Lotki

Mam pytanie do was. Czy jesli mam lotki w samolocie na dwa serwa (ka¿da
lotka z osobnego serwa, to w odbiorniku pod³±czam je do jednega kana³u, czy
ka¿de serwo osobno? Je¶li razem to jak je pod³±czyæ, jak po³aczyæ kable z
dwóch serw?
Wojo
Reply to
Wojo
Witam Ja pod³aczy³em równolegle tzn. pod³aczy³em do wspólnego kabla w kszta³cie litery V tylko popychacze pod³±czy³em z ró¿nych stron i w rezultacie serwa dzia³aj± jednakowo ale ich dzia³anie jest odwrotne. To jest tak samo jakby¶ do jednego serwa umieszczonego w p³acie centralnie pod³±czy³ z dwóch stron popychacze i w takim przypadku lotki bed± siê odchyla³y w przeciwne strony. Mo¿na te¿ pod³±czyæ w ró¿ne kana³y do odbiornika ale o tym mo¿e kto¶ inny. Zdaje siê ¿e wtedy potrzeba wiêcej ni¿ 4 kana³y. Pozdrawiam cyfrac
Reply to
cyfrac40
Witam
"Wojo" snipped-for-privacy@alpha.pl napisał:
Niedawno było wałkowane i pewnie Kojot uprzejmie odeśle Cię do archiwum ;-) i trochę racji będzie miał. Ja jednak jestem cierpliwy, więc postaram się odpowiedzieć. Oba rozwiązania są możliwe. Jeśli masz w aparaturze wystarczającą ilość kanałów (co najmniej 5) możesz każdą lotkę podłączyć do innego kanału i włączyć mikser w aparaturze. Możesz wtedy wykorzystywać lotki jako klapy. Niektóre aparatury mają drugą lotkę fabrycznie przypisaną do 6 kanału, wtedy musisz mieć też odbiornik 6 kanałowy.
Lotki możesz też podłączyć do jednego kanału przez rozgałęźnik łączący serwa równolegle (tzw. kabel Y). Żeby uzyskać wychylenia lotek w przeciwne strony, serwa muszą być w lewym i prawym skrzydle umieszczone odwrotnie, jakby "w lustrzanym odbiciu". Oczywiście lotki nie będą mogły wówczas przcować jako klapy a do ich obsługi wystarczy 1 kanał. Pozdrawiam Marek Popów Latające RC
Reply to
Marek Popów