Batyskaf lub lodz podwodna

Chcialbym zbudowac dzialajacy model lodzi podwodnej lub batyskafu/batysfery w ktorym moglbym ukryc kamere video. Nie interesuje mnie rekonstrukcja jakiegos U-bota z WWII
lecz dzialajacy, zdalnie sterowany pojazd podwodny...
Chcialbym po prostu pobawic sie w eksploracje podwodna :-) I jednoczesnie zajac sie ciekawymi problemami natury elektronicznej jak komunikacja zdalna pod woda przekaz video itp...
Gdzie najlepiej szukac podzespolow ktore moglyby mi sie przydac w projekcie? Czy mozecie polecic jakies podobne projekty wykonane i sprawdzone?

Witam http://www.old.modelarstwo.org.pl/szkutnicze/galeria/murat/siewierjanka/index.html
pozdrawiam Roman Skokowski Poznań

A tak "z głowy" nie możesz czegoś machnąć?... Czym to będziesz sterował? Światłowodem?
Pozdrowienia. Krzysztof z Tychów.

Niestety nie mam duzego doswiadczenia w modelarstwie... Hm - teraz mysle nad uzytym slowem "duzego" - wlasciwie nie mam ZADNEGO :-) Dlatego chyba wolalbym zbudowac gotowy projekt.

Tak jak pisze - nie interesuje mnie II Wojna Swiatowa, a wiec wykrywalnosc mojego u-bota przez wroga nie jest problemem - antene moge wiec umiescic przy powierzchni wody i polaczyc np. zwijanym druciorem z batyskafem... Pobieznie zastanawiajac sie nad tym nie widze jakichs powaznych problemow czyhajacych przy tym rozwiazaniu... A Ty?

Znakomita wiekszość gotowych projektów to istniejące już okręty podwodne. Ja raczej myślałem o jakimś podwonym pojeździe badawczym. Dwa zbiorniki i rama na przyrządy.

Mnie by się marzyło sterowanie światłowodem. Można by nim puścić informację w obie strony.
Pozdrowienia. Krzysztof z Tychów.
Krzysztof Tabaczynski wrote:

No właśnie. Ttransmisja syganłu video z zanurzonego obiektu to dość powazny problem. Szerokość kanału video wymusza prace co najmniej na UHF lub wyżej. W praktyce modelarskiej chyba najpopularniejsze są videolinki na 2,4GHz. Na tych częstotliwosciach tłumienie sygnału przez wode jest bardzo duże. Wydaje mi się że łącze kablowe jest tu jedynym rozsądnym rozwiązaniem. Chyba że jakaś boja z antenką na powierzchni ciagnięta przez batyskaf.
Pozdrawiam Andrzej M.

http://www.old.modelarstwo.org.pl/szkutnicze/galeria/murat/siewierjanka/index.html
Chyba sie Romanie nie zrozumielismy... :-) Przeciez to jest wlasnie to czego ja nie chce budowac. Po co podales ten link?

Witam Masz podstawę jak zrobić kadłub, a co to niego wsadzisz i jak będziesz nim sterować, to już dalsza sprawa. Istotne jest również, na jaką głębokość chcesz schodzić.
pozdrawiam R. Skokowski Poznań
Nie zagłębiając się nadmiernie w temat, polecam: http://tinyurl.com/24gx5a Teoretycznie uda ci się wpakować w ten sprzęt mikrokamerę, no i będzie to jakieś doświadczenie na początek. Jeśli chcesz wykonać taki model samodzielnie ale oparty na zbiornikach balastowych proporcjonalnych, stabilizowany żyroskopem, z czujnikami ciśnienia itp, itd to będzie cię to kosztowało o wiele więcej pieniędzy.....
Pozdrawiam Krzysztof Pick Poznań

Bardzo interesujacy link - dzieki... O cos takiego mi chodzilo, moze bez atrap wlazow i barierek. Ale glownie o to wlasnie chodzi.

Przeczytałem sobie z wielkim zainteresowaniem. Proszę o pomoc, nie rozumiem : - czy te blaszki przyklejone do przezroczystego cylindra, mają być dystansami między cylindrem a zewnętrzną powłoką batyskafu ? Może ważniejszą ich rolą jest wyważenie batyskafu ? - gdzie jest antena odbiornika ?
------------------------------- Radio internetowe Radioparty.pl http://www.radioparty.pl Techno House Trance Hardstyle Drum 'n' Bass Vocal Trance -------------------------------