Zaklocenia w praktyce ;o)

Witam!
W sobote mialem okazje osobiscie przekonac sie o zjawisku "maskowania"
sygnalu :o)
Wiecej szczegolow na
dzial "Kraksy"...
Dodam ze nie mialem zadnych problemow z zasiegiem i zakloceniami od czasu
jak zmienilem odbiornik w Aeronce na REX 7 mini... do soboty :o\
Reply to
Arcimek
Cześć,
Twoje wnioski:
"1. Mogłem zmienić kanał np. na 70 :o\" - nie koniecznie by pomogło!
"2. Stanie z nadajnikami "w kupie" ma sens (kiedy staliśmy razem nie było żadnych zakłóceń)" - to by napewno pomogło! To jest zasada której koniecznie trzeba przestrzegać. Nieprzestrzeganie jak i niestety w Twoim przypadku kosztuje. Tu "tylko" uszkodzeniem modelu, a w najgorszym przypadku ktoś może zapłacić życiem.
Mogę jeszcze raz apelować, uczcie się na błędach innych. Ja już o tym często pisałem. To ma naprawdę sens! Zamiast jakieś bzdurne odstępy międzykanałowe, stać w kupie i będzie i milej i bezpieczniej!
W sobotę i niedzielę był u nas na lotnisku zlot holowania szybowców. Mój Orlik w te 2 dni spędził w powietrzu razem ok 7,5 godz (dwóch pilotów - ja i syn). Było ok. 40 - 45 uczestników i często wszystkie kanały zajęte. Nie mieliśmy w te 2 dni żadnych strat. Wszyscy wrócili do domów z nieuszkodzonymi modelami. I jest to napewno zasługa przestrzegania podstawowych zasad latania.
Pozdrawiam Piotr
Piotrp_de
Hej!
Piotrp_de wrote:
Te opcje juz raz testowalem w podobnej sytuacji (tj 68vs70) i bylo dobrze - nie mialem zaklocen mimo ze model przelatywal blisko "samotnika" ;o)
Hehe.... my to wiemy.. ale czasami znajdzie sie taki jeden ktorego "nasze rozmowy rozpraszaja" i idzie na druga strone lotniska - potem problem jest nie tylko z zakloceniami ale i z ladowaniem bo trzeba na niego uwazac...
A szczyt odpowiedzialnosci modelarskiej wykazaj kiedys u nas jeden gosc ktory po cichu jakies 200m od nas w "krzakach" latal modelem na tym samym kanale co ja :o))))))
Reply to
Arcimek
Są wtedy dwa wyjścia. Pierwsze - spakować manatki i iść do domu. Drugie (wychowawcze) - podejść do samotnika (łaskawie gdy nie lata) i złamać mu antenę. Ale tak na krótko - by nie mógł dalej przeszkadzać.
Pozdrawiam Piotr
Piotrp_de
W tym problem ze nie zdazylem... moj babol, ze podszedlem do ladowania od polnocnej strony - zdawalem sobie sprawe ze moga byc zaklocenia, ale mialem nadzieje.. a jak wiadomo, nadzieja jest matka ****** ;o)))) Moglem rownie dobrze posadzic Aeronke w trawie na zachod (czyli za moja linia nadajnika) lub na poludnie...
Ze tak powiem, rozmowa wyjasniajaca byla przeprowadzona... na ile bedzie skuteczna - zobaczymy w przyszlosci.
Reply to
Arcimek
Hej
Dlatego nie latam heli na naszym lotnisku , dwa razy maznolem model .Najwieksze klopoty byly na 68 kanale mimo zmiany na 76 staram sie nie ryzykowac . Malo tego nie widzialem miejsca ale na 90 % wiem gdzie palnoles..... chodzielm kiedys z modelem po pasie ......znalazlem takie miejsce gdzie serwa dostawaly obledu ..........
Pozdrawiam
Andrzej
Reply to
Andrzej Kostkiewicz
Witam!
Andrzej Kostkiewicz wrote:
Ze starym odbiornikiem to mialem takie miejsca na okregu w promieniu 100m... szczegolnie jak ziemia byla mokra :o) Nowy Rex byl juz przetestowany na wszystkie sposoby i naprawde bardzo stabilnie sie zachowywal.. nawet w okolicach CocaColi! (okazuje sie ze w Szczecinie CocaCola ma szkodliwy wplyw na modele ;o))))))))))))
W tym przypadku ewidentnie byly to zaklocenia z drugiej aparatury :o\
Ps. A gdzie teraz latasz ?
Reply to
Arcimek
Arcimek, qrde, Ciebie zostawić na trochę samego a już modele rozbijasz... Jakby który jutro podjechał po mnie na lewobrzeże to i bym odwiedził lotnisko, może pomógłbym komuś, jeżeli byłaby taka potrzeba? A i Acimek przestanie rozbijać modele, nie wspominając już o Kostku... he he he
Apropos zakłóceń... Oblatałem praktycznie całe lotnisko i mogę zasugerować, gdzie są zakłócenia w Szczecinie. Największe między Coca-Colą a działkami na kierunku 30-60 st. i w okolicy podejścia od obecnego pola modelarzy do starego miejsca na kierunku 170-190 st.
Jutro zapowiada się kicha z pogodą, ale po łikendzie pogoda będzie. No to niedługo...
Pozdrawiam
Sławek 'Gmeracz' Gmerek ====================================== Polska Witryna Modelarska
Sławomir Gmerek
Hej!
S³awomir Gmerek wrote:
Hehe :o))))) Gmeracz wreszcie sie obudzil z zimowego snu ;o)))) Wiesz... od czasu gdy ostatnio widziales Aeronke, to juz dwa razy byla na intensywnej chirurgii ;o))))) Czym teraz latasz ?
Ale powiem szczerze ze po zmianie odbiornika na Rex 7 mini mam znacznie mniejsze problemy z zakloceniami :o)
Reply to
Arcimek