sterowanie motoszybowcem z lotkami

Jak najlepiej ustawic sterowanie tzn jeden kanał na sterowanie obrotami silnika drugi kanał na lotki które pracowac bedą jako klapolotki(góra-dół) trzeci kanał jako ster kierunku czyli lotki(prawo-lewo) pozostaje jeden kanał wolny do czego ewentualnie wykorzystać czy takie rozwiazanie sterowania bedzie dobre bo motoszybowiec ma na ogonie ster kierunku i wysokosci które beda nie wykorzystane model to "easy glider"

Reply to
Marian

Jeśli założyłeś, że tymi "klapolotkami" będziesz sterował modelem "góra-dół", to odłóż go na półkę i przejdź się na najbliższe lotnisko gdzie bywają modelarze. Pooglądaj, popytaj, poczytaj w sieci. Bez tego nie próbuj latać, bo jesteś na prostej drodze do katastrofy.

g.

Reply to
gizmacz

Po strzale z "klapolotkami" szkoda było dalej się w to zagłębiać.

g.

Reply to
gizmacz

Prawidłowo, to jest tak: Kan.1 - lotka prawa Kan.2 - ster wysokości (ten poziomy na ogonie) Kan.3 - gaz Kan.4 - ster kierunku (ten pionowy na ogonie) Kan.6 (tu może być różnie w zależności od aparatury) - lotka lewa.

W nadajniku trzeba uruchomić mikser klapolotek i odpowiednio go skonfigurować.

Jeśli masz aparaturę bez cyfrowych mikserów (jeszcze się takie trafiają), to zapomnij o klapolotkach, a lotki lewą i prawą podłącz przez "Y-kabel" do Kan.1. A najlepiej podjedź gdzieś na lotnisko, ktoś pomoże, może nawet oblata i wytrymuje klamota.

Pozdrawiam maniek.

Marian pisze:

Reply to
maniek

Mam mx12 czyli sterowanie góra -dół odbywa sie wyłacznie statecznikiem poziomym na ogonie ?? czy mogę sterolotki prawą i lewa zmixowac ze sterem kierunku na ogonie (czyli wychylenie steru w mx12 w prawo spowoduje wychylenie steru kierunku na ogonie w prawo i lotek prawej do góry a lewej w dół???)i czy zrezygnowac z klap??Odbiornik mam 6 kanałowy. Pytam bo jestem na etapie zmixowania tego wszystkiego sterowanie obrotami mam w lewym drążku mx12

Reply to
Marian

zdań które niczego nie wnoszą w celu wyjaśnienia problemu po co wogóle niszczycie sobie klawiaturę na pisanie czegokolwiek co nie jest nikomu do niczego niepotrzebne a ten link włóżcie sobie w skarpetkę.Na drugi raz jak macie cos madrego do napisania to napiszcie jak was na to stać oczywiscie

Reply to
jager49

Mikser klapolotek da chćby tyle, że można oddzielnie trymować każdą lotkę, co na "Y-kablu" jest niemożliwe.

maniek.

LukaszS pisze:

Reply to
maniek

drąg mx12 przy wychyleniu prawo -lewo i góra -dół i co podłaczyc pod lewy drąg góra -dół proszę o krótka i jasna odpowiedz model to motoszybowiec easy glider.Kabla Y nie stosuje bo od tego jest mixer w mx12.Czy zrezygnować ze sterolotek i kierować tylko sterami z ogona czy sterolotki ale do jakich funkcji

Reply to
Marian

Marian zadał pytanie wskazujące, że nie ma pojęcia o podstawach. Co z tego, że ktoś mu powie, co na który kanał podpiąć, jeśli on nie rozumie jak który ster działa? Jesli spróbuje latać, to nie będą długie loty. Stąd moja rada o pogadaniu z kimś z większym doświadczeniem i poczytaniu. Modele latające to takie hobby, które nie wybacza chodzenia na skróty, niezależnie od tego, co sprzedawcy zestawów ARF opowiadają.

Twojego poziomu kultury nie będę komentował - nie chcę niszczyć sobie klawiatury.

g.

Reply to
gizmacz

Tak z ciekawości: gdzie w Easy Gliderze znalazłeś sterolotki?

g.

Reply to
gizmacz