[RC] podparcie wirnika w ECO 8

Witam!
Na wstepie musze sie przyznac - o helikopterach wiem niewiele, ECO to moj
pierwszy.
Wczoraj z radoscia poskladalem wszystko wg instrukcji. Mikser mechaniczny
sobie podarowalem - bo niby mam nadajnik z programem HELI (MC-15). I tu sie
rozczarowalem: nadajnik posiada miksery dla podparcia co 120 stopni, a w ECO
8 glowica podparta jest co 90 stopni.
Po tym krociutkim wstepie moje pytanie: czy jest szansa na bezpieczny lot
(zawis) przy takim oszustwie: program co 120 st dla glowicy 90 st. ?
Pozdrawiam wszystkich
Wojtek
Reply to
WojtekL
Czesc Popieram wybor ECO8 jako pierwszy smiglowiec. Jestem przykladem, ze bez wiekszych problemow mozna opanowac podstawy lotow po treningu na symulatorze i przejsciu do ECO8. Jest jednak kilka warunkow: -model musi byc DOBRZE zlozony i wywazony! -oblot radze powierzyc doswiadczonemu pilotow modeli heli Jezeli chodzi o pytanie kolegi dotycz±ce podparcia tarczy steruj±cej to nie ma szansy na oszukanie modelu ;) i bezpieczny lot w takiej konfiguracji. Moja skromna rada to wydac troche grosza na aluminiowa tarcze ktora ma mozliwosc podparcia co 90 i 120 stopni. Podobno przy 120 model bedzie nawe lepiej reagowal na sterowania (nie wiem na pewno, bo uzywalem jedynie 90). Nastepnie troche sie pogimnastykowac i wykonac mocowania serwomechanizmow co 120 stopni tzn. tylne serwo zostawic w spokoju a po bokach dorobic dodatkowe mocowania. Mysle ze jest kilku kolegow latajacych ECO8 w takiej konfiguracji i podesla pogladowe zdjecia.
Pozdrawiam Ryszard
U¿ytkownik "WojtekL" snipped-for-privacy@go2.pl napisa³ w wiadomo¶ci news:bfrsrc$ept$ snipped-for-privacy@atlantis.news.tpi.pl...
Reply to
Ryszard Kaleta
No nie jestem pewien czy Ci sie uda W ukladze 120 caly czas pracuja wszystkie serwa ECO ma tarcze p³ywajaca wiec po za pochylem spowoduje to rowniez zmiane skoku czyli np jeszcze wiekszy wyskok modelu do gory jesli Twoje radio nie obsluguje tarczy 90 to chyba bedzie sz musial kupic nowa tarcze
A tak jeszcze ze swojego doswiadczenia ( latam na ECO juz ponad 2 lata) do tej pory uzywam standardowej plastikowej tarczy i musze powiedziec ze przy dobrym wywazeniu nie ma zadnych specjalnych niedomagan Dopiero po wymianie lopat na weglowe znacznie ciezsze i ostrzejszym lataniu tarcza pokazuje pierwsze objawy "wytezonej" pracy
Do nauki zawisu plastikowa w zupelnosci wystarczy lepiej zainwestowac i wymienic rame na duralowa lub weglowa - wtedy naprawde widac roznice w sterowaniu
Moje ECO
Adam Galat