jaki pr─ůd ┼éadownia ?

Witam
mam pytanko, a mianowicie posiadam ladowarke do akumulator├│w Multiplex Multicharger LN-5014
jaki pr─ůd ┼éadownia i roz┼éadowywania musz─Ö ustawi─ç dla pakietu NiMH 3850 mAh
7.2 V ?
kto┼Ť mi kiedy┼Ť podpowiedzial ze powinno sie ladowac pradem 1/10 czyli 0.3 - 0.4 A ?
a jaki powinien byc prad rozladowania ? dodaje ze3 pakiety nie sa nowe, uzywane.
Dzieki za porady, chce sie upewnic
pozdrawiam Przemek
Add pictures here
Ôťľ

Dla NiMH maksymalny bezpieczny pr─ůd ┼éadowania, to 1C. Chyba, ┼╝e to jakie┼Ť "specjalne" akumulatory :-) Roz┼éadowywa─ç mo┼╝esz wi─Ökszym, o ile twoja ┼éadowarka na to pozwoli. Najlepiej, o ile jest w twojej ┼éadowarce, zapu┼Ť─ç jaki┼Ť automatyczny program roz┼é-┼éad NiMH. Wi─Öcej nic nie pisz─Ö, bo nie wiadomo z jakich ogniw jest ten tw├│j pakiet i czy faktycznie ma a┼╝ tak du┼╝─ů pojemno┼Ť─ç... bo mo┼╝e to jakie┼Ť "chi┼äskie przeliczniki". Dla bezpiecze┼ästwa daj mu 1A na pocz─ůtek i zobacz ile ┼éadowarka wpompuje do niego. Potem go roz┼éaduj 1A i zobacz ile rzeczywi┼Ťcie wysz┼éo z niego jednostek.
pozdrawiam, qrdl
Add pictures here
Ôťľ
qrdl wrote:

zaraz, zaraz.... jedno mnie tutaj interesuje: "i zobacz ile ┼éadowarka wpompuje do niego" z tego co czyta┼éem o ┼éadowaniu NiMH to nie powinno sie ich prze┼éadowywa─ç i podobno bezpiecznie jest ustawic zabezpieczenie w ┼éadowarce (Shark10 ma taka opcj─Ö) aby nie "wpompowywac" wiecej ni┼╝ 110%-120% pojemno┼Ťci znamionowej... no to jak to w koncu jest?
pozdrawiam, marek
Add pictures here
Ôťľ