskie i Spoldzielczosci Mieszkaniowych. Dzisiaj idziesz do Rady Osiedala proponujesz zalozenie modelarni dla dzieciakow z osiedla, nieodpalatne pelnienie funkcji instruktora, organizacje imprez na osiedlu dla dzieciakow. Chcesz dostac tylko skromny lokal na prowadzenie zajec. Mala klita w ktorej leza stare graty. A oni sie pytaja ile im bedziesz placil!!! Graty leza do dzis :(
Uwazam ze stworzenie silnej organizacji modelarskiej (niezaleznej od LOK). Posiadajacej fundusze na wynajem sal i prowadzenie zajec to jest wyzwanie. Zobaczcie jak sa prowadzone zajecia w USA. Dzieciaki od najmlodszych lat buduja modele, roboty - maja zawody szkolne. To oni pozniej buduja spolecznosc modelarska dzieki ktorej takie firmy jak Kyosho, Robbe, Graupner, GWS egzystuja i maja sie dobrze. To te dziecaki buduja pozniej promy kosmiczne i satelity. Od najmlodszych lat poznaja zaawansowane technologie materialowe, a przede wszystki m ucza sie rozwiazywac problemy nie na kartce ale w realnym swiecie, na realnym przedmiocie, ktory projektuja i wykonuja. Ale maj agdzie to robic i maja swoich masterow!!!!
to tyle
Reply to
Darisz Marek
Darku
Dziekuje za interesujaca wypowiedz.
Bardzo mi przykro z tego powodu (zazwyczaj odpowiadam tak czy inaczej w ciagu 48 godzin). Sprawdzilem w mojej skrzynce i niestety nie mam nic od Ciebie. Moze wyslales to na snipped-for-privacy@gmx.com? ten adres jest juz nieaktualny od chyba roku (musialem go zamknac ze wzgledu na spam). wlasciwy to rcflight w domenie gmx kropka de
Tu poruszasz bardzo istotny problem, znacznie wykraczajacy zreszta poza tematyke modelarska. Zgadzam sie z Toba calkowicie, ze pod tym wzgledem jest kompletna nedza i za opisany powyzej brak wyobrazni placimy wszyscy (przestepczosc itp.)
Tu znowu masz absolutna racje!!! Ja dokladnie tak patrzylem na te sprawy, dopoki nie poznalem blizej polskiego srodowiska modelarskiego. Wtedy stwierdzilem, ze tez tutaj sa wspaniali ludzie, ktorzy w miare swoich sil i umiejetnosci staraja sie cos robic nie patrzac na oficjalne instytucje. Prowadza modelarnie z budzetem 100zl rocznie, oddolnie organizuja zloty, wiedza nawet jaki kolor mialy wneki podwozia w samolocie sprzed 50 lat itd. Wiec "jeszcze Polska nie zginela"!!! Uwierz, albo nie, ale jesli w czerwcu po 23 latach na nowo sprowadze sie na stale do Polski, to bedzie to w prostej linii rezultat powyzszych rewelacji. oczywiscie prezna organizacja bylaby bardzo potrzebna i mysle ze ze wzgledu na moja dzialnosc zawodowa mam nawet know how jak to zrobic (nie tylko organizacja ale fund rising, marketing itp.) Szkopul w tym, ze z jednej strony mam tez inne zajecia w zyciu (zawodowo i prywatnie - moje budowanie modeli tez ucierpialo :-)), a z drugiej awersje do wszelkiej formy sformalizowanych zwiazkow :-) Tak wiec pozwol, ze po bardzo udanym, w miedzyczasie miedzynarodowo cytowanym tzw. rozproszonym projekcie badawczo-rozwojowym ("Streamer") stworze po prostu doskonala paczke kolegow, tak jak opisalem na poczatku tej dyskusji. Obie rzeczy zrobie po amerykansku, czyli wszystkie karty na stol i bez ukrywania czegokolwiek. W ten sposob inni Koledzy beda mogli skorzystac nie tylko z zawartosci merytorycznych, ale tez z know-how jak sie cos takiego w ogole robi. Zobaczysz, ktoregos dnia powstana inne witryny zaangazowanych ludzi, ktore beda lepsze od moich :-) Wszystkie sprawy wychodzace poza to pozostawiam na razie innym (aczkolwiek czasem mam ochote stworzyc sklep modelarski, ktory ekspresowo wykopalby z polskiego rynku wszystkich kombinatorow, ktorych nazwy znane sa nam przeciez :-) Jestem przekonany ze to zrozumiesz
Pozdrawiam serdecznie i zapraszam na alexrc.com
Alex
Reply to
rcflight
Tlumaczysz tekst o BL ? :) Ja dzisiaj zrobilem "wirnik" (o ile tak to mozna nazwac) :)
Pozdrawiam
MM
Reply to
mifau