Co wybra─ç: Hitec Optic czy Eclipse?

Dnia Sat, 19 Nov 2005 16:40:00 +0100, mRqS napisał(a):

A ja bym w og├│e zrezygnowa┼é z Hiteca.Ta firma nie produkuje dobrego sprz─Ötu.Lepiej dorzuci─ç kilkaset z┼éotych i kupi─ç porz─ůdne radio. Vip
Add pictures here
Ôťľ
kilka lat temu mialem hiteca focus.. mechanizm steruj─ůcy a dok┼éadniej plastik z jakiego byl zrobiony rozpad┼é sie bez przyczyny na drobniutkie kawa┼éki jakby by┼é z porcelany i mia┼é 400 lat..
JR/Graupner FUTABA i MPX wybrałbym cos z tego sam stoje przed wyborem JR PCM9XII SYNTEZA ALBO MPX ROYAL EVO9 SYNTEZA moze mnie tez ktos pomoże :))))) jesli ma ktos MPX EVO niech sie podzieli spostrzezeniami... pozdro

archiwum i przeszukiwanie news├│w
[...]

ja mam Eclipse i jest super a kosztuje pewnie po┼éowe Futaby - za zaoszcz─Ödzon─ů kase kup model i lataj a nie zbieraj i czekaj na lepsze radio
Conti
Add pictures here
Ôťľ
VIP napisa┼é (po gw┼éatownym spotkaniu z tward─ů przeszkod─ů?): ............

aaaaaaaaaoooaaa (ziewanie).
Ja te┼╝ tak my┼Ťl─Ö. Poni┼╝ej merca nikt nie produkuje dobrych samochod├│w. My┼Ťle, ┼╝e zawsze warto dorzuci─ç kilkadziesi─ůt tysi─Öcy i kupi─ç porz─ůdne auto... ;-)
Tysi─ůce ludzie u┼╝ywaja Hiteca - z powodzeniem. Do tej pory IMO to najporz─ůdniejszy sprz─Öt w swojej klasie cenowej. Nie bez powodu np. Flash5x jest na tej grupie proponowane jako pierwsze, w miar─Ö zaawansowane radio, kt├│re starcza na ┼éadnych kilka modeli samolot├│w. A ┼╝e Hitec nie produkuje nadajnik├│w z wy┼╝szej p├│┼éki - taka strategia. Nie ka┼╝dy potrzebuje JR9, MC-24 czy FF9. I nie ka┼╝dego te┼╝ sta─ç, zw┼éaszcza, ┼╝e nadajnik to tylko cz─Ö┼Ť─ç modelarskich wydatk├│w i cz─Östo nie najwa┼╝niejsza IMO. Hitec nie produkuje sprz─Ötu "docelowego", ale na kilka lat poczatk├│w - IMO naprawd─Ö dobre. I to na moje oko inni producenci staraj─ů si─Ö walczy─ç z Hitec w ni┼╝szym segmencie aparatur.
Sam miałem Hiteca, jest to drugie po Futabie najpopularniejsze radio na naszym lotnisku. I nikt jeszcze z powodu nadajnika nie stracił modelu, ani też nie mówił, że nie mógł czegos zrobić, bo radio nie te...
Krzysiek "kojot" Choroszko
Ôťľ
Dnia Sun, 20 Nov 2005 09:08:01 +0100, Krzysiek " kojot" Choroszko napisał(a):

Ja mierzy┼éem kilka nadajnik├│w Hiteca. O ile uzytkownicy nie str─ůcili swoich modeli to na pewno str─ůcili komu┼Ť na 100%.Hitec nie trzyma parametr├│w.G┼é├│wnie cz─Östotliwo┼Ťci. Pracuje poza kana┼éem. i zajmuje szersze pasmo.Jezeli komu┼Ť to nie przeszkadza to gratuluj─Ö samopoczucia.
Add pictures here
Ôťľ
VIP napisał(a): .............

Nie moja dzia┼éka - nie mierz─Ö, nie badam, nie znam si─Ö. Latam na lotnisku, czasem w 8-10 os├│b. Futaby, Hitec i co si─Ö da. Z dwoma kolegami z Flash5x mam s─ůsiednie kana┼éy, cz─Östo latamy r├│wnocze┼Ťnie. Je┼╝eli ktos spada, to z braku umiejetno┼Ťci i zbyt agresywnego latania, a nie z powodu zak┼éoce┼ä. Tyle praktyki.
Krzysiek "kojot" Choroszko
Ôťľ
Ca┼ékowicie zgadzam si─Ö z Kojotem. My┼Ťl─Ö ┼╝e na radio nale┼╝y patrze─ç przez pryzmat modeli jakimi si─Ö lata. Koledzy zachwalaj─ůcy modele z g├│rnej p├│┼éki wydali ju┼╝ na swoje modele warte tysi─ůce, je┼╝eli nie dziesi─ůtki tysi─Öcy z┼éotych. Patrz─ůc z takiego punktu widzenia nie ma sensu oszczedza─ç tego tysi─ůca czy dw├│ch na aparatur─Ö je┼╝eli ogranicza to mo┼╝liwo┼Ťci modelu.
Starzy wyjadacze siedz─ů ju┼╝ w tym na tyle d┼éugo ┼╝e wiedz─ů czego chc─ů. Bynajmniej nie znaczy ┼╝e tego typu rady s─ů dobre dla kogo┼Ť kto dopiero zaczyna, nie ma ┼╝adnych modeli a przede wszystkim ┼╝adnego do┼Ťwiadczenia. Moim zdaniem najlepsz─ů inwestycj─ů jest nie radio, ale stopniowe dochodzenie do umiej─Ötno┼Ťci robienia tego co da Ci najwieksz─ů frajd─Ö. Zamiast czeka─ç i zbiera─ç na aparatur─Ö z g├│rnej p├│┼éki lepiej po prostu zacznij lata─ç. Opr├│cz aparatury czeka Ci─Ö sporo wydatk├│w: kilka modeli - bo na poczatku nie ┼╝yj─ů one dosy─ç d┼éugo, sporo osprzetu typu serwa, silniki, pakiety i mn├│stwo drobiazg├│w eklploatacyjnych i naprawczych. Jak ju┼╝ b─Ödziesz mia┼é to wszystko i kilkadziesi─ůt, lub kilkaset godzin w powietrzu b─Ödziesz wiedzia┼é czego Ci dalej trzeba i czy warto inwestowa─ç dalej, je┼╝eli tak to w jakim kierunku.
Nie znam si─Ö na heli wi─Öc do tej pory nie zabiera┼éem g┼éosu. Je┼╝eli chodzi o samoloty i szybowce to radia klasy Optica maj─ů wszystko to czego mo┼╝e potrzebowa─ç poczatkuj─ůcy i ┼Ťredniozaawansowany pilot. My┼Ťl─Ö ┼╝e nawet wymiana radia w przysz┼éo┼Ťci jest ekonomiczniejszym rozwi─ůzaniem ni┼╝ inwestowanie w topowe radio z my┼Ťl─ů ┼╝e mo┼╝liwo┼Ťci, za kt├│re teraz za┼éacisz b─Ödziesz wykorzystywa┼é za kilka lat. Po tym czasie mo┼╝e okaza─ç si─Ö ┼╝e jest ju┼╝ przestarza┼ée, lub Twoje hobby ewoluuje w kierunku, do kt├│rego obecne radio nie najlepiej si─Ö nadaje.
Sam 3 lata temu kupi┼éem Eclipse jako rozwojowe radio i nie zdarzy┼éo mi si─Ö jeszcze aby wykorzysta─ç 7 kana┼é, czy wi─Öcej ni┼╝ jeden wolny mikser. Mo┼╝e kto┼Ť uzna to za profanacje, ale takie s─ů moje _rzeczywiste_ potrzeby. Gdyby wtedy by┼é dost─Öpny Optic by┼éby to dla mnie optymalny zakup.
Moja rada. Kup Optica (o ile nadaje si─Ö do ┼Ťmig┼éowc├│w) a inwestuj w modele. Po 2 latach b─Ödziesz wiedzia┼é czego chcesz a je┼╝eli b─Ödziesz chcia┼é wi─Öcej, to radio spokojnie odsprzedasz kolejnemu poczatkuj─ůcemu.
--
Piotrek.
http://www.pitlab.pl

Gdyby
Piotr,
nie mog─Ö si─Ö z Toba nie zgodzi─ç. Racja. Te┼╝ mia┼éem najpierw Flasha 5x a p├│┼║niej Eclipse 7. My┼Ťla┼éem, ┼╝e to jest radio, kt├│rego ju┼╝ nie zmieni─Ö. Proste programowanie mikser├│w, w miar─Ö czytelne. Do┼Ť─ç szybko jednak okaza┼éo si─Ö, ┼╝e jest to radio, kt├│re narzuca swoj─ů filozofi─Ö u┼╝ytkownikowi (masz to robi─ç jak chce producent a nie Ty). Poza tym nie jest zbyt ergonomiczne (kto wymy┼Ťli┼é te tycie pokr─Öte┼éka w takim miejscu? Jak tym obs┼éu┼╝y─ç np klapy?). Nie mo┼╝na zaprogramowa─ç te┼╝ prze┼é─ůcznik├│w tak jak si─Ö chce. W Promyku np. mia┼éem do wyboru: Zaczep holowniczy na pokr─Ötle lub prze┼é─ůczniku "gear". No ale z kolei taki sam wyb├│r mia┼éem dla chowanego k├│┼éka. Ani zaczep ani k├│┼éko nie powinno by─ç raczej obs┼éugiwane pokr─Öt┼éem.
Dlatego w┼éa┼Ťnie zacz─ů┼éem poszukiwa─ç i dlatego te┼╝ stan─ů┼éem przed wyborem: Multiplex Royal Evo czy Graupner MC19. Wybra┼éem Graupnera :) Dlatego te┼╝ go polecam jako sprawdzone radio. Tu naprawd─Ö ja wybieram co i jak chc─Ö zrobi─ç a nie producent radia :) I nie jest to nadajnik za kilka tysi─Öcy bo kosztuje niewiele wi─Öcej od Eclipse a sporo mniej or Multiplexa Evo (szczeg├│lnie modelu 12 bo tylko z tym modelem mo┼╝na go por├│wnywa─ç) czy Futaby.
pozdr├│wka
mRqS -=RC Lataj─ůce=- http://rc.marekszulen.net
Add pictures here
Ôťľ

My┼Ťl─Ö ┼╝e dla pocz─ůtkuj─ůcego to jest zaleta a nie wada. Siadaj─ůc po raz pierwszy do lektury dokumentacji i tak dostaje si─Ö b├│lu g┼éowy widz─ůc tyle mikser├│w. Wi─Öksza swoboda = wi─Ökszy b├│l (przez pierwsze 1-3 lat).

OK ale to ma by─ç radio dla kogo┼Ť kto dopiero zaczyna. Klapy, mechanizacja holu to ju┼╝ Wy┼╝sza Szko┼éa Jazdy. My┼Ťl─Ö ┼╝e do tego etapu dochodzi 20% rozpoczynaj─ůcych zabaw─Ö, bo: zbyt trudne, zbyt drogie, zbyt ma┼éo czasu na hobby, brak warunk├│w itp...

Rozumiem. Ale powiedz ile czasu i modeli upłyneło od Twojego startu?
W w─ůtku nie by┼éa jeszcze poruszana sprawa chocby trenera. Wed┼éug moich danych prawie co drugie radio w Polsce to Hitec (dane dzisiejsze: 46,7%). Maj─ůc Graupnera znajd┼║ kogo┼Ť kto z Tob─ů potrenuje. Pomijam ju┼╝ ca┼ékiem niebanalne poszukiwania przel─ůcznik├│w, schemat├│w, l─Ök przed wsadzaniem lutownicy do nowego radia itp.
--
Piotrek.
http://www.pitlab.pl

ok, skoro to jest radio dla pocz─ůtkuj─ůcego, kt├│ry nie b─Ödzie u┼╝ywa┼é tych "gad┼╝et├│w" to w takim razie po jak─ů choler─Ö one tam s─ů? :) Skoro s─ů, to jednak jest to radio nie tylko dla pocz─ůtkuj─ůcych. W tym momencie moja wypowied┼║ jest jak najbardziej sensowna: to radio nie jest ergonomiczne dla u┼╝ytkownika. :)

Kilka lat ale... Moja "droga radiowa" wynika┼éa z : - braku do┼Ťwiadczenia w aktualnych trendach (mia┼éem d┼éuuuuuug─ů przerw─Ö) - na rynku w zasadznie nie by┼éo innych nadajnik├│w poza hitec'ami i koszmarnie drogimi multiplexami mc profi
Gdybym wtedy wiedzia┼é to co teraz, kupi┼ébym te┼╝ graupnera lub co┼Ť podobnego (oczywi┼Ťcie nie by┼éo wtedy modelu mc19, kt├│ry pojawi┼é si─Ö dopiero rok temu).
Dlatego skoro kto┼Ť pyta co kupi─ç i wymienia tylko hitec'a (mo┼╝e dlatego, ┼╝e innych nie zna lub tylko te s─ů w sklepie za rogiem) "poczuwam si─Ö do obowi─ůzku" poinformowa─ç go o tym, ┼╝e s─ů takie radia, kt├│re maj─ů du┼╝o przydatnych funkcji, s─ů proste w u┼╝yciu i kosztuj─ů naprawd─Ö odrobin─Ö tylko wi─Öcej od radia, kt├│re wymienia┼é.

Tutaj zgoda. Potrzebny by był mniej spotykany kabel.

Prze┼é─ůczniki to nie problem. Obaj siedzimy w bran┼╝y elektronicznej i wiemy, ┼╝e obecnie mozna tanio kupic dobre prze┼é─ůczniki przemys┼éowe, kt├│re si─Ö idealnie do rozbudowy nadajnik├│w nadaj─ů. Do tego wtyczka "a'la serwo" i dodatkowa funkcja gotowa za kilka-kilkana┼Ťcie z┼é a nie kilkadziesi─ůt (tylko dlatego, ┼╝e jest tam - albo i nie ma- nadruk "Graupner").
Nie potrzeba ju┼╝ te┼╝ wsadza─ç lutownicy do nowego radia. Wszystko jest nawet opisane w instrukcji: co i gdzie wpi─ů─ç (w kt├│re gniazdko).
Aby nie było, że każdy chwali swoje:
Wiem, uczepiłem się tego Graupnera MC-19 ale... dlatego, że mnie na niego było stać i oferuje mi masę funkcji. Gdybym miał więcej pieniędzy (dużo więcej) to bym kupił MC-24 :)
Ca┼ékiem niedawno Graupner wypu┼Ťci┼é te┼╝ "ma┼ée" i ca┼ékiem tanie radio, kt├│re mo┼╝e by─ç lepszym wyborem ni┼╝ hitec i jest ta┼äsze od wspomnianego MC-19. Mam na my┼Ťli MX-12
Nie potrzeba tam wkładać lutownicy, ponieważ wszystko jest już zamontowane.
uff.. ale się rozpisałem ;)
--------- pozdr├│wka
mRqS -= RC Lataj─ůce=- http://rc.marekszulen.net http://marekszulen.net
Add pictures here
Ôťľ

odbiornikiem

24

Cze┼Ť─ç Marku,
tez─ů do obalenia, by┼éo stwierdzenie Micha┼éa:
"nie s┼éysza┼éem o przypadku, ┼╝eby kto┼Ť maj─ůcy Futab─Ö 9 zrezygnowa┼é z niej na rzecz innego nadajnika, bo nie spe┼énia┼éa jego wymaga┼ä."
Kosztami si─Ö tu wog├│le nie zajmowal┼Ťmy na zasadzie "o pieni─ůdzach si─Ö nie m├│wi, pieni─ůdze si─Ö ma" ;-)
Czasami tak te┼╝ mo┼╝na :-))))
A jak ja i Marek mRqS wspomniał, istnieje też MC 19, które jest "prawie piwem" ale i tak było by bliższe spełnieniu moich potrzeb (czyli Zywca ;-)) niż rzeczona Futaba a tańsze...
Pozdr├│wka Piotr
http://www.piotrp.de

Ôťľ
Piotrp_de wrote:

Witaj, Czytam i nie wierz─Ö.Futaba 14MZ ma akku o pojemno┼Ťci 2100 mAh-lipol. Starcza na oko┼éo 5 godzin latania.Czy to jest dyskwalifikacja? VIP
Add pictures here
Ôťľ

Nawet producent podaje "nearly 3 hours of flight time". http://www.14mz.com/features.html
To jednak mało :(
--

oozakS maiwardzoP
www.skazoo.future-net.pl

Cze┼Ť─ç,
niestety zdecydowanie tak!!!
Poza tym jak by┼Ť nie liczy┼é to nie jest 5 godzin. Akumulator 2200 mAh a nie 2100 mAh i zu┼╝ycie pr─ůdu 450mAh lub 750mAh (z w┼é─ůczonym pod┼Ťwietleniem). Nawet jak Ci wyjdzie wtedy ┼Ťrednia 500 mAh to masz w najlepszym razie 4 godz i 15 minut bez grama rezerwy!!! I to liczone od momentu gdy nadajnik zosta┼é zupe┼énie ┼Ťwierzo na┼éadowany i do pustego akuulatora a nie progu od┼é─ůczenia nadajnika!!!. Faktycznie to nie 4:15 godzin latania a TYLKO max 4:25 godzin pracy nadajnika (ale realistycznie pewnie ok 4 godz.)! Czystego latania wyjdzie mo┼╝e 3:30 lub nawet mniej . A to jest stanowczo za ma┼éo jak idziesz na ca┼éy dzie┼ä na zbocze czy na wi─Öksz─ů imprez─Ö modelarsk─ů (mo┼╝e jeszcze nawt z noclegiem). MC 24 ma 3300mAh oraz pr─ůd 220mAh czyli po┼éow─Ö tego co Futaba przy o 33% wi─Ökszym akumulatorze - co rachunkowo starcza na 15 godzin!!! Realistycznie jest ok 12-13 i to jest ju┼╝ ca┼ékiem OK.
Do tego, tak jak jeszcze w mojej sytuacji gdy cz─Östo id─Ö lata─ç z moim synem, to taki czas jest du┼╝o za kr├│tki. Musuia┼ébym mie─ç zapasowy akumulator! Jak mia┼éem kiedy┼Ť w MC 20 pakiet 1700 mAh cho─ç ten zu┼╝ywa┼é sporo mniej pr─ůdu ni┼╝ MC 24 to w┼éa┼Ťnie mia┼éem mniej wi─Öcej pr─ůdu na ok. 5 godz. To by┼éo upierdliwe. Takie zasilanie w nadajniku tej klasy, jest zupe┼énym nieporozumieniem.
Pozdrawiam Piotr http://www.piotrp.de

Ôťľ
Użytkownik "VIP" napisał :

Czesc,
Nie pos─ůdza┼éem ci─Ö o marketing. Pami─Ötam tw├│j post zaraz po zakupie tego radia i twoja satysfakcje z zakupu. Chodzi┼éo mi o bardziej przemawiaj─ůce argumenty i tyle. Cho─çby takie, jak w zostawionym powy┼╝ej cytacie. Wybacz - wy┼Ťmiewa┼éem si─Ö z argumentacji, kt├│ra do mnie nie trafia┼éa. I nie ma nic do rzeczy, czy widzia┼éem te aparatur─Ö na obrazku, czy nie. Ja, do swoich zastosowa┼ä, nie czuj─Ö potrzeby posiadania takiego radia, a osobiste do┼Ťwiadczenia nie zmuszaj─ů mnie do poszukiwania skrajnie odpornych na zak┼é├│cenia rozwi─ůza┼ä. Nawet moja FF9+ R149 s─ů nieco na wyrost.
Oczywi┼Ťcie twoje rozwi─ůzanie jest najbardziej bezpieczne, ale na co odzie┼ä, u nas na wsi wystarcza zwyk┼éa lotniskowa kultura. Powinny by─ç jeszcze regularne przegl─ůdy nadajnik├│w w serwisie, z czym w Polsce jest fatalnie. A taka praktyka zapobieg┼éa by zjawisku, o kt├│rym piszesz (zdezelowany Hitec i zak┼é├│cenia).
A proponowanie do pierwszych depronowców FF9 z PCM-owym odbiornikiem za ponad 150$ - to na prawdę nie była dobra propozycja. Po prostu nierealna i niepotrzebna.
Krzysiek "kojot" Choroszko
Ôťľ
kojot wrote:

Ja wcale nie pragn─Ö aby argumentacja przemawia┼éa do Ciebie i innych.To jest nie m├│j problem. Ale to do czasu.Jak Ci kto┼Ť nawet na wsi str─ůci model na kt├│ry wyda┼ée┼Ť spore pieni─ůdze to wtedy zaczniesz my┼Ťle─ç inaczej.Taki go┼Ť─ç z radiem za 400 z┼é i modelem za 200 z┼é nie przestrzega ┼╝adnych ustale┼ä i nic go nie obchodzi dyscyplina.On nie ma nic do stracenia bo nie ma z czego zwr├│ci─ç za ewentualne str─ůcenie drogiego modelu.To jest szanowny kolego rzeczywisto┼Ť─ç na naszych lotniskach.Sam tego do┼Ťwiadczy┼éem. Ja niestety nie mieszkam na wsi i jestem zmuszony lata─ç w innym otoczeniu. Na lotnisko przyje┼╝dza grupa ponad 20 os├│b.Wszyscy chc─ů lata─ç.Ci z kiepskimi radiami te┼╝.Nie docieraj─ů do nich ┼╝adne argumenty. Posiadaj─ůc lepszy sprz─Öt mam komfort i nie musz─Ö si─Ö obawia─ç ignorant├│w. Ale to jest moje zdanie.My┼Ťl─Ö,┼╝e nie odosobnione. VIP
Add pictures here
Ôťľ
VIP napisał(a): .......

To po co dyskutujesz?
> Taki go┼Ť─ç z radiem za 400 z┼é i

Ale to zwyczajnie nie jest prawda. Z twojej wypowiedzi bije po prostu prawie pogarda do biedniejszych od ciebie, kt├│rzy mimo wszystko chc─ů uprawia─ç te hobby.Buractwo nie jest przypisane do stanu kieszeni. R├│wnie dobrze mo┼╝e ci─Ö urzadzi─ç cz┼éowiek z JR za 1000$ i w┼é─ůczonym tym samym kana┼éem. .......

Widzisz, mo┼╝e lepiej zamiast drogie radio kupi─ç porz─ůdny dom pod miastem :-))Polecam, mozna wtedy zaoszcz─Ödzi─ç na aparaturze.

Argumenty do ludzi trafiaj─ů. W ostateczno┼Ťci si┼éowe.... :-)
Krzysiek "kojot" Choroszko
Ôťľ
Krzysiek " kojot" Choroszko wrote:

Wiem ┼╝e kojoty nie mog─ů ┼╝y─ç w mie┼Ťcie.Bardzo dzi─Ökuj─Ö za dobre rady. Pozwolisz ┼╝e ja sam b─Öd─Ö decydowa┼é o tym co mam kupi─ç i za ile. A propos domu to mam porz─ůdny dom jednorodzinny na obrze┼╝ach miasta i nie skorzystam z twojej propozycji.Pogarda raczej bije od ludzi kt├│rzy nie s─ů w stanie zrozumie─ç podstawowych zasad zachowania si─Ö z radiem na lotnisku. A ju┼╝ na pewno nie s─ů w stanie pokry─ç koszt├│w swojej indolencji czego niestety do┼Ťwiadczy┼éem na w┼éasnej sk├│rze. Ale tu w dyskusji nie przebija raczej troska o bezpiecze┼ästwo ludzi i sprz─Ötu.P┼éaszczyzn─ů do rozmowy jest niestety niech─Ö─ç do ludzi kt├│rzy pisz─ů na ten temat.Zamiast ich nauczy─ç to lepiej ich broni─ç przed tymi, kt├│rzy maj─ů lepszy sprz─Öt. Dlaczego ta grupa musi r├│wna─ç w d├│┼é a nie odwrotnie????
Add pictures here
Ôťľ
Użytkownik "VIP" napisał ..........................

Zupe┼énie si─Ö nie rozumiemy. Nic nie pisa┼ée┼Ť o uczeniu pocz─ůtkuj─ůcych itp. Zachwala┼ée┼Ť sw├│j sprz─Öt, chroni─ůcy ci─Ö przed b┼é─Ödami innych i jak dla mnie stawia┼ée┼Ť nieuprawniony znak r├│wno┼Ťci pomi─Ödzy g┼éupot─ů i brakiem super drogiego radia. I ja z tym znakiem r├│wno┼Ťci si─Ö nie zgadzam, zw┼éaszcza, ┼╝e moje do┼Ťwiadczenia tego nie potwierdzaj─ů. Oczywi┼Ťcie, ka┼╝dy ma swoje do┼Ťwiadczenia. Do┼Ťwiadczenia nie tylko polskie pokazuj─ů, ┼╝e mo┼╝na bezpiecznie lata─ç, nie wydaj─ůc na aparatur─Ö 2kE. Nic nie wnios┼ée┼Ť do dyskusji o bezpiecze┼ästwie, poza has┼éem kupujcie aparatury za 2kE. W twoich postach nie ma nic, do czego warto r├│wna─ç, mo┼╝e poza wysoko┼Ťci─ů dochod├│w.
Krzysiek "kojot" Choroszko
Ôťľ