woda w powietrzu

Powitanko,
Kompresor -> kilka m weza -> stacja uzdatniania powietrza -> cala reszta
instalacji sprezonego powietrza. Stacja typowa, cos takiego:
wiec odwadniacz, ale mimo to bardzo niewiele sie w nim wody zbiera,
za to wiekszosc leci do instalacji. Mam tez maly filtr/odwadniacz
montowany na wezu tuz przed narzedziem i on po kilku min pracy jest
mokry tak, ze trzeba przerwac prace i go wysuszyc.
Co schrzaniłem, ze mi ten pierwszy odwadniacz nie zalatwia sprawy?
Poczatek instalacji jest w piwnicy, tam jest chlodno nawet w upaly.
Pozdroofka,
Pawel Chorzempa
Reply to
Pawel O'Pajak
"Pawel O'Pajak"
Jako pierwszy mam taki kolumnowy z tymi koralikami w ¶rodku. I on dobrze dzia³a. Te z tym "pumeksem" wielko¶ci kostki cukru nie wiem jak maj± dzia³aæ jako odwadniacze. Ja bym przeniós³ ten Twój pierwszy dalej (nadal w piwnicy), aby do odwadniacza sz³o ju¿ ch³odniejsze powietrze. jak masz ma³y kompresor to powietrze pewnie jest w nim ciep³e.
Robert
Reply to
Robert Wańkowski
W dniu sobota, 31 stycznia 2015 11:07:02 UTC+1 użytkownik Pawel O'Pajak napisał:
Spuszczałeś kiedyś wodę ze zbiornika w sprężarce? Ta stacja to do powietrza które przeszło zaraz za sprężarką odwadnianie.
Reply to
kogutek444
Powitanko,
Zwykle kilka godz. po kazdym uzywaniu. Raczej nie zostawiam w nim wody.
No to czym odwadniac to wczesniej?
Pozdroofka, Pawel Chorzempa
Reply to
Pawel O'Pajak
Powitanko,
Juz jest w zasadzie najdalej jak moze, za nim idzie pionowo wyzej do calej reszty. Metoda malo inzynierska, metoda Macayeva, ale to powietrze nawet nie wydaje sie cieplejsze od otoczenia.
Kompresor ma 100 l zbiornik, dopiero przy piaskowaniu chodzi na okraglo, przy malowaniu wlacza sie raz na jakis czas, ale i tak sam zbiornik jest chlodny. Sprezarka jest oczywiscie ciepla, ale ma wiatrak.
Pozdroofka, Pawel Chorzempa
Reply to
Pawel O'Pajak
"Pawel O'Pajak"
Tak jak pisa³em mam taka kolumnê zabudowan± na samym kompresorze. Co¶ podobnego do tego, ale na dole mam kranik, sk±d spuszczam wodê.
¶rodku jest co¶ takiego.
(-pierscienie-bialeckiego-)-wan-s1p36-kw-0874-900-120 Z wod± nie mia³em problemu nigdy. Kompresor stoi w nieogrzewanym pomieszczeniu.
Robert
Reply to
Robert Wańkowski
W dniu sobota, 31 stycznia 2015 13:44:25 UTC+1 użytkownik Pawel O'Pajak napisał:
Wielkość odwadniacza dobiera się do wydajności sprężarki. Jak wiesz ile m3 powietrza przez nią przelatuje na godzinę to do takiego przepływu kup odwaniacz.
Reply to
kogutek444
Powitanko,
Dzieki. Ciekawe na jakiej zasadzie to dziala. Z pobieznego poszukiwania w necie zwykle znajduje z wkladem filtracyjnym i tu sprawa jasna. Well, drogie to, a przy sprezonym powietrzu raczej nie bede kombinowal z jakas samorobka.
Pozdroofka, Pawel Chorzempa
Reply to
Pawel O'Pajak
W dniu sobota, 31 stycznia 2015 15:53:23 UTC+1 użytkownik Pawel O'Pajak napisał:
zawirowanie powietrza + zimne ścianki, tak to działa.
Reply to
kogutek444
Powitanko,
Gdyby nie wypelnienie, to bylby klasyczny cyklon, ale te pierscienie... W technologii chem. uzywa sie pierscieni Rashiga, ale raczej do czegos innego.
Pozdroofka, Pawel Chorzempa
Reply to
Pawel O'Pajak
W dniu 2015-01-31 o 16:08, Pawel O'Pajak pisze:
Drobne kropelki (mgla) osadzaja sie na wkladzie.
Sa tez produkowane automatyczne spusty kondensatu:
Pozdrawiam WM
Reply to
WM
"WM"
Pomijam be³kotliwy opis tego ustrojstwa. My¶la³em, ¿e jaki¶ sprytny sposób stwierdzania przekroczenia poziomu wody. A tam cyklicznie otwiera siê zawór. A tak przy okazji... jak dzia³aj± automatyczne odpowietrzniki instalacji CO? Powietrze przepu¶ci a wody nie. I to pod ci¶nieniem.
Robert
Reply to
Robert Wańkowski
Dnia Sat, 31 Jan 2015 18:37:35 +0100, Robert Wańkowski napisał(a):
plywak zamykajacy maly zaworek iglicowy ?
J.F.
Dnia Sat, 31 Jan 2015 11:07:00 +0100, Pawel O'Pajak napisał(a):
cienki, gruby, izolowany ?
Po kompresorze powietrze gorace, jak ostygnie to sie woda skropli. Kawal metalowej rury dobrze chlodzi ....
J.F.
W dniu 2015-01-31 o 19:15, J.F. pisze:
Odwadniacze plywakowe i dzwonowe powietrza, tez dzialaja na zasadzie zmiany sily wyporu po pojawieniu sie wody. Wystarczy wpisac w wyszukiwarke ''odwadniacz plywakowy'' i wyskakuje duzo rozmaitych typow konstrukcji. Potrafia one niestety zapychac sie, korodowac i zawieszac.
Osuszacze adsorpcyjne moga osuszyc powietrze do punktu rosy -70 stopni.
uzywanie tak suchego powietrza znaczaco przedluza zycie maszyn nim napedzanych. Tak twierdzil przedstawiciel firmy oferujacej nam komresory z filtrami. Cos tam wspominal o korozji elektrochemicznej.
WM
Reply to
WM