RC do lodzi podwodnych

Witam i zapytowywuje sie, jak w praktyce przedstawia się mozliwosc sterowania lodzia podwodna w zanurzeniu? Na jaka glebokosc "siegna" fale radiowe z systemu zdalnego sterowania?
P.S. Sory za powierzchowne pytanie ale jestem b.poczatkujacy i jestem ciekaw czy mysl o budowie lodzi podwodnej ktora schodzi na dno i wynuza sie na zyczenie ma sens... Pozdrawiam i prosze o odpowiedz.
Polecam archiwum grupy, bylo jakis czas temu o lodziach podwodnych. Dalem tez troche linkow. Z przenikalnoscia fal radiowych to nie wiem, niech ekperci grupowi sie odezwa =) A co do sterowania to troche pytania nie rozumiem... Na pewno masz kierowanie sterem kirunku jak masz balast to balastem(zanurzenie-wynurzenie) i sterem glebokosci(zanurzenie-wynurzenie i przechylenie). Schodzisz na glebokosc jaka chcesz, ale nie masz pewnosci ze lajba wroci na powierzchnie :>
--
| _ | Mariusz "Doman" Domański
_|___(v)___|_

na
Przy pomocy zwykłej funkcji fail-save, w którą są wyposażone co lepsze aparatury PCM (?) masz zapewniony powrót. No chyba, że zanurkujesz za głęboko...
WITAJ
Skoro jesteś początkujący jak piszesz.............to lepiej sobie zmajstruj jakiś nawodny okręcik , bo przy podwodnym będziesz miał duże problemy....... .....niestety. Jak opanujesz nawodne ( lub przynajmniej jeden) to wtedy napisz do mnie to p omogę . POZDRAWIAM DAreus hobby....www.rc.special.pl podwodne dziwadła
PS.Mimo wszystko to może działać.
sn7vc$43p$ snipped-for-privacy@atlantis.news.tpi.pl...

Masz zamiar zabrać się za robote jednego z najtrudniejszych [mechanicznie] modelu pływającego!. To oczywiście da się zrobić, zasięg nadajnika jest uzależniony po pierwsze od mocy nadajnika i głębokości zanurzenia. Specyfiką pływania w zanurzeniu jest fakt, ze nasze wody do czystych nie należą [ poza niektórymi basenami] i praktycznie trzeba pływać bardzo blisko pomostu albo brzegu zeby było widać gdzie jest model i co się z nim dzieje. Zasadniczo do pływania rekreacyjnego nie zanurza sie modeli głębiej niz na głębokość peryskopową, bo widać peryskop i w nim jest końcówka anteny. Jeśli idzie o zanurzanie to sa dwa zasadnicze sposoby: dynamiczny polegający na wykorzystaniu wychylenia sterów podczas płynięcia [ pamiętaj,ze najczęściej są dwie a czasami trzy pary sterów głębokości] i wtedy przy odpowiednim zapasie mocy na silnikach predkością reguluje się zanurzanie i wynurzanie. Drugi sposób to używania balastu i jego szasowanie ale to wymaga zbiorników ze spręzonym powietrzem i żyroskopu do kontrolowania trymowania. A poza tym trzeba to wszystko zrobic absolutnie szczelnie!!!! Trochę sie rozpisałem - sorry. Pozdrawiam i życzę powodzenia!

ciach> odpowiadam w tekście -przepraszam autora:-)

pierwsze
basenami]
Nie do końca.właśnie zbyt czysta woda powoduje spadek zasięgu.Basen raczej do pływań się nie nadaje bo za czysty i na dodatek op zostawia ślad na wodzie z oleju:-(.

Raczej anteny na peryskopie nie ma ,a pływa się znacznie głębiej.Można wykorzystać kamieniołom z wodą i wtedy pięknie widać op.

polegający
Tak mówi teoria , a stawiam flaszkę temu kto tak popływa dłużej .Ja próbowałem ,duuuuży kłopot.
Drugi sposób to używania balastu i jego szasowanie ale to wymaga

trymowania.
Z tym żyro to chyba nie jest tak do końca.W moim nowym stosuję ale jeszcze nie miałem okazji sprawdzić.

O tak...........absolutnie ,bo potem pękają kioski :-)))))))))))))))
POZDR DAreus

http://www.gazeta.pl/usenet /

Faktycznie pływanie z zanurzeniem dynamicznym nie jest proste i z boku wygląda [zwłaszcza kiedy są pierwsze próby] trochę jak nurkowanie faceta w kapoku! to fakt - zgadzam się że realia a praktyka w tym przypadku nieźle się rozmijają. A jeśli chodzi o pływanie w basenie to nawet zdarzyło mi się sędziować takie zawody i to właśnia w basenie bo inaczej sędziowie nie mieli by możliwości zobaczenia jakie manewry i z jaką dokładnością były wykonane przez model. Modele z którymi się spotkałem wszystkie miały "żyro" , przeniesienie napędów na stery za pomocą membran lub pneumatycznie, cikeawostką były dwa modele gdzie wały napędowe były sprzęgnięte z silnikami za pomocą sprzęgieł elektromagnetycznych, ale one nie brały udziału w zawodach, więc oglądałem je jedynie "na sucho". Swoją drogą ciekawe jak to się sprawdza w wodzie. Jeśli ktoś ma ochotę to dysponuję kadłubem - [ mam formę]- KuK-Marine U-14 ex Curie i dokumentacja do niego [ wersja przed przebudową kiosku]

-- POZDRAWIAM DAreus hobby....www.rc.special.pl podwodne dziwadła
do grup dyskusyjnych napisał:bt3ap6$e98$ snipped-for-privacy@inews.gazeta.pl...

ciach> >
WITAM w Nowy Roku
OOOOOOOO mam do czynienia z sędzią:-)) no a gdzie były te zawody ?? Może w Naszym chorym kraju???Nie to raczej niemożliwe. Ostatnio oglądałem mistrzostwa w Chorzowie i padłem na twarz wraz z moim synem. To mogą oglądać tylko fanatycy bo normalna publika zasypia .I I tak też było na mistrzostwach RC czołgów. To jest tylko dla fanatyków ,a podwodne maja ich tylko kilku więc po co zawody:-)) Organizacja tego typu imprez w Naszym Dziwnym Kraju jest strasznie prymitywna i uboga-niestety. Nigdy nie zaistnieje w nim nic poza Tymi Wybranymi.Daleko nam do innych..........bardzo daleko:-( To tak na marginesie:-)
Pisząc opływaniu miałem na myśli rekreacje ,a ta w basenie jest niemożliwa.Za dużo kosztuje i brak zgody właścicieli takowych.Poza tym w jednym opracowanie amerykańskim czytałem że zasięg w wodzie czystej ,chlorowanej jest bardzo niewielki i co za tym idzie spadają możliwości manewrowe.
A chyba znam kogoś chętnego na wymianę kadłuba.Jaka skala?
A do czego podłączone były żyroskopy???
POZDR DAreus

się
takie