Kabel Y i sterowanie przedniego kółka ...

Witam,

Problem jak wyżej. Do czego służy kabel Y ??. Czy do tego, żeby połączyć dwa serwa do jednego gniazda w odbiorniku ??. A drugie pytanie odnośnie sterowania przedniego kółka w samolocie. Czy te kółko jest sterowane poprzez serwo, które obsługuje ster kierunku ??. Czy stosuje sie osobne serwo - ale jak wtedy wyglądaw to na aparaturze tzn. który kanał steruje przednim kółkiem z przodu ??

Pozdrawiam Tomek

Reply to
Tomek

Użytkownik "Tomek" napisał

dokladnie tak - np. lotki lub serwo i zasilanie

Zwykle tak.

Reply to
kojot

Ok. Ale co to w sumie daje ??. Jaki jest "zysk"z zastosowania takiego kabla ?.

A jeśli chciałbym sterować kółko oddzielnym serwem to który kanał w aparaturze obsługuje takie kółko ??.

Reply to
Tomek

Jaki zysk tastosowania kabla Y jest taki ze nie zajmujesz dodatkowego kanalu.... a sterowanie kolem najlepeij zrobic z tylu albo z przodu ale na 2 serwa polaczone np wlasnie kablem Y... Pozdrawiam Robert

Reply to
PhoenIX_rc

który kanał steruje przednim kółkiem z

No właśnie ! Bo ja też; chciałbym wiedzieć, który kanał steruje tylnim kółkiem z tyłu. Czy może to być ten sam kanał ,który steruje przednim kółkiem z tyłu czy raczej ten co steruje tylnim kółkiem z przodu ?

Pozdrawiam Romek

Reply to
Roh

co nie zawsze jest dobre :) Np uniemożliwia już niezależne trymowanie sterów jak i użycie miksera klapolotek. Ale już w np dwupłacie, którego lotki są napędzane 4 serwami (po jednej lotce na każdym płacie) pozwala na pozbycie się popychacza łączącego (zazwyczaj) dolną lotkę napędzaną serwem z górną nie-napędzaną.

uff.. zawile to zabrzmiało ;)

Reply to
mRqS

Na przykład u mnie ster wysokości jest podzielony na dwie części sterowane osobnymi serwami. Poza tym w bardzo dużych modelach stosuje się po dwa (a nawet trzy) serwa na lotkę - wówczas łączysz je na jednym kablu.

Przy okazji (mam nadzieję) ciekawostka, jak zmienić kierunek ruchu serwa: Przy podłączaniu serw mojego steru wysokości jedno leży na prawym boczku, a drugie na lewym. Przez co, jakby je podłączyć przez Y, to będą pracowały jak lotki: na przemian.

Żeby zmienić kierunek jednego z serw trzeba go rozebrać i:

1). zamienić ze sobą miejscami kabelki dochodzące do silniczka (zmienić polaryzację zasilania silniczka) 2). zamienić ze sobą dwa skrajne przewody z potencjometru.

Pewnie mnie znowu mnie skrytykujecie, że Ameryki nie odkryłem, ale na swoje usprawiedliwienie dodam, że sam do tego doszedłem i jestem z tego dumny!

Reply to
Lukasz Stela