Co wybra─ç: Hitec Optic czy Eclipse?

kojot wrote:

Szanowny kolego, Jesli ja nie wnios┼éem nic do dyksusji o bezpiecze┼ästwie to na pewno twoja rada o kupnie domu poza miastem by┼éa bardzo z nim zwi─ůzana i tw├│rcza. Tak ju┼╝ w tym ┼╝yciu jest , ┼╝e rzeczy bardzo dobre kosztuj─ů du┼╝o a rzeczy gorsze o wiele mniej.Komplet kluczy imusowych w Auchan koszyuje 15 z┼é a w innym sklepie narz─Ödziowym porz─ůdnej firmy ponad 100 z┼é.Ile casy oba komplety wytrzymaj─ů ┼étwo przewidzie─ç.Przekonywanie mnie o tym , ┼╝e Hitec jest super radiem nie ma sensu.W latach 60-tych mia┼éem aparatur─Ö wykonan─ů samodzielnie i te┼╝ dzia┼éa┼éa.Tylko trzeba sobie u┼Ťwiadomi─ç jakie wtedy by┼éo t┼éo radiowe.Radio by┼éo wyj─ůtkiem i nie by┼éo ┼╝adnego niebezpiecze┼ästwa.Dzi┼Ť miliony urz─ůdze┼ä zajmuj─ůcych szerokie spektrum cz─Östotliwo┼Ťci radiowych niesie zupe┼énie inne wymagania dla tego typu urz─ůdze┼ä.Jesli kto┼Ť lata trenerkiem z silnikiem 3,5 ccm nie musi mie─ç Futaby.Inni lataj─ů gigantami i potrzebuj─ů radia znacznie lepszego.Ale to wcale nie oznacza, ┼╝e ten od trenerka musi latac razem z tym od giganta.W tanich radiach elementy nie sa selekcjonowane i szybko zmieniaj─ů swoje warto┼Ťci.Zapytaj PiotraP dlaczego nie lata na Hitecu? Zapytaj cz┼éowieka z Poznania kt├│ry lata Hot Spotem dlaczego uzywa MC-24? Zapytaj si─Ö ludzi dlaczego na Zlocie w Pile podczas oblotu szybowca Binia wszyscy musieli wy┼é─ůczy─ç swoje nadajniki? Mo┼╝e wtedy zrozumiesz ┼╝e kupowanie drogiego sprz─Ötu nie jest zwi─ůzane ze snobizmem.Obra┼╝anie sie na tych co pisza o sprz─Öcie zaawansowanym technologicznie i posiadaj─ůcym lepsze parametry na prawd─Ö nie ma sensu. Jesli ci─Ö nie znudzi ta zabawa i za jaki┼Ť czas zbudujesz model znacznie wi─Ökszy wymmmagaj─ůcy posiadania 10 kana┼éow to na pewno dojdziesz do wniosku ┼╝e trzeba zmieni─ç radio bez potrzeby kupowania domu za miastem jak zasugerowa┼ée┼Ť to mnie. I co wtedy? Te┼╝ nie wszyscy to zrozumiej─ů.
Add pictures here
Ôťľ
Użytkownik "VIP" napisał.........

O! Wreszcie napisa┼ée┼Ť post, z kt├│rego co┼Ť wynika. Nie obra┼╝a┼éem si─Ö na pisanie o drogim sprz─Öcie, tylko protestowa┼éem przeciwko sposobwi pisania i my┼Ťlenia. Kupowanie drogiego sprz─Ötu nie zawsze jest snobizmem - ale bywa. Ja na przyk┼éad jestem snobem, ale Futab─Ö kupi┼éem bo mi si─Ö podoba┼éa i tyle. A zabaki lubie kupowa─ç i rozumiem tych, kt├│rzy tez tak maj─ů. Nie z konkretnej potrzeby 9 kana┼é├│w czy snobizmu. Nie twierdz─Ö, ┼╝e Hitec jest super. Ja twierdz─Ö, ┼╝e zwykle jest wystarczaj─ůce.
Teza, ┼╝e "ten od trenerka" i ten "od giganta" nie musz─ů latac razem (z racji r├│znej jako┼Ťci nadajnik├│w - hmm, nie spotka┼éem sie z tym podej┼Ťciem. Nie odrzucam go a'priori.

Zabawa mnie nie nudzi od jaki┼Ť 24 lat, mo┼╝e dojd─Ö do 10 kana┼é├│w :-) Dom za miastem - mimo wszystko polecam :-).
Add pictures here
Ôťľ
kojot wrote:

Ale ja ju┼╝ pisa┼éem ,┼╝e mam dom za miastem.Nie chc─Ö drugiego!!!! Poza tym ta sugestia nie ma ┼╝adnego zwi─ůzku z modelarstwem. Je┼╝dz─Ö na latanie do Brzegu (60km) i lokalizacja mojego domu nie ma na prawd─Ö znaczenia. A latanie razem kana┼é obok przy maria┼╝u Futaby z Hiteckiem nie wyjdzie na dobre temu od Futaby.Hitec nie b─Ödzie na pewno w kanale. Moje dokonane pomiary o tym ┼Ťwiadcz─ů.Co si─Ö mo┼╝e sta─ç nie trudno przewidzie─ç. Ale tego nie zrozumie w┼éa┼Ťciciel Hiteca.Gdyby jego wiedza o radiu by┼éa wieksza to kupi┼éby co┼Ť lepszego.Nie mam nic przeciwko.Ale kiedy┼Ť zapyta┼éem go┼Ťcia na jakim kanale lata.Opowiedzia┼é mi ,┼╝e nie ma ┼╝adnego kana┼éu.Przyjecha┼é polata─ç z synem i w og├│le nie orientowa┼é si─Ö o co chodzi. Teraz przemysl swoje wypowiedzi i zastan├│w si─Ö czy ryzykowa┼éby┼Ť latanie w takim towarzystwie? Nie podnosze kwestii warto┼Ťci modelu i nie┼Ťwiadomo┼Ť─ç widz├│w a szczeg├│lnie matek z dzie─çmi w w├│zkach przechadzaj─ůce sie na lotnisku. Czy to jest takie trudne do zrozumienia?? Ale dos─ç ju┼╝ pisania.Nie mam zamiaru przekonywa─ç o tym uzytkownik├│w pasma 35 MHz.Zbyt du┼╝o widzia┼éem katastrof aby przekonywa─ç innych do potrzeby kontrolowania parametr├│w swojego radia. Robta co chceta.Czas poka┼╝e kto mia┼é racj─Ö. W innych krajach jakos sobie z tym radz─ů. U nas niestety na razie nie. Mo┼╝e kiedy┼Ť zostanie wprowadzony obowi─ůzek homologacji tych urz─ůdze┼ä.P├│ki co pozostaje tkzw wolna amerykanka.B─Ödac nad morzem widzia┼éem w shopie pod namiotem radia za 5 z┼é.Ale one mog┼éy odbiera─ç tylko kilka stacji na FM-ie. Najg┼éo┼Ťniejsze by┼éo Radio Maryja.To te┼╝ jest radio i ich w┼éa┼Ťciciele napisz─ů ┼╝e jest najlepsze.Maj─ů do tego prawo.
Add pictures here
Ôťľ
Użytkownik "VIP" napisał :

To akurat rozumiem :-)

To ty jeste┼Ť hardcorowiec - ja jestem leniwy :-( ......

Ale masz zupe┼énie b┼é─Ödne wyobra┼╝enie o miejscu gdzie latam. Ja latam na lotniskach modelarskich! Miejscach, kt├│re z kolegami pracowicie organizujemy. Nie ma tam przypadkowych spacerowicz├│w. Nie trafiaja si─Ö "niekontrolowalni" latacze, bo teren jest PRYWATNY - wynaj─Öty, zap┼éacony. Oczywi┼Ťcie na "skrytolataczy zakrzakowych" rady nie ma. ale nowe lotnisko nie sprzyja szcz─Ösliwie ukrywaniu si─Ö.
Przyjmuj─Ö z pokor─ů znane ci wyniki bada┼ä, jednak moje do┼Ťwiadczenie ich nie potwierdza. Akurat latam z dwoma Hitecami na s─ůsiednich kana┼éach. NIGDY mnie nie zak┼é├│ci┼éy! Zreszta - Hitec nie jest lokalnym wynalazkiem - jest obecny na prawie wszystkich lotniskach modelarskich swiata i jakos RCgropus i tym podobne miejsca nie sa pelne przekle┼ästw na te aparatury.
To co IMO jest naszym, lokalnym problemem to brak zwyczaju okresowego kontrolowania nadajnik├│w i brak ┼Ťwidomo┼Ťci. Szcz─Ö┼Ťliwie to stosunkowo trudne hobby :-). Jeszcze...
A jak nie trudno zauwa┼╝y─ç, wi─Ökszo┼Ť─ç z nas stara sie kupi─ç najlepsze radio, na jakie nas sta─ç.
┼╗yczmy ka┼╝demy przynajmniej Futaby, JR, Multiplexa czy Garupnera z g├│rnej polki, najlepiej z PCM :-)) ..............
Krzysiek "kojot" Choroszko
Ôťľ

Jestem bardzo ma┼éo do┼Ťwiadczony, wi─Öc ┼éatwo mnie zby─ç, ale zapytam. Skoro wypowiadasz si─Ö z tak─ů pewno┼Ťci─ů to przytocz prosz─Ö warunki pomiaru, sprz─Öt u┼╝yty do pomiaru (mam nadziej─Ö, ┼╝e znajd─ů si─Ö tacy, kt├│rzy wiedz─ů o czym napiszesz) oraz podaj miar─Ö pr├│by i uzyskane wyniki analitycznie i syntetycznie.

Ja jestem w┼éa┼Ťcicielem Hiteca i wydaje mi si─Ö ┼╝e rozumiem co napisa┼ée┼Ť. Zgodnie z "logik─ů matematyczn─ů" jeden przypadek podwa┼╝aj─ůcy tez─Ö obala j─ů.

Nie kupiłbym, ponieważ moja sytuacja finansowa nie pozwala mi na jakikolwiek większy zakup przez najbliższe dwa lata, a ten Hitec to był dla mnie już większy zakup.

Dw├│ch ludzi zrozumia┼éo co innego. Znam tak─ů sentencj─Ö "Je┼Ťli dwu ludzi m├│wi Ci, ┼╝e jeste┼Ť pijany id┼║ spa─ç".

Poprosz─Ö o opis konkretnych(!) rozwi─ůza┼ä.

Specjalnie zadzwoni─Ö jutro do Dzika, ┼╝eby oszcz─Ödzi─ç Tobie koszt├│w telefonu i zapytam czy rzeczywi┼Ťcie importuj─ů sprz─Öt bez homologacji.

Opanuj nerwy. Pysk├│wki niczego nie przynios─ů. raczej roznios─ů.
KAcper
--
Mail => www.rot13.com

Add pictures here
Ôťľ
Ajcie se siana z tym Hitec-em w ogole z tym postem bo juz wystarczaj─ůco zszed┼é z
tematu.... M├│j Hitec rozpad┼é sie na drobny mak dok┼éadnie mechanizm steruj─ůcy ca┼ékiem bez przyczyny (taki kijowy plastik albo hehe bakelit) nie mowie juz o wykonaniu ktore mozna por├│wna─ç do z┼éoconych plastikowych zabawek z odpustu.. poza tym koledzy pisali juz wystarczaj─ůco du┼╝o na temat jako┼Ťci elektroniki.. jak ktos nie ma wystarczaj─ůco funduszy na jakies super hiper radio to niech kupi MX-12 czy cos w tym stylu robbe/futaba czy nawet jakies MPX albo Airtronics/Sanwa w por├│wnywalnej cenie do hitec.. nie przekre┼Ťlam tej firmy (serwa sam stosuje) ale trzeba jeszcze poczeka─ç na poprawe jakosci przynajmniej jesli chodzi o nadajniki ...
archiwum i przeszukiwanie news├│w
Ôťľ
Kacper Perschke pisze:

Mnie najbardziej ciekawi to postawienie znaku to┼╝samo┼Ťci mi─Ödzy "kompletny dyletant, nie wie, co to to kana┼é ani nic" a "posiadacz kompletnie rozstrojonego radia", a "posiadacz Hiteca".
O ile jeszcze pierwsze dwa zrozumiem i nawet dopuszcz─Ö, ┼╝e prawdopodobie┼ästwo wysokie, to trzeciego nijak. Musi, jakie┼Ť kompleksy z dzieci┼ästwa aboco :>
Mumin
--
************** </body> *** Kilroy was here *** </html> *************
Michał Mumin Mierzwa http://www.cto.us.edu.pl/~mmierzwa 2
Kacper Perschke wrote:

Szanowny kolego Kacper, Pomiaru sprz─Ötu dokona┼éem analizatorem widma firmy Anritsu typ MS 2721A.Analizator zapewnia analiz─Ö widmow─ů w pasmie 100 khz-7,1Ghz.Poziom szum├│w -153 dBm,wej┼Ťciowy poziom mocy wynosz─ůcy +43 dbm pozwala na u┼╝ycie w najbardziej trudnych warunkach.Urz─ůdzenie pozwala na takie funkcje pomiarowe jak nat─Ö┼╝enie pola,moc w kanale, zaj─Öto┼Ť─ç pasma,stosunek mocy do mocy w kanale sasiednim,stosunek nosnej do interferencji itp. Takiego sprz─Ötu u┼╝ywa┼éem przez wiele lat projektuj─ůc stacje radiodost─Öpowe dla Dialogu prawie w ca┼éym kraju. Pomiar by┼é dokonywany wyrywkowo na lotnisku.Asumptem do takich pomiar├│w by┼éy skargi modelarzy na cz─Öste wyst─Öpowanie interferencji i zwi─ůzane ztym katastrofy modeli.By┼éa to sesja pomiar├│w daj─ůca obraz t┼éa w danym zakresie cz─Östotiwo┼Ťci a szczeg├│lnie odchy┼éki cz─Östotliwo┼Ťci od kana┼éu i szeroko┼Ť─ç emitowanego pasma.Pomiary by┼éy robione na ziemi.Brak mozliwo┼Ťci pomiarowych na wysoko┼Ťci kilkunastu i kilkudziesi─Öciu metr├│w nie pozwoli┼éy na dok┼éadne okre┼Ťlenie przyczyn braku kontroli nad modelem wyst─Öpuj─ůce tylko w danym obszarze lotniska i tylko z nadajnikami pracuj─ůcymi w PPM..BY─ç mo┼╝e biegnie tam wi─ůzka radioliniowa.Ale takie pomiary pokaza┼éy jak r├│znie pracuj─ů nadajniki.Niestety w wi─Ökszo┼Ťci by┼éy to stare Hitecki.Opisuj─ůc t─ů problematyk─Ö spotka┼éem sie z wieloma osobami zadaj─ůcymi mi duzo pyta┼ä mniej lub bardziej fachowych.Jestem modelarzem tak jak obszerna rzesza tu wyst─Öpuj─ůcych.Nie mam zamiaru pot─Öpia─ç tych co nie maj─ů pieni─Ödzy na lepszy sprz─Öt.Ale trzeba zrozumie─ç, ┼╝e u┼╝ywanie roztrojonego nadajnika wcze┼Ťniej czy p├│┼║niej sko┼äczy si─Ö tragedi─ů.W wielu cywilizowanych krajach istnieje wym├│g homologacji tych urz─ůdze┼ä.U nas niestety URTiP nie ma pieni─Ödzy na badania takiego sprz─Ötu.P├│ki co musimy sami zadba─ç o jako┼Ť─ç swojego nadajnika.Na rynku firmy sprzedaj─ůce tego rodzaju sprz─Öt nie dostarczj─ů ┼Ťwiadectwa homologacji.W USA istnieje FCC i tam bezwgl─Ödnie sprz─Öt emituj─ůcy fale radiowe zanim dopuszczony zostanie do sprzeda┼╝y musi mie─ç certyfikat.U nas niestety nie.Firmy ubezpieczeniowe nie chc─ů ubezpieczy─ç modelarza od nast─Östw nieszcz─Ö┼Ťliwych wypadk├│w bez ┼Ťwiadectwa homologacji. To te┼╝ chyba jest argument. Jestm zwolennikiem powszechnego u┼╝ywania sprzetu i edukacji w zakresie modelarstwa.Ale uzywanie przerobionego nadajnika( z takim si─Ö spotka┼éem) na prawd─Ö grozi powa┼╝nym konsekwencjami.Ale i tak znajdzie si─Ö wielu go┼Ťci, kt├│rzy napisz─ů o swoim sprz─Öcie ┼╝e jest dobry.Dobry w ich mniemaniu. A pomiary mog─ů pokaza─ç, ┼╝e nie powinien by─ç dopuszczony do u┼╝ytkowania na lotnisku.I tak ludzie si─Ö tym nie za bardzo przej─Öli.Zapytajcie tych co stracili swoje modele. To tak jak z tanimi u┼╝ywanymi samochodami sprowadzanymi z Niemiec.Tam brak TIF a u nas super bryka. Sk─ůd my to znamy? VIP
Add pictures here
Ôťľ
Kacper Perschke wrote:

O jakie pysk├│wki chodzi? Czy ty kolego ju┼╝ nie masz argument├│w i zarzucasz mi co┼Ť czego nie uczyni┼éem? Jestem opanowany i prosz─Ö mi nie czyni─ç zarzut├│w. Wypraszam sobie takie historie.
Add pictures here
Ôťľ

mia┼é tanie radio to b─Ödziesz fajnym go┼Ťciem.Jak masz co┼Ť lepszego zaraz sie odezw─ů zazdrosnicy.Wypomn─ů ci wszystko w┼é─ůcznie z pysk├│wk─ů.Te┼╝ nie moge si─Ö doszuka─ç tej pysk├│wki.Napisz im ze masz starego Hiteca, nie znasz sie na niczym, twoje radio jest najlepsze a model byl juz 30 razy rozbity z powodu zakloce┼ä. Popro┼Ť jeszcze o rad─Ö jak polutowac bateryjki.Grupa ci─Ö wtedy zaakceptuje. W innym przypadku bedziesz czytal tylko same obrazliwe slowa.Beda ci pisac abys kupil dom za miastem, zmienil zone itp. Ciemnogrod i tyle. Andrzej
Zobaczysz ilu bedziesz mial kolegow.
archiwum i przeszukiwanie news├│w
Ôťľ
Kacper Perschke wrote:

Twoja sytuacja mnie nie interesuje.Ka┼╝dy ma jak─ů┼Ť sytuacj─Ö.Ona nie mo┼╝e by─ç argumentem do latania w grupie z kiepskim radiem.A tak niestety cz─Östo bywa.Latanie na uwi─Özi jest te┼╝ pi─Ökne. I nie wymaga drogiego sprz─Ötu.Chyba nadajemy na r├│┼╝nych cz─Östotliwo┼Ťciach.Pos─ůdzanie mnie o pysk├│wki to jaki┼Ť absurd.Ale jak brakuje argument├│w to ten jest chyba dobry. Takie podej┼Ťcie do tematu niestety jest bardzo powszechne. U┼╝ywanie radia wi─ů┼╝e si─Ö z odpowiedzialno┼Ťc─ů.Tej cz─Östo brakuje naszym modelarzom. I to jest smutne. VIP
Add pictures here
Ôťľ

nie ma si─Ö co podnieca─ç.Hitec to proste radio dobre dla pocz─ůtkuj─ůcych.Czy kto┼Ť z was widzial na powaznych zawodach Hitec-a? Przede wszyskim nie ma PCM.To powa┼╝na wada i nikt o zdrowych zmys┼éach nie b─Ödzie sterowa┼é powaznego modelu takim nadajnikiem.Pami─Ötajcie o tym ┼╝e ka┼╝dy sprz─Öt jest przeznaczony do czego┼Ť innego.Oprogramoowanie takiego radia nadaje sie do prostych modeli. Dyskusja o wy┼╝szo┼Ťci tego radia na Futab─ů jest pozbawiona sensu.
archiwum i przeszukiwanie news├│w
Ôťľ
Snagy wrote:

Hej
akurat np Eclipse ma PCM :)
pozdr├│wka
mRqS -=RC Lataj─ůce=- http://rc.marekszulen.net
Add pictures here
Ôťľ

pocz─ůtkuj─ůcych.Czy
po tej dyskusji to nie wiem czy bede mia┼é odwage wyj┼Ť─ç z moim Eclipse na lotnisko, na dodatek jest tam jeszcze kilka Optic├│w , to┼╝ to my stanowimy zagro┼╝enie dla lotniska - mo┼╝e nawet dla tych "du┼╝ych" prawdziwych samolot├│w, kt├│re startuja 200 m od naszej cz─Ösci lotniska.
Conti
Add pictures here
Ôťľ
Zada┼ée┼Ť konkretne pytanie i otrzyma┼ée┼Ť tylko dwie (na 22) odpowiedzi na temat !!!! Wi─Öc, ja napisz─Ö trzeci─ů.
Sprawa wygl─ůda prosto jez─Öli nie stanowi dla cibie problemu r├│┼╝nica ceny Optic - Eclipse to kup Eclipse - jest lepiej rozbudowana programowo - sprzeda┼éem sporo tych nadajnik├│w i znam wielu modelarzy lataj─ůcych na ┼Ťmig┼éowcach tym w┼éa┼Ťnie nadajnikiem. My┼Ťl─Ö, ┼╝e zanim opanujesz ┼Ťmig┼éowiec na tyle , ┼╝e braknie w Eclipse funkcji , to na rynku b─Ödzie jeszcze wi─Ökszy wyb├│r nadajnik├│w z ogromn─ů ilo┼Ťci─ů funkcji (rynek idzie w tym kierunku) i kupuj─ůc nast─Öpny nadajnik b─Ödziesz mia┼é wiedz─Ö (popart─ů praktyk─ů !!!!!) dzi─Öki kt├│rej wybierzesz nadajnik, najbardziej Ci odpowiadaj─ůcy !
Nie b─Öd─Ö pisa┼é , ┼╝e najlepiej kup MPX-a 3010 bo akurat ja mam tak─ů ...
Pozdrawiam ! Radek Oleksy www.modelarski.com

Ôťľ

Jesli chodzi o wymagania Kolegi, to sadze, ze juz sporo tanszy Cockpit by im sprostal. Mimo iz nie ma takiej swobody programowania, co 3010, to ma do wyboru chyba 7 Modow, a nie tylko 2 (tak wiem, ze i tak lata sie z regoly na jednym, aczkolwiek, ja latam roznie w zaleznosci od modelu i czasem lubie podmienic sobie lotki z kierunkiem, czy tez przepustnice przerzucic na suwak). Rozwazylbym jeszcze Sanwe RD 6000/8000.
Pozdrawiam,
Szymon (tez latam na MPX 3010 ;-] )
Add pictures here
Ôťľ