[RC] Jak napedzac lotki w Universalu?

Cze¶æ,
W³a¶nie przeczyta³em niesamowity artyku³ Piotra Piechowskiego, na temat
zró¿nicowania wychylenia lotek.... ;-)))
I tak sobie my¶lê.... w³a¶nie planujê w swoim szybowcu Universal zrobiæ
lotki (i tu pytanie - jak je wyci±æ? S± niby zaznaczone, ale jak? Ci±æ przy
linijce ostrym mo¿em prostopadle do gornej powierzchni, czy od razu pod
skosem?)
A je¶li chodzi o napêd lotek - planujê dwa serwa HS-50 lub HS-55 (w³a¶nie -
które lepsze do tego zastosowania?). ¯ó³te kabelki po³±czê razem i poprzez
lustrzane zamocowanie serw uzyskam odwrotne (czyli prawid³owe) wychylenia
lotek. Ale w ten sposób nie da siê zró¿nicowaæ tego wychylenia
elektronicznie. To co - pozostaje gi±æ popychacze lotek?
pozdrawiam,
Art
Reply to
Art
to sie nie uda, IMO taka proba to najprostrza metoda zniszczenia plata. tnij prostopadle i potem podszlifuj.
Sam jestem, ciekaw opinii. IMO HS-55 powinny wytrzymac prawidlowa eksploatacje, HS-50 ryzykowne i kosztowne w 1,5m szybowcu IMO. Ja w platach mam HS-81 (Agena)
mozna tez np. "fabrycznie" wychylic dzwignie serw.
Reply to
Krzysztof J. Choroszko
Ten temat bardzo niedawno przerabialismy ale nie pamietam tytulu watku wiec powtorze: Lotke ciac przy linijce, nozem z odrywanymi ostrzami, nacinajac stopniowo, kilkoma ruchami, coraz glebiej az przetniesz. Ciac prostopadle do stolu. Potem szlifowac lotke pod katem aby uzyskac szczeline w ksztalcie klina (w przekroju), ktory to ksztal umozliwi wychylanie lotki w dol. Potem zabezpieczyc brzegi lotki i plata, tam gdzie widac styropian zywica. potem polakierowac kilkakrotnie powierzchnie rozciete, tak jak robiles to z platem (robiles prawda? ;) Potem przyklaic pas tasmy klejacej sklejajac grzbiet plata i lotki na calej dlugosci lotki, dbajac o dokladnosc, aby nie bylo zmarszczek, czesc grzbietowal plata jest kluczowa. Potem odgiac lotke o 180 stopni w gore aby lezala na placie i drugim paskiem tasmy skleic plaszczyzny rozciete. Powstaje solidny zawias. Oto rys. pogladowy (jezszcze nie skasowalem): ftp://ftp.reebok.pl/lotka.jpg
Aby uzyskac elektroniczne roznicowanie, musisz miec taka funkcje w nadajniku i odpowiednia liczbe kanalow aby kazde serwo lotki dac na osobny kanal, a nie przez T-kabel jak mowisz, do jednego kanalu. Pozdrawiam, Robert
Reply to
Robert 'Heyoan' Gadomski
Ja tez mam HS-81 w placie Uniwersala
Reply to
Robert 'Heyoan' Gadomski
hem.... malowa³em (kaponem i szlifowa³em) razy kilka. Je¶li to jako¶ trzeba polakierowaæ, to jakim lakierem? Pomys³ taki mia³em, ale od razu go odrzuci³em, bo sobie pomy¶la³em, ¿e to niepotrzebny dodatkowy ciê¿ar..
wow, ale super!!! :) A¿ mi siê chce robiæ te lotki! :)
Dziêki!
pozdrawiam, Art
Reply to
Art
U¿ytkownik "Robert 'Heyoan' Gadomski" snipped-for-privacy@reebok.pl napisa³ w wiadomo¶ci news:bi2mqt$ion$ snipped-for-privacy@atlantis.news.tpi.pl...
Lepiej najpierw kleic od spodu, a potem od gory, wtedy nie ma takiego wa³ka(grzbietu) przez dlugosc lotki, jest idealnie rowno...od gory mozna najpierw przykleic dwa cienkie paski ktore ulatwia wycentrowanie lotki w wycieciu...
Ale jesli nie mamy mozliwosci elektronicznego miksowania, wowczas najlepiej jest przykrecic orczyki serw nie pod katem 90 stopni wzgledem plaszczyzny serwa lecz tak aby orczyki byly wychylone do przodu.. i dopiero wtedy dobrac dlugosc popychaczy aby lotka byla w neutrum.. przy takim ukladzie lotka wychyla sie bardzie do gory niz w do³...
Pozdrawiam.
Reply to
Krzysiek P.
Racja! Niby takie to oczywiste.... ;-)
pozdr, A.
Reply to
Art
capon wystarczy, Robert jest bylym plastikowcem i on musi miec pelen kamuflarz, slady eksploatacji, kalkomanie i lakier na to wszystko ;-))))
Krzysztof J. Choroszko
A jak zabezpieczy³e¶ (zamkn±³e¶) serwa i orczyki od spodu?
A.
Reply to
Art
U¿ytkownik "Art" <m snipped-for-privacy@hotmail.com napisa³ w wiadomo¶ci news:wO51b.2985$ snipped-for-privacy@news.cpqcorp.net...
Mam na to fajny patent, serwa wyjmuje sie i wklada w 45 sekund (u mnie osprzet wedruje miedzy modelami), zabezpiecza sie plasterkiem tasmy... chesz fote?
Pozdr.
Reply to
Krzysiek P.
a pewnie! poproszê... ;)
A.
Reply to
Art
Trzymaj sie krzesla - 940g. Ale 480-tka z przekladnia MPJet, i pakiet 8x1200 SCR (czyli zespol napedowy wazy jakies 410g).To na platowiec z serwami, smiglem i odbiornikiem zostaje - 530g. Serwa sa u mnie przykryte kawalkiem plastiku (z plastikowej butelki po piwie :-)) i zaklejone tasma klejaca.
Reply to
Krzysztof J. Choroszko
ja tez poproszê
Reply to