Eclipse 7 czy Optic 6

Odwieczny dylemat, którą brać?
Cel użycia szybowce motoszybowe oraz delty i latające skrzydła. Wszystko elektryki. Ogony klasyczne oraz V.
O Optic'u piszą że bardziej ergonomiczny, lepiej przemyślany oraz solidniej zrobiony. O Eclipsie, że ma więcej mikserów oraz jedne kanał więcej. Tak czy inaczej to raczej ogólniki. Do obu można PLL włożyć jak wyczytałem i to chyba tego samego. Czy są jeszcze jakieś inne różnice pomiędzy?
Pytanie oczywiście czy ten 7 kanał jest w ww. zastosowaniach do czegoś przydatny? Do czego?
Jakie są jeszcze za i przeciw?
Z góry dziękuję za sugestie i pozdrawiam... Ukłony, KiT
Kit wrote:

witam, dla mnie wyznacznikiem byl 7my kanal. lubie kombinowac i eclipse7 daje mi wiecej mozliwosci. co do ergonomi - optic ma przewage ale i do niewygodnych galek w eclipse7 mozna sie przyzwyczaic.
Piotr Sadowski

Jeżeli tak formuujesz pytanie to wystarczy Ci 5 kanałów reszta jest na zapas. Obydwie aparatury będa dobre... "a skoro nie widać różnicy to po co przepłacać" ;-)

solidniej
Eclipse ma 3 dodatkowe "wolne" miksery. Podstawowy zakres dedykowanych mikserów jest taki sam. Nie robiłem wnikliwej analizy ale przegladajac nie widzę różnic. Mnie jeszcze nie zdazyło się używać "wolnego" miksera. W moim przypadku - bo tylko o takim mogę mówić było bymi wszystko jedno czy zbywa mi 2 czy 5. Na stronie Hiteca http://www.hitecrcd.com/product_fs.htm dostepne są dokumentacje obu aparatur. Pobierz, przeczytaj, porównaj. Liczba kanałów w podstawowych zastosowaniach wydaje się być wystarczająca. Ja jeszcze nigdy nie korzystalem jednoczesnie z więcej niż 5 kanałów. Wydaje mi się że jeżeli "dorośniesz" to etapu że dodatkowy (>6) kanał będzie Ci potrzebny to i tak bdziesz chciał zmienić aparaturę na coś z górnej półki, jakś futabę 9CAP czy cos podobnego.

Tak, ale nie widziałem jeszcze tego w sprzedaży. Dwie pary kwarców o ile nie bierzesz częstego udziału w dużych imprezach jest wystarczające.Nawet gdy latasz sam to druga para jest awaryjna na wypadek uszkodzenia pierwszej.

IMO żadnych istotnych funkcjonalnych przemiawiajacych na korzyść droższego Eclipsa. Optic ma nawet większą pamięć modeli (8) co jest cześciej i szybciej staje się przydatne niż dodatkowy kanał.
Od ponad 2 lat mam Eclipsa, ale dzisiaj nawet bym się nie zawachał biorąc Optica.
--
Piotrek
http://www.pitlab.pl /

Jak dobrze doczytałem oba są w ofercie AH. Cena jakieś 2xx zł Dzięki a odpowiedź.
Pozdrawiam, KiT

Ooo.. To miło a zważywszy na cenę kwarców to nawet niedrogo. Nie wiesz jak się w tym ustawia częstotliwość? Zworki?
--
Piotrek
http://www.pitlab.pl /

Są , faktycznie. cena niestety blizsza 3xx niż 2xx. A kanał ustawiasz - niestety plastikowym śrubokrętem dołączonym do modułu.
Pozdrawiam, Paweł Ubysz.
-- " ...to nic, że codzienny dzień paplaniną gazetowych bzdur..." J.K.K.

Tak czy inaczej chyba warto? Tym bardziej, że gdzieś widziałem też odbiornik z tą opcją.

No to niestety porażka, aż się prosi by z poziomu programu.
Ukłony, KiT
Tylko co z tego PLL, skoro i tak trzeba miec kwarce do odbiornika, a w przypadku arthobby, jeden sprzedaja za 55pln, podczas gdy pare (rx+tx) za 60. PRzynajmniej tak bylo jeszcze niedawno.
Moze wiecie gdzie mozna kupic tanio sam kwarc RX?
Marcin

odbiornik

Allegro? Muszę poprosić znajomego o przemierzenie przykładowego kwarcu i zobaczenie co jest dostępne w sklepie elektronicznym jako odpowiednik, przecież to paranoja by to kosztowało 50zł
KiT

Na Allegro mozna dostac pare kwarcy 35Mhz za 30zl
pozdrowienia

Co dalej jest zabawne, bo ten element w elektronice kosztuje 5zł :)

Nie ten sam. Pokaż mi miejsce gdzie kupisz kwarc pasujący do zastosowań modelarskich. Pomijam już fakt że typowe kwarce mają trochę delikatniejsze nóżki (o ile je maja) bo są przewidziane do innego sposobu montażu. To że inne kwarce (produkowane masowo) są tańsze to jeszcze o niczym nie świadczy.
Gdyby chodziło o kilka, kilkanascie częstotliwości pewnie dało by się to zrobić taniej, ale same pasmo 35MHz ma 30 kanałów. Do tego potrzeba 3 kwarce na kanał (nadajnik, odbiornik pojedyńcza i podwójna przemiana) i to już daje niebanalną liczbę asortymentu.
--
Piotrek
http://www.pitlab.pl /
Użytkownik Piotr "Pitlab" Laskowski napisał:

to sa te same kwarce, wykonanie (solidne lub miniaturowe) zalezy od zastosowan a roznica w cenie bierze sie ze znacznie mniejszej partii produkcyjnej, o ile standardowy kwarc 12MHz, 24MHz czy 10,7MHz mozna dostac za 2-5PLN o tyle 6,875MHz dostaniesz tylko na zamowienie w cenie odwrotnie proporcjonalnej do ilosci zamowienia, pare lat wstecz przerabial temat kolega jak chcial nietypowy kwarc na nietypowe pasmo do lacznosci wsrod znajomych, mialo tego byc cos ze 20szt, jak w omigu zawolali cos ponad 2kPLN to skonczylo sie na syntezie. dodatkowo cene podbija fakt ze jest to towar dla hobbystow, ludzi ktorzy zazwyczaj nie znaja sie na elektronice i mozna im latwo ciemnote wcisnac ze to specjalne, extra i wogole, no i sa to ludzie ktorzy wydadza praktycznie kazde pieniadze na swoje kochane cudenka. zreszta zawsze bylo tak ze cena wynosi nie tyle ile cos kosztuje w produkcji tylko tyle ile ktos jest gotow za to dac
--
AlexY
http://yisse.neostrada.pl/spam.txt

Jasne, doładnie znam te mechanizmy. Mówiąc "nie ten sam" miałem na myśli częstotliwość. Wśród typowych, tanich kwarców nie ma co szukać takiego, którego da się zastosować w RC.
--
Piotrek
http://www.pitlab.pl /
Użytkownik Piotr "Pitlab" Laskowski napisał:

ta kwestia nie podlega dyskusji i jest scisle powiazana z "masowoscia" o ile do "napedzania" procesora moge rownie dobrze uzyc 12MHz jak i 24MHz (ktore sa w ciaglej sprzedazy i produkcji) tudziez dowolny inny jaki wpadnie mi w rece to dla aparatury wymagany jest kwarc o czestotliwosci dobranej z dokladnoscia do jednego kHz (lub precyzyjniej jesli pracuje na swojej harmonicznej). czestotliwosci modelarskie to zaledwie maciupenki wycinek calego pasma radiowego uzywanego z podzialem na kanaly, gdyby w masowce mialy byc kwarce do wszystkich to wspolczuje sklepom elektronicznym bo hipermarkety przy nich to bylby pikus :)
--
AlexY
http://yisse.neostrada.pl/spam.txt

gdzie x należy do przedziału <0,9> czyli reasumując 289 :)
Ukłony, KiT
Dzięki za odpowiedzi, nabyłem Optica teraz zaudam się po odpowiedni kabel do FSM'a :)
Wybór był jedyny słuszny i będę go bronił jak niepodległości :)
KiT