Co wybrać: Hitec Optic czy Eclipse?

To mój pierwszy post tutaj. Jestem zainteresowany zakupem aparatury RC.
To będzie moja pierwsza :-) Na początku chcę nauczyć się latać prostymi
modelami, jednak docelowo planuję zabawę śmigłowcem. Moje pytanie
dotyczy wyboru sprzętu między Optic-iem i Eclips-em. Czy Optic będzie
odpowiedni i co przemawia za Eclipsem. Czy jako początkujący wykorzystam
różnicę między tymi nadajnikami, czy jest sens inwestować w Eclipsa
teraz? Nie ukrywam że jednak nie chciałbym kupować sprzętu dwa razy
jeśli Optic miałaby nie wystarczyć.
Z góry dziękuję za opinie i pozdrawiam wszystkich modelarzy!
Reply to
Miron Łukaszczyk
Miron Łukaszczyk napisał(a):
pozwól, że Ci zamieszam trochę:
Rozważ zakup graupnera MC-19. Tym bardziej, że jak piszesz, nie chcesz inwestować 2 razy. Tutaj znajdziesz więcej informacji o tym radiu
tego nadajnika został też zamieszczony w nr 4 RC Przeglądu Modelarskiego.
pozdrówka
mRqS -=RC Latające=-
mRqS
heh... jedynie tyle, że do trochę wiekowe i niezbyt rozbudowane radyjko, co nie oznacza, że "złe". :) Znam je tylko z opisów.
Reply to
mRqS
Witam.
Jeśli naprawdę planujesz zabawę ze śmigłowcami to z tych dwóch aparatur wybrałbym Eclipsa. Optic też ma program heli, jednak umożliwia obsługę tylko podstawowych funkcji: 3 kanały na wirnik główny i po jednym na przepustnicę / obroty, kierunek, żyroskop. Gdybyś chciał założyć governor to już zabraknie Ci wolnego kanału - Eclipse sobie jeszcze z tym poradzi, choć w mało ergonomiczny sposób. Jeśli myślisz o modelach śmigłowców na poważnie, to polecam zakup aparatury 9-cio kanałowej, o zdecydowanie większych możliwościach konfiguracji niż sprzęt Hiteca (myślę np. o Futabie 9 CAP/CHP czy JR), ale też niestety droższej.
Pozdrawiam, Robert
Reply to
Robert Grabowski
Dla mnie MC-12 ma tylko jedna wadę - archaiczny mały wyświetlacz, który niespecjalnie ułatwia programowanie. Jak dotąd (ponad 3 lata i...hmmm...ile to już modeli???) nie natrafiłem na funkcję, której nie dałoby się na tym nadajniku zrealizować.
Reply to
Piotr Konopka
no to niezwykle uprzejmie poproszę o euforyczny opis sprzętu - właśnie go kupuję ;)
aaa... kupuję bez baterii - jak wygląda oryginalny pakiet ?
PMK
Reply to
PeKlesyk
Czytaj±c posty do twojego pytania naprawdê poleci³bym Ci z rêk± na sercu zakup Futaby. Wiem wiem, zaraz moze sie podniesc dyskusja ze cena itd itd. Ale porównuj±c Hiteca (którego mam jeszcze) a Futabê (któr± mam) wiem jedno: mimo ró¿nicy ceny do¶c znacznej futaba jest warta zakupu. Niezawodno¶c, programowanie, mo¿liwo¶ci. Zreszt± mo¿naby d³ugo i du¿o pisac. Przemysl sprawe doglebnie i zastanów siê, czy nie lepiej jeszcze chwilkê (w porównaniu z wieczno¶ci±:)) zaczekac (od³o¿yc wiecej kaski). Nie podejrzewam, ¿ebys chcia³ pó¼niej zamieni futabê na co¶ innego:) Pozdrowionka Pawe³ snipped-for-privacy@poczta.onet.pl
Reply to
Paweł FIUK
Witam! Od paru miesięcy jestem bardzo zadowolonym posiadaczem Optica. Z Elipse nie miałem do czynienia. Nie używałem funkcji heli. Z czystym sumieniem moge polecić Optica.
Pozdrawiam Maciek
Reply to
tpsa
Miron Łukaszczyk pisze:
Ujmę to tak: nie słyszałem o przypadku, żeby ktoś mający Futabę 9 zrezygnował z niej na rzecz innego nadajnika, bo nie spełniała jego wymagań. Jeśli nie chcesz kupować dwa razy, to siądź i oszczędzaj. I później (dużo później, ale nie tragicznie) kup :)
Mumin
Reply to
Michał Mierzwa
Troche sie rozpedziles, bo ja wlasnie z Futaby9CAP przesialdlem sie na MC24 i chyba zrobilbym to jeszcze raz nawet gdybym mial 9ZAP. A tak przy okazji ;-) to wlasnie mam do sprzedania Futabe 9CAP z odbiornikiem R-149DP za 1400zl.
Pozdrawiam Slawek
Reply to
Slawek Kaczynski
Slawek Kaczynski pisze:
==================
=======
A czy powód był taki, jak podkreśliłem wyżej? Bo że w ogóle ludzie się przesiadają, to dość oczywiste i nikt normalny nie zaprzecza.
Mumin
Reply to
Michał Mierzwa
Użytkownik "PeKlesyk" snipped-for-privacy@interia.pl napisał w wiadomości news:dlir2b$2vq$ snipped-for-privacy@nemesis.news.tpi.pl...
:) mam i używam od 2 lat. Radyjko jest super (ocena subiektywna :) ) Bardzo prosto rozbudować do 7 kanałów - praktycznie za grosze. Stare akumulatory zastąpiłem pakietem 3S1P li-ion od laptopów ale akumulatorkami płaskimi - nie CGR18650. Trzymają po kilka miesięcy bez ładowania! Tanie, długo trzymają i na mój gust są bezkonkurencyjne. Myślę że i te 18650 da sie użyć, ale trzeba by je poskładać w następujący sposób: =- aby się zmieściły do obudowy.
Reply to
-==PEGAZ==-
Użytkownik "PeKlesyk" snipped-for-privacy@interia.pl napisał w wiadomości news:dlkqn1$rt5$ snipped-for-privacy@proxy-gw.crc-polska.com...
Nadajnik wyłącza się przy 8.5 [V] Dla 3 akumulatorów li-ion "tak akurat" czyli 2.5 [V] na celę to jest 7.5 [V] tak więc wychodzi nawet więcej ... Z resztą nigdy nie rozładowuję akumulatorów do wyłączenia nadajnika.
Reply to
--==PEGAZ==--
Powodem może być chociażby fakt, że ma tylko 9 kanałów, "niedorozwinięte" (w porównaniu do MC 24) miksery do dużych szybowców, skomplikowane programowanie (znów w stosunku do MC 24).
Nie wiem jak dla latających wiatrakami, ale szczególnie do szybowców MC 24 jak na razie nie ma konkurenta...
Pozdrawiam Piotr
Piotrp_de
Tak - jezeli mowimy o 9CAP, chodzi o ilosc dostpnych kanalow, mikserów i krzywych gazu. Kanaly: Jest ich tylko 8 a jak chce sie miec w samolocie 5-cio punktowa krzywa gazu to zostaje 7 kanalow. Futaba znakomicie sie sprawdza w samolotach silnikowych do 6 serw. Potem sa schody... trzeba sie ratowac power boxami lub Y-kablem i programowalnymi serwami Hitec'a. Prawdopodobnie w trybie szybowcowym i helikopterowym takie utrudnienia nie wystepuja. W 2,5metrowym samolocie jest 10serv i fajnie jest moc je niezaleznie ustawiac. i zadowolic sie tylko power menagerem, bez power box-a.
Miksery: Futaba posiada b. duze mozliwosci konfigurowania mikserow, jednak nie sa one dobrze przemyslane i b.szybko zapelnia sie duzo mikserow co podczas trymowania modelu jest troche upierdliwe. Np w samolocie z oddzielnymi servami dla prawej i lewj polowki wysokosci, trymujac samolot do lotu na boku musimy ustawic oddzielnie Kierunek -> prawy ster i Kierunek-> lewy ster, pomomo zmiksowania obydwu polowek. A jak dodamy jeszcze lotki to juz nam poszly 3 miksery. a jeszcze kilka innych mikserow trzeba ustawic, zeby sprawdzic jak np. zachowuje sie w 'Harierze" z flaperonem i spileronem. Pozniej jak juz model sie ustawi z niektorych mikserow mozna zrezygnopwa i juz wszystko jest ok.
Podobnie krzywa gazu normalnie wystarcza jedna, ale przydala by sie druga zeby bez ladowania sprawdzic rozne ustawienia ustawienia. Z czasem moze sie tez wydac ze te 5 punktow na krzywej to tez za malo.
Jest jeszce kilka moich subiektywnych odczuc na korzysc Graupnera - np Expo - czulosc drazkow na malych wychyleniach - tak wiem funkcja jest ta sama, ale w Graupnerze jest "jaks bardziej miekka" - o ile mozna tak powiedziec.
O Futabie krazy plotka ze jej PCM i odbiornik 149DP sa najlepsze na swiecie - przylaczam sie do niej, nigdy nie mialem klopotow z zasiegiem i zakloceniami. I jedynie tego brakuje mi Graupnerze ktory jest prawdopodobnie rownie niezawodny, ale nie daje mi juz takiego poczucia bezpieczenstwa.
Pozdrawiam Slawek.
Reply to
Slawek Kaczynski
No myślę, że prędzej trafisz na barierkę w rozbudowanym szybowcu jak w silnikowym. Chociażby F3J mający po 4 serwa w płacie plus statecznik V z koniecznością różnicowania. Czy tak jak mam w DG600. Klapy, lotki, hamulce, podwozie, wyczep holu, wysokość, kierunek, variometr to już 11 serw które chce się mieć każde oddzielnie wysterowane. Tak jak piszesz - kombinowaniem można nieco spraw ominąć. Ale są jeszcze tak jak wyżej wyposażone modele gdzie połówki steru wysokości są oddzielnie i model wyposażony jest w napęd poprzez pantograf i hamulec podwozia... Wtedy i 12 kanałów zaczyna być mało. Nadajnik 9cio knałowy jest w takim przypadku zupełnie bezużyteczny. To już lepiej MC 19 jak taką Futabę...
No PCM- Futaby jest znany z niezawodności. Ale i PCM Graupnera mnie niegdy jeszcze nie zawiódł. Jednak "pokręcone" (przynajmniej z punktu widzenia użytkownika czy w porównaniu z MC 24) programowanie Futaby jest już nie na czasie. Pewno lepiej to rozwiązano w tym nadajniku z kolorowym telewizorem, ale już sama pojemność zastosowanego tam akumulatora dyskwalifikuje ten nadajnik w moich oczach (czy może lepiej dla moich potrzeb)...
Pozdrawiam Piotr
Piotrp_de
Cześć, W tym co piszecie o porównaniu 9CAPS z MC24 jest sporo racji, ale się trochę zagalopowaliście. Porównajcie ceny tego sprzętu. Nadajnik Futaby z odbiornikiem PCM, kwarcami i zasilaniem można kupić za 500 Euro. Ile za taki komplet MC 24 trzeba dać? Każdy lubi to co ma lub na co go stać :-) .
Pozdrawiam Marek
Reply to
Marek Jankowski
Marku, ale za to nadajnik MC-19 można kupić już za 279?. Do tego odbiornik i mieścisz się poniżej tych 500 ? za Futabę :) A oprogramowanie prawie takie samo jak w MC-24
:)
Reply to
mRqS