sterowanie motoszybowcem z lotkami

Jak najlepiej ustawic sterowanie tzn jeden kanał na sterowanie obrotami silnika drugi kanał na lotki które pracowac bedą jako klapolotki(góra-dół)
trzeci kanał jako ster kierunku czyli lotki(prawo-lewo) pozostaje jeden kanał wolny do czego ewentualnie wykorzystać czy takie rozwiazanie sterowania bedzie dobre bo motoszybowiec ma na ogonie ster kierunku i wysokosci które beda nie wykorzystane model to "easy glider"

Marian wrote:

Jeśli założyłeś, że tymi "klapolotkami" będziesz sterował modelem "góra-dół", to odłóż go na półkę i przejdź się na najbliższe lotnisko gdzie bywają modelarze. Pooglądaj, popytaj, poczytaj w sieci. Bez tego nie próbuj latać, bo jesteś na prostej drodze do katastrofy.
g.
"ster kierunku czyli lotki(prawo-lewo) " to też troche jakby nie tak. Chyba trzeba troszkę poczytać podstaw... może tu na początek: http://pl.wikipedia.org/wiki/Powierzchnie_sterowe
Maciek K.
Maciek wrote:

Po strzale z "klapolotkami" szkoda było dalej się w to zagłębiać.
g.
Prawidłowo, to jest tak: Kan.1 - lotka prawa Kan.2 - ster wysokości (ten poziomy na ogonie) Kan.3 - gaz Kan.4 - ster kierunku (ten pionowy na ogonie) Kan.6 (tu może być różnie w zależności od aparatury) - lotka lewa.
W nadajniku trzeba uruchomić mikser klapolotek i odpowiednio go skonfigurować.
Jeśli masz aparaturę bez cyfrowych mikserów (jeszcze się takie trafiają), to zapomnij o klapolotkach, a lotki lewą i prawą podłącz przez "Y-kabel" do Kan.1. A najlepiej podjedź gdzieś na lotnisko, ktoś pomoże, może nawet oblata i wytrymuje klamota.
Pozdrawiam maniek.
Marian pisze:

kanał

bedzie

nie

Mam mx12 czyli sterowanie góra -dół odbywa sie wyłacznie statecznikiem poziomym na ogonie ?? czy mogę sterolotki prawą i lewa zmixowac ze sterem kierunku na ogonie (czyli wychylenie steru w mx12 w prawo spowoduje wychylenie steru kierunku na ogonie w prawo i lotek prawej do góry a lewej w dół???)i czy zrezygnowac z klap??Odbiornik mam 6 kanałowy. Pytam bo jestem na etapie zmixowania tego wszystkiego sterowanie obrotami mam w lewym drążku mx12

W poważnych akrobatach faktycznie stosuje się wspomaganie steru wysokości lotkami. Ale w Easy Gliderze zapomnij...

Chyba się to robi na odwrót: miksujesz tak, żeby ster kierunku wychylał się w odpowiedzi na ruch lotkami. A może się mylę... Odwrotnie, to mi pachnie korkociągiem.

Można. W Easy Gliderze nie ma większego uzasadnienia dla klap. Szkoda zachodu.
--
Lukasz

Mikser klapolotek da chćby tyle, że można oddzielnie trymować każdą lotkę, co na "Y-kablu" jest niemożliwe.
maniek.
LukaszS pisze:

Ja bym powiedział, że bardziej upierdliwie, niż przez nadajnik. Różnicowość można zrobić mechanicznie, wytrymować można na popychaczach, a ostatnio odkryłem, że serwa cyfrowe (Hiteca) można nawet programować (CNT i EPA). Tyle, że programator kosztuje masakryczne pieniądze.

kanał

bedzie

Kolegom Gizmacz i Maciek dziekuje za poswiecenie czasu i napisanie tych paru zdań które niczego nie wnoszą w celu wyjaśnienia problemu po co wogóle niszczycie sobie klawiaturę na pisanie czegokolwiek co nie jest nikomu do niczego niepotrzebne a ten link włóżcie sobie w skarpetkę.Na drugi raz jak macie cos madrego do napisania to napiszcie jak was na to stać oczywiscie

snipped-for-privacy@tlen.pl wrote:

Marian zadał pytanie wskazujące, że nie ma pojęcia o podstawach. Co z tego, że ktoś mu powie, co na który kanał podpiąć, jeśli on nie rozumie jak który ster działa? Jesli spróbuje latać, to nie będą długie loty. Stąd moja rada o pogadaniu z kimś z większym doświadczeniem i poczytaniu. Modele latające to takie hobby, które nie wybacza chodzenia na skróty, niezależnie od tego, co sprzedawcy zestawów ARF opowiadają.
Twojego poziomu kultury nie będę komentował - nie chcę niszczyć sobie klawiatury.
g.

kanał

bedzie

Czyli podsumowujac: w lewym drągu mam regulacje obrotów co podłaczyc pod prawy drąg mx12 przy wychyleniu prawo -lewo i góra -dół i co podłaczyc pod lewy drąg góra -dół proszę o krótka i jasna odpowiedz model to motoszybowiec easy glider.Kabla Y nie stosuje bo od tego jest mixer w mx12.Czy zrezygnować ze sterolotek i kierować tylko sterami z ogona czy sterolotki ale do jakich funkcji

z twojej wypowiedzi wychodzi ze na lewym drazku przepustnice masz na wychyleniu drążka lewo-prawo ,czy to błąd czy tak jest faktycznie? masz instrukcje do mx12? tam masz opisane mody i co na jakim kanale jest.jezeli nie masz to moge Ci podeslac. to w jakim modzie bedziesz latał to juz twój wybor,a co lepsze nie pytaj . ja wybralem 1 :) pozdrawiam
Marian wrote:

Tak z ciekawości: gdzie w Easy Gliderze znalazłeś sterolotki?
g.