ap Hitec Optic 6

Czy nie ma kto przypadkiem instr obsł. w j. polskim Ap. Hitec Optic 6 . Pan Wiesław bowiem nie daje takowych do sprzedawanych aparatur . mówiąc,że sobie
odbijali wszyscy i nie daje bo nie .
--
http://www.avia.tarman.pl
snipped-for-privacy@poczta.onet.pl

sprzedawca ma obowiazek dostarczyc polska instrukcje, jesli tego nie uczyni to lamie ustawe o jezyku polskim ...
jac
Wiem o tym ale prawda materialna jest inna niestety

Wiem o tym ale prawda materialna jest inna niestety, można jeszcze np. nie kupic tego sprzetu, albo dać sprzedawcy po ....."Polska to dziwna Kraja"

Ale nikt tam nie kaze kupowac. Mamy chyba wolny rynek ?? Tu np. masz z instrukcja GRATIS :P http://www.modelarski.com/index.php?page=product&id 79
Jakub

to, ze lamie to fakt, a to, ze przepis jest dur.. i wynika z wtraca sie panstwa we wszystko co tylko moze to inna kwestia
zawsze mozesz zaplacic za produkt np. 200 zl drozej bo dystrybutor musial wynajac tlumacza (wiem, ze przesadzam, ale doliczajac do tego tysiace innych bzdurnych socjalistycznych przepisow to tak to moze wychodzic)
ja tam wole kupic taniej a propo, chcialem jakies 3 lata temu zarejstrowac firme, majaca nazwe bedaca polaczeniem 2 angielskich slow, panie w UM nie pozwolila powolujac sie na ta ustawe !!!! zaproponowalem wiec kilka innych nazw ( w jezyku finskim i hiszpanskim) i pani sie zgodzial ( haha ), potem jej powiedizalem, ze to przeciez tez w obcych jezykach, a ona na to, ze to ona nie wiedzial, i ze w takim raize musze cos innego wymyslec ( !!! smiac sie czy palkac ), no to ja wymyslilem co innego, ale powiedzialem z gory, ze moze ten wyraz cos znaczy w jakims jezyku i czy oni to teraz beda weryfikowac jakos przegladajac wszelkie slowniki, po prostu durnota niektorych przepisow i urzednikow nie zna granic !!!
Tomek

ustawa tez, przynajmniej czesciowo

wiem, tylko, ze w tamtym przypadku ze wzgledu na fakt iz znam sie troche z burmistrzem poszedlem do niego a pani urzedas (jego pracownik wszak) byla tak uparta, ze nadal sie nie zgodzila !!! poprosilem wtedy wlasnie o decyzje na pismie a ona, ze moze mi je napisac, i ze bedzie dokladnie tak brzmialo jak powiedziala i ze bede musial jeszcze zaczekac z tydzien !!! a ja nie mialem czasu czekac

problem w tym, ze wszelkiego rodzaju praw itp sie tak namnozylo, ze nikt teraz nie zna zapewne nawet z 10% ani swoich praw ani obowizkow !!!
dodam tez i to co wlasnie powiedziales jest niespojne z tym co dalej piszesz, dlaczego: otoz mowisz, ze prawo ma bronic najslabszych, itp. dalej, ze nikt nie musi znac innych jezykow -- no widzisz, a w Polsce praw masz tyle, ze juz powinienes byc co najmniej prawnikiem, zeby przezyc -- i ta ilosc praw i wtracani sie panstwa uwazasz za sluszne, i ze to powinien znac ??

99% obywateli chocby ze wzgleduy na brak czasu nie jest z nim sie w stanie zapoznac chocby w stopniu mierny minus albo z tego samego wzgledu co weszla ustawa antylichwiarska :)

nie cala jest zla, ale w wiekszosci jest nadmiarowe i tym samym szkodliwe

ale prawo to juz musze znac cale ??
w wysmienitej wiekszosci ustawy ktore maja chronic biedniejszych chronia raczej mafie, bajki o rzedzie ktory siedzi i martwi sie o obywateli to juz dzis nawet dzicko nie uwierzy (np. wczoraj sie okazalo, ze ustawa znaszaca akcyze na paliwo dla rybakow (chroniaca ich, hahaha) powstala w firmie, ktora jest teraz umoczona w afere paliwowa i tak jest z wiekszoscia takich ustaw, no chyba, ze sa robione pod publiczke przed wyborami)
nawet jesli juz jakas ustwa jest "szczera" - to raczej dziala odrotnie do zamieroznego skutku -- wprowac dzis np. pensje minimalna 3000 zl - ochroni ona przed bieda -- tyle, za 1 miesiac bedzie o 30% wiecej ludzi bezrobotnych, wieksozsc tych ustaw nie chroni biedniejszyc i slabszych ale udeza w przedsiebiorczych kladac im klody pod stopy, a to wlasnie ci przedsiebiorczy (moze nawet jeszcze teraz bidni ale z pomyslem) moga byc lub sa pracodawcami

jeszcze raz: niekt nie jest w stanie w Polsce znac swoich praw i obowiazkow przy tej liczbie przepisow, a po wejsciu do UE to juz wogole

jezeli produkt bedzie tanszy to taki kupie, jesli jednak bym sobie mogl nie poradzic bez instrukcji to go nie kupie, producent (dystrybutor) moze wtedy sie zastanowi dalczego sprzedaz kiepsko idzie i dolaczy instrukcje (chocby produkt nawet podrozal - wtedy zakup rozwaze jeszcze raz) no chyba, ze go inny producent wyprzedzi
po prostu zadzialaja zwykle prawa rynku
wiec to zaden problem, ustawa za ustawa nic nie pomoze tak bardzo jak weryfikacja produktu przez rynek

yyy, co znaczy autorytatywne, czy mam moze kazde zdanie zaczynac : "wydaje mi sie", "moze sie myle", "nie jestem pewien ale" zacytuje (niedokladnie) tutaj zdanie ktore niadawno slyszalem: "falszywa pokora doprowadzi niedlugo do tego, ze nie bedziemy 'wierzyc' w tabliczke mnozenia"

i wzajemnie :)
pozdrawiam,
Tomek

O Mateńko Kochana - otwierając wątek - / o ja nieszczęsny/ -nie zdawałem sobie sprawy /- zauważcie kochani, że politycy i inni tacy działacze w tym miejscu mówią: że wywołam taką .... A powinno byc po polsku : nie zdawałem sobie sprawy z tego,że ; i dalej - wywołam tak ognistą dyskusję. Ogromnie przepraszam , ale skoro prawo stanowi ustawa, a ustawy stanowią Nasi Kochani Przedstawiciele to Dura Lex sed Lex i mozna by tylko wtym miejscu wymodelować decydentom co poniektórym buźki " na cacy" I to by było na tyle. Wszystkim kolegom , którzy zdeklarowali swą pomoc , z całego serca dziękuję
--
http://www.avia.tarman.pl
snipped-for-privacy@poczta.onet.pl
tomm napisał(a):
Bedę odpisywał fragmentarycznie : BTW bardzo mnie cieszy mimo iż absolutnie mamy inne poglądy prowadzimy rzeczową dyskusję beż wycieczek osobistych.

Oj bład .... trzeba był zarajestrować na inna nazwe (bo nie ma czasu ) a potem wystapić o zmiane nazwy w imię zasad ... pani musiała by explicite powałać si na konkretny paragraf ustawy i ty byłby kłopot bo każda decyzja musi być uzasadniona konkretnie a nie "bo tak mi się wydaje" tudzież "bo o takiej ustawie słyszałem". ZTCP ustawa dotyczy OPISÓW a nie NAZW WŁASNYCH.

Oj nie trzeba wielu tych przepisów znac ... wystarczy Konstytucja RP, Karta praw człowieka i obywatela ratyfikowna przez RP.I to już daje duże pole do działania. Są to akty wyższe od wszelkich ustaw i rożporzadzeń. Zatem ani ustawa ani rozporządzenie nie moze zwiekszać obowiązków ani zmniejszać praw wynikających z tych 2ch powyższych aktów prawnych.

To fakt zgadzam sie w 100% też nie wierzę.

No tu się nie zgadzamy ale jest to problem trochę klasy wyższości swiąt WN on Boż. Nar. Acz kolwiek nie do końca. Płaca minimalna w Polsce jest najniższa w całej europie, po podniesieniu płacy minimalnej w Czechach i na Węgrzech bezrobocie jakimś cudem spadło - oczywiscie musi być cud bo tuzy polskiej ekonomi twiedzą wręcz odwrotnie. Fakt jest faktem że tam nie mają szalejącego monetarysty ale sensownych ekonomistów.
Płaca minimalna napedza popyt wewnetrzny - który napedza gospodarkę w równym stopniu co eksport. Proszę dokłądnie sprawdzić mechanizm powstawania kryzysu lat 30-tych.
Analogią jest zmniejszenie podatku dla przedsiebiorstw ... po zmniejszeniu tegoż z 27% do 19% wpływy z tytułu tegoż podatku zmniejszyły sie o ok 30 mld pln a jedynie 8% tych pieniędzy poszło na inwestycje ... zatem niewidzialną ręke rynku nalezy przenieść do programu "nie do wiary". Zatem opowieści przedsiebiorców jak to dobrze jest mieć małe podatki bo inwestycje wzrosna jak rowniez jak dobrze ze płaca minimalna jest mała bo bezrobocie spada należy potraktować jako wierutne kłamstwo majace na celu wyrwanie wiecej kasy do własnej kieszeni.
Zgodnie z zasada nikt nie może być sedzią we własnej sprawie.
Pzdrf JPD
P.S.
Sam jestem przedsiebiorcą zatem nie pracuję za płace minimalną.
JPD

w imie zasad to moglem, ale w rzeczywistosci juz nie, US, GUS, pieczatki i umowy z innymi firmami,

moze zadzialy inne czynniki

hmm, w tym problem, ze trudno o obiektywne zrodla (serio), jedni twierdza, ze kryzys powstal z powodu interencjonizmu panstwa inni, ze z powodu jego braku inni widza jeszcze inne przyczyny

widzisz, problem w tym, ze nieraz trudno znalezc, rzeczywiste przyczyny i wszelkie zaleznosci, tym bardziej w panstewie gdzie tak duzo osob ucieklo w szara strefe, a po drugie tym bardziej, ze pomieszanie socjalizmu z kapitalizmem jakie mamy w Polsce jest bardzo niezdrowe, po prostu nie mamy w Polsce wolnego rynku, UE dodtkowo narzuca "ryunek jednolity", wiec tez nawet niektore posunicia liberalne gospodarczo moga przynosic odwrotnie wyniki lub brak mozliwosci sprawdzenia wynikow
co do padotkow to pewne jest jedno, daj podatek 99% procent pensje minimalna 5000 zl, i od razu masz 100% szarej strefy i obnizenie wpywow do budzetu o 100%
jest po prostu krzywa Laffer'a, w/g mnie juz dawno przeroczylismy ekstremum i jestesmy daleko po prawej stronie -- mysle tak, m. in. dlatego, ze jestem od zeszlego miesiaca zmuszony placic 40% podatek (mam zwykla umowe o prace) , wiec obecnie z mojej pensji do reki (po doliczeniu juz VAT) na czysto mam z niej 20%
ok, koncze juz w tym watku bo juz dawno nie na temat i pozdrawiam,
Tomek
POwiedz co to za Pan Wiesław ?
Pozdrawiam
Adam

O Jeżu . zgwałcił bym przecie ustawe o Ochronie Danych Osobowych . To jest jeszcze dziwniejsza Kraja . Z poprzedniego postu wynika że Radek dołącza taką instrukcje , a skąd Radek ma nie będąc jedynym przedstawicielem Hiteca ? Straszne cuda , straszne
--
http://www.avia.tarman.pl
snipped-for-privacy@poczta.onet.pl

Jak kiedys napisal Roch, to taki Pan co ma "swoja ekspresje" ;))) Pozdrawiam. Marek

To już wiem kto to Pan Wiesław.... A myślalem że to solidna firma.... Kto by pomyślal...

Nie no, ja osobiscie nie spotkalem sie nigdy ze zlym przyjeciem, moze nie poruszalem akurat jakichs denerwujacych tematow... ktore czasami powoduja irracjonalne zachowanie sprzedajacego..;)) Pozdrawiam. Marek

Pan
sobie
Zgodnie z obowiązującymi przepisami sprzedawca zbywający w detalu produkt pochodzenia zgranicznego ma OBOWIĄZEK dołączyć do niego sporzadzoną na własny koszt instrukcję obsługi w jęz. polskim. HuSadam
---------------------------------------------------------------------- Najlepszy serwis MOTO w Polsce! >>> http://link.interia.pl/f18a8

widze, ze niestety mentalnosc socjalistyczna dlugo jeszcze bedzie w narodzie pokutowala -- zly, niedobry, chciwy sprzedawca chcac zarobic wiecej brudnego imerialistycznego pieniadza oszczedza na instukcji,
co znaczy na wlasny koszt ??, bedzie po prostu sprzet drozszy, wiec jak ,chcesz drozszy czy tanszy ?? ty wybierasz
nie wiem, czy pamietasz za to o innym obowiazku (szczegolnie teraz latem) mianowicie kazdy obywatel ma OBOWIAZEK zameldowac sie tymczasowo jesli przebywa w danym miejscu dluzej niz 3 dni !!!
Tomek
Sklep Model-Fan w Łodzi do Optic'a też ma polską instrukcję. A na marginesie dyskusji o tłumaczeniach: może by tak chociaż spróbować polizać jakiegoś języka. Biorąc pod uwagę fakt, że pisma modelarskie na przyzwoitym poziomie są głownie po angielsku i niemiecku będzie jak znalazł. No i odpadnie problem ze zrozumieniem instrukcją do czegokolwiek. Pozdrawiam Jerzy

dokladnie !!!, nie ma to jak zycie, on stawi wyzwania i czyni czlowieka doroslym i odpowiedzialnym oraz zaradnym, panstwowe wyciranie pupy kazdemy uczy tylko lenistwa i kretactwa
Tomek

Cenna uwaga , tyle tylko ,że ja pośrednicze w sprzedaży / mały sklepik modelarski / a instrukcji nie dostałem z hurtowni , a moja hurtownia od naczelnej hurtowni - i to by było na tyle
--
http://www.avia.tarman.pl
snipped-for-privacy@poczta.onet.pl
Mozna ale nie trzeba. Sprawa czy ktos sobie tego zyczy czy tez nie. NIe ma przymusu. WIec skoro nie trzeba to dlaczego sugerujesz ze trzeba? :) PRawo jest jakie jest. Trzeba byc w porzadku z prawem. Wiesz ile krajow sprzedaje na polskim rynku? :D i Co? Japonski i chinski tez powinnismy znac? :D Chyba przesada? :)

znalazł.