RC łódź podwodna

Witam! Szanowni koledzy pomocy. Czytam posty i nic nie rozumiem. Po prostu nie znam się na elektronice. Proszę o podpowiedź. Chcę kupić aparaturę do własnoręcznie wykonanej łodzi podwodnej. Tylko nie wiem jaki nadajnik, odbiornik i serwa. Chcę aby była płynna regulacja płetwami (poziom i pion) oraz silnikem. Pomóżcie znaleźć coś niedrogiego ale w miarę pewnego. Chyba już rozum nie ten bo do tej całej elektroniki nie mam głowy. ROBERT

Reply to
RDLM

Dnia 2003-12-04 12:33, Użytkownik RDLM napisał:

Ponieważ nikt nie odpisuje, może ja wrzucę conieco. Właściwie powinni odpowiedzieć koledzy którzy już się zajmowali podwodnym RC.

Co do serw, to ponieważ masa nie jest zbyt istotna, myślę że na początek zadowoli cię kazde serwo "standard" dostępne w sklepie, nawet najtańsze. Tu nie ma raczej jakiejś kompletnego badziewia, bo nikt by nie kupił.

Co do aparatur, to było wiele pytań "jaka aparatura". Kazda zapewni sterowanie proporcjonalne ("płynne", jak piszesz). Rady dla początkujących oscylują wokół aparatur co najmniej 4-ro albo 5-cio kanałowych. Popularne są np. Flash'e, 4 i 5x - ale to wszystko raczej dot. samolotów.

3 kanały to tylko do szybowców, lub modele b.proste. Jeśli na 100% wystarczy ci 3-kanałowa, to takie są znacząco tańsze... Może samochodziarze poradzą coś konkretnie

Ja najbardziej bym się obawiał kłopotów z zasięgiem pod wodą, ale to już kwestia fizyki, a mniej typu aparatury

Reply to
Jakub Witkowski

| Co do serw, to ponieważ masa nie jest zbyt istotna, myślę że na początek | zadowoli cię kazde serwo "standard" dostępne w sklepie, nawet najtańsze. | Tu nie ma raczej jakiejś kompletnego badziewia, bo nikt by nie kupił. Standardowe wystarcza np Hitec HS-300(dla wyjasnienia serwa to takie ustrojstwa ktorymi mozna sterowac rozne rzeczy np stery(nie czepiac sie, najprostrze i najkrotsze wyjasnienie jakie moze byc ;))).

> [...]

W poszukiwaniu sklepow zapraszam na moja stronke, w dziale Linki>Modelsrkie znajdziesz linki do sklepow internetowych. Natomiast jesli mieszkasz w Warszawie to w dziale Modelarstwo mam spis sklepow w Warszawie zajmujacych sie RC.

Reply to
Doman

model jest dość skomplikowana elektronicznie .Podaj jaka jest dlugość i szerokość(średnica modelu)ZAnurzenie o którym mowisz to zanurzenie dynamiczne które stosuje robbe w modelu swojego ubota-Str

serw zdałby się regulator dwukierunkowy ni i oczywiście akku a to wszystko już trochę waży.Przejrzyj grupę ktoś w pażdzierniku dawał namiary na linki dla podwodniwków jest sporo ciekawych infoPozdr Andrzej

Reply to
Andrzejkostrubala

ale ale panie kolego :) czy na 40MHz lotnicze nie sa tylko kanaly 50-53??? z tego co wiem jest jeszcze pare w gore dozwolonych prawem do sterowania rc... jak ktos lata na takim to juz sie sam prosi o stracenie.... dlatego sadze ze powinienes kupic 40Mhz drazkowa i kwarce na wyzszy kanal-tzn jesli chcesz miec mozliwosci pobawienie sie np w latanie w przyszlosci.. taki flash np.spisze sie doskonale.. bedzie dzialac i nawet zgodnie z prawem:) no i z zakupem nie ma raczej problemu...

pozdr!

Reply to
mr_qpa

Niestety w naszym pieknym kraju w pasmie 40 MHz w OGOLE dozwolone sa tylko wlasnie kanaly 50, 51, i 52 (i moze 53). Wyzej to juz bezprawie.

Reply to
PJ

uzytkownik "Andrzejkostrubala@poczta onet.pl" w wiadomosci news: snipped-for-privacy@newsgate.onet.pl naskrobal(a) te slowa

moze tutaj

//Bundy\\

o kurcze faktycznie poczytalem dokladnie i zauwazylem swoja pomylke... oczywiscie masz racje. swoja droga nie jest to dla mnie dobra wiadomoscia :| swoja droga czemu tak jest.... co jest powyzej 53kanalu??

pozdr!

Reply to
mr_qpa

Nie wiem. Czasami zastanawiam sie kto i co slyszy kiedy zakladam kwarce na

57...

A moze to takie ograniczenie, zeby modelarzom od nadmiaru wolnych kanalow w glowie sie nie poprzewracalo. sux :/

Reply to
PJ

Witam ! Dziękuję wszystkim którzy odpowiedzieli na mój post. W końcu laik czegos się dowiedział. Z pewnością wezme dobre rady do serca. ROBERT

Reply to
RDLM