Jaki łatwo dostępny, skuteczny odrdze

Witam Mam taki problem, że muszę oczyścić z rdzawych nalotów kilka żeliwnych elementów o skomplikowanym kształcie. Szczotka druciana odpada, choćby ze względów czasowych. Kiedyś był w sklepach chemicznych płyn o nazwie "fosol", który wyjątkowo skutecznie usuwał rdzę ze stopów żelaza. Przy okazji można sobie było załatwić drogi oddechowe, ale to skutek poboczny:)

Czy ktoś zna jakiś łatwo dostępny (sklepowy) SPRAWDZONY preparat do usuwania rdzy? Taki żeby działał zanurzeniowo, bez szorowania, niekoniecznie błyskawicznie ale skutecznie? A może gdzieś "fosol" nadal występuje? Lokalizacja - Warszawa.

Reply to
A.Grodecki

A.Grodecki napisał(a):

Pepsi albo Coca cola ;)

Reply to
mRqS

Dnia 20-07-2005 o 17:12:44 A.Grodecki <ag.usun snipped-for-privacy@modeltronik.com napisał:

Cilit Bang? Cif OxyGel? Nie próbowałem, tylko podejrzewam je o takie działanie.

Reply to
Dariusz Mazur

Witam !!!!!!!!!

....... myślę, że FOSOL jest dość dobrym i sprawdzonym środkiem i nadal jest w sprzedaży nie wiem gdzie w Warszawie można go kupić ale w Krakowie kupowałem go całkiem niedawno. Oczywiście Cola czy Pepsi jest raczej nie skutecznym odrdzewiaczem ( to raczej mit i żart), z Cilitem miałem styczność i do "kamienia" jest super ale rdze to on mi nie usuną (może za krótko w nim trzymałem).

Pozdrawiam - Marcin

Reply to
kiwi

Zainteresuj się może coś jest w necie ale jest metoda stosowana przez archeologów polega na zanurzeniu przedmiotu w roztworze soli kuchennej i przepuszcza się przez roztwór słaby prąd efekt powolny ale bardzo dobry i skuteczny

Reply to
Marian

Użytkownik kiwi snipped-for-privacy@poczta.onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych napisał:dbm0f2$hg0$ snipped-for-privacy@atlantis.news.tpi.pl... Oczywiście Cola czy Pepsi jest raczej nie

Nie całkiem, Cola czy też Pepsi zawiera kwas fosforowy (inhibitor korozji) podobnie jak np. Cortanin F - jest to środek do zabezpieczania miejsc skorodowanych przed dalszą korozją i umożliwiający ich malowanie (wiążąc rdzę umożliwia przyczepność powłok malarskich do miejsc skorodowanych). BTW: Cortanin pachnie podobnie jak Pepsi ;o)

Reply to
Renart F.

Użytkownik kiwi napisał:

Clikt rzeczywiścue rdzy nie usuwa. Przynajmniej mi się nigdy nie udało. Zapewne producent wyszedł ze słusznego założenia, że rdza się ludziom w klopach i umywalkach raczej nie tworzy i poszedł marketingowo "na całość":) W sumie czemu nie, skoro nie ma wybielających past do zębów i szamponów (poza Nizoralem, ale to lek w szamponie) które zwalczają łupierz, a reklamuje się liczne takie produkty :)))

Poszukam w takim razie fosolu, skoro bywa w sklepach.

Reply to
A.Grodecki

.......... no tak - ale ile tego kwasu zawiera ta Pepsi czy Cola raczej nie wielkie ilości, a Cortinian F znam i jest rzeczywiście dobrym środkiem tyle, że nie jest to odrdzewiacz tylko preparat do zabezpieczania przed dalszą korozją czyli się z nią wiąże a nie usuwa (przynajmniej tak mi się wydaje)........

Pozdrawiam - Marcin

Użytkownik "Renart F." snipped-for-privacy@autograf.pl napisał w wiadomości news:dbm9d0$hp8$ snipped-for-privacy@atlantis.news.tpi.pl...

Reply to
kiwi

[...]

Jest taki środek podobny do fosolu nazywa się "YPLO" albo jakoś tak w niebieskim opakowaniu równie skóteczny co fosol.

pozdrawiam Valdi

Fosol dostępny jest w całej Polsce - szukaj w sklepach z farbą i chemią gospodarczą. Właśnie kupiłem butelke. Ale nie w Warszawie. Hu Sadam

HuSadam

Fosol kupowalem w Carrefour na Bemowie, ale czy jest w ciaglej sprzedazy nie wiem stoisko z farbami ciagle sie zmienia. Widzielem tez w Castoramie. Póllitrowa butelka z tworzywa, cena - nie pamietam ale ponizej

10zl. boreal
Reply to
boreal