Smiglowiec Eco 8 w Lodzi

Witam serdecznie!
Dostalem w prezencie od znajomego goly smiglowiec Eco 8. Nowy ladny
zapakowany w pudeleczko :)
Od ladnych paru lat latam samolotami RC, natomiast jezeli chodzi o
helikoptery mialem do czynienia jedynie z HB - z miernym skutkiem.
Mam dwa pytania:
1) Czy warto inwestowac w ten model, tzn dokupic reszte wyposazenia i
uczyc sie latac, czy tez lepiej sobie odpuscic.
2) Czy jest ktos z okolic Lodzi, kto moglby mi pomoc przy trymowaniu/
torowaniu i programowaniu radia i przede wszystkim oblataniu tego
helika /mam aparature graupner mx16/. Z montazem spokojnie bym sobie
poradzil, natomiast nie mam pojecia jak ustawic helika, jak go
wstepnie oblatac?
Pozdrawiam
Marcin
Reply to
marcelik
marcelik pisze:
Bardzo warto, konstrukcja ma już swoje lata ale dalej jest uważana za jeden z najlepszych na początek.
(albo to drugie forum, ale nie pamiętam urla :>)
Mumin
Reply to
Michał Mierzwa
Świetny model mam taki i stabilny w locie mozna nawet przy wprawie w pokoju polatać.Ważne zeby miał wolne koło to oszczędzi zębatki.Żyroskop z HH rzecz jasna serwo na ogon ja mam HS 55 i sie sprawdza a żyro z Walkery podparcie tarczy 90 stopni i 3 serwa HS 81.Aparatura MX 16 jak najbardziej ja mam mx 12.Nie trzeba nawet wymieniac silnika pewnie Masz szczotkowy do niego regler 30A od Bodziocha koszt ok.70 zł popros aby zrobił Ci BEC na 2 A bo trzy serwa równoczesnie HS 81 swoje biorą.Jak rozwalisz ogon to rure dorobisz z wędki super heli radzę nie sprzedawać dużo można samemu dorobić ja kupiłem po wypadku i dorobiłem dużo części z alu min.wolne koło (całą piastę) itd.Miałem heli Walkera ale to badziewie w porównaniu z ECO8 jedyny minus kończą się częsci do niego w Polsce ale do Walkery tez sie niebawem skonczą i tak to jest .Heli to najwyzsza szkoła jazdy w modelarstwie-to nie samolot-regulacja i pilotaż
Reply to
Marian
Ja mam (jeszcze) Eco8 jak chcesz mu sie przygladnac to zapraszam na stronke (w stopce) - nie jest to wymagajacy sprzet i bardzo dobry do nauki. Tylko jak na polskie warunki to czesci niezbyt tanie :). Niemniej mozna latac na NiMH/NiCd i silniku szczotkowym od autek :) Serwa starczaja najtansze HS81 ale lepiej miec HS81MG lub odpowiedniki. Warto miec dobry zyroskop ale to bardziej z punktu widzenia nauki latania a nie smiglowca. Wbrew opiniom po odpowiedniej regulacji da sie nim wykonac wszystkie podstawowe figury (lacznie z zawisem na plecach). Moim zdaniem sie oplaci...
Reply to
Taddy
U¿ytkownik "marcelik" snipped-for-privacy@gmail.com napisa³ w wiadomo¶ci news: snipped-for-privacy@e65g2000hsc.googlegroups.com...
Witam wszystkich To ja chyba odpowiem nieco odmiennie od wszystkich "przedpiszców", choæ poczuwam siê nieco do rozpropagowania Eco-8 w Polsce ;-) :
sam do dzi¶ najczê¶ciej latam w³a¶nie Eco (i g³ównie "do góry nogami:").
Proponujê, aby¶ przed podjêciem decyzji zrobi³ rachunek ekonomiczny przedsiêwziêcia przy uwzglêdnieniu paru faktów: Eco-8 do poprawnego latania wymaga tuningowania (wolne ko³o,tarcza steruj±ca, p³yta g³ówna ramy, ¶lizgacz ogona, mikserki metalowe, sztywniejsze ramki, laminatowe ³opaty), a suma tych elementów (o ile s± dostêpne) zbli¿a siê do ceny wiêkszego zestawu (np. Raptor). Eco "w standardzie" to niestety pora¿ka. Eco rzeczywi¶cie dobrze lata na dobrym "samochodzikowym" silniku szczotkowym (ze zwyk³ym regulatorem) i akumulatorach SubC (NiCd/NiMH), ale jest to zalet±, gdy takie wyposa¿enie ju¿ masz. Kupowanie tego aktualnie chyba jest zupe³nie nieperspektywiczne. Eco jest oczywi¶cie stabilniejsze od "maluchów" (T-Rex'y, E-Max'y czy Walkery), ale z drugiej strony jest zdecydowanie mniej stabilne od Logo czy Raptora, a i z wiatrem gorzej sobie radzi. O utrudnieniach w dostêpie do czê¶ci (i wysokich cenach) koledzy ju¿ wspominali - w moim Eco chyba ju¿ z po³owê elementów sam dorobi³em. Da siê te elementy dorobiæ (ramki, podwozie, pó³ki ³o¿ysk, belka ogonowa, ³opaty, d¼wignie) - no ale to zajêcie raczej dla "d³ubków". Niestety przy nauce dosyæ czêsto tych czê¶ci potrzeba. No i ostatnia kwestia, czy zaliczasz siebie do "spalinowców" czy "elektrycznych" ;-), co odpowiada kwestii, czy masz wyposa¿enie i do¶wiadczenie z napêdami spalinowymi czy elektrycznymi. Je¿eli mia³by¶ do Eco dokupowaæ ³adowarkê (taka z pr±dem ³adowania z 5A), kilka pakietów, du¿y akumulator (¿eby nie zostaæ z samochodem w polu - kilkukrotne na³adowanie Li-pola 3S/3700 potrafi roz³adowaæ akumulator z samochodu), zasilacz do ³adowania domowego, a masz wszystko do spalinowych to z du¿ym prawdopodobieñstwem Raptor sumarycznie bêdzie dla ciebie finansowo korzystniejszy. Oczywi¶cie w drug± stronê podobnie. A potwierdzam, elektryczny ¶mig³owiec ma ogromny urok i jest bardzo praktyczny (mo¿na lataæ prawie wszêdzie, bo nie wywo³uje "protestów"), ale ma to swoj± cenê - tym wy¿sz± im jest wiêkszy. A i jeszcze jedno - zda¿aj± siê oferty sprzeda¿y wytuningowanych ju¿ i wyposa¿onych (silnik + reg BL, serwa) Eco w cenie 1200 - 1400 z³, a to mo¿e byæ mniej, ni¿ bêdziesz musia³ (chyba ¿e masz wiêkszo¶æ wyposa¿enia) do³o¿yæ do sprezentowanego zestawu. Wówczas ten model mo¿esz potraktowaæ "na czê¶ci".
Pozdrawiam Jarek
Reply to
invalid unparseable
Dziekuje wszystkim za info. Nie sadzilem ze Eco to juz taka przestarzala konstrukcja i w dodatku sa klopoty z zaopatrzeniem w czesci, szkoda. Co do wyposazenia to akurat mam wszystko zarowno do spalinek jak i do elektryktow - jak pisalem latam samolotami od dluzszego czasu. Do dowolnego helika potrzebuje praktycznie dokupic gyro, jakies serwo cyfrowe i silnik.
Ale ja nie o tym, nadal zapytuje sie czy nie ma kogos z okolic Lodzi, kto ewentualnie moglby pomoc - dobrze wiem ze sam nie wyreguluje helika tak, jak ktos z doswiadczeniem.
Pozdrawiam Marcin
Reply to
marcelik