Co wybra─ç: Hitec Optic czy Eclipse?

Cze┼Ť─ç S┼éawku,
ja nie wiem ile Ty latasz, ale czas oko┼éo 3 godzin jest na moje potrzeby zbyt kr├│tki. Pewnie, ┼╝e mo┼╝na w mi─Ödzyczasie ┼éadowa─ç lub mie─ç pe┼én─ů kiesze┼ä zapasowych pakiet├│w. Ale nie o to chodzi tylko o krytyk─Ö niedowymiarowanego zasilania. I tyle.
Jest to pewnie bardzo dobry nadajnik, czy jego programowanie by mi odpowiada┼éo, nie wiem bo nie mia┼éem go w r─Öku. Je┼╝eli jest w nim zawarta filozofia znana mi z FC 28 czy jej mniejszych odpowiednik├│w, to dzi─Ökuj─Ö. Ale my┼Ťl─Ö, ┼╝e tak nie jest, ostatecznie z takim wy┼Ťwietlaczem mo┼╝na wszystko znakomicie rozwi─ůza─ç. Dla mnie i tak ten nadajnik nie wchodzi┼é by w gr─Ö bo je┼╝e lubi─Ö tylko na czterech ┼éapach i pij─ůce mleko. Wiem, ┼╝e jest jeszcze wersja "normalna", ale na razie jeszcze naprawd─Ö nie natkn─ů┼éem si─Ö na granice MC 24 i dlatego si─Ö za niczym innym nie rozgl─ůda┼éem.
Pewnie, ┼╝e 14 kana┼é├│w to o ca┼ée 2 wi─Öcej ni┼╝ w MC 24, ale one dzia┼éaj─ů tylko z tym ich odbiornikem. Jak na razie te┼╝ mi te 12 (jeszcze :-))wystarczy┼éo i nie mam w ┼╝adym modelu kombinacji z V-kablami czy niewiadomo z czym. Jeszcze raz - ten odbiornik 14-kan. napewno jest bardzo dobry, ale i w tych lepszych PCMach Graupnera nic mi nie brakowa┼éo. I niezawodno┼Ť─ç, i ich pr─Ödko┼Ť─ç przynajmniej praktycznie jest wi─Öcej jak wystarczaj─ůca. A gdybym mia┼é wszystkie moje modele na nie "przemeblowa─ç" to pewno bym z torbami poszed┼é.
No i jeszcze jedno. Piszesz ┼╝e ta Futaba ma wszystko co mo┼╝na sobie wymarzy─ç. My┼Ťl─Ö, ┼╝e Twoje marzenia s─ů mocno ograniczone. Ja marz─Ö o nadajniku odpowiadaj─ůcym dzisiejszemu stanowi techniki. Technologie ju┼╝ dawno s─ů. Ale nie ma przydzia┼éu cz─Östotliwo┼Ťci (i pewno nigdy nie b─Ödzie). Taki nadajnik by si─Ö poprostu w┼é─ůcza┼éo, nie martwi─ůc si─Ö o wolny kana┼é. Tak jak w┼é─ůczamy kom├│rk─Ö i nie martwimy, ┼╝e ta s─ůsiada z tramwaju ma t─ů sam─ů cz─Östotliwo┼Ť─ç. Odbiornik w modelu mia┼éby kana┼é zwrotny i pilot mia┼éby wszystkie niezb─Ödne informacje jak napi─Öcie zasilania, a ewentualne zak┼é├│cenia nie interesowa┼éy by nikogo, gdy┼╝ sam zestaw nadajnik-odbiornik szuka┼é niezak┼é├│conego pasma (ju┼╝ zawczasu, by m├│c b┼éyskawicznie prze┼é─ůczy─ç). No a w pasmach o wy┼╝szych cz─Östotliwo┼Ťciach nie by┼éo by problemem zrobi─ç chocia┼╝by 40 kana┼é├│w. Dzi┼Ť Futaba musia┼éa wykona─ç niez┼éy szpagat by na 35 MHz upchn─ů─ç te 14 kana┼é├│w.
Tak wi─Öc nawet to cudo z mp3-playerem i kolorowym wy┼Ťwietlaczem jest odleg┼ée o lata od moich marze┼ä. Na rewolucj─Ö w tym wzgl─Ödzie przyjdzie nam jeszcze niestety d┼éugo poczeka─ç.
Pozdrawiam Piotr

Ôťľ
Piotrp_de wrote:

Piotrze, W swoich marzeniach odwo┼éujesz si─Ö do istniej─ůcych technologii stosowanych w systemach z rozproszonym widmem.Ale pamietaj, ┼╝e nikt nie b─Ödzie stawia┼é BTS-├│w aby nasze radia pracowa┼éy w systemie.Na ┼Ťwiecie dla takiej garstki ludzi ┼╝adna firma nie zrobi takiego radia.Kosztowa┼éoby to miliony!! Jest jedna firma Becker, kt├│ra robi aparatury z niepowtarzalnym kana┼éem cz─Östotliwo┼Ťci.P├│ki co obowi─ůzuje nas dyscyplina i pilnowanie si─Ö wzajemne aby nie narobi─ç szkody.W┼éa┼Ťnie przez szybko wzrastaj─ůc─ů ilo┼Ť─ç urz─ůdze┼ä radiowych pracuj─ůcych w systemie ci─ůg┼éym i smoog elektroniczny wisz─ůcy nad miastem jako┼Ť─ç odbiornik├│w musi by─ç coraz lepsza.Nie pomo┼╝e najlepsze kodowanie kiedy na wej┼Ťciu odbiornika pojawi si─Ö fala no┼Ťna tej samej cz─Östotoliwo┼Ťci wyemitowana z innego urz─ůdzenia ni┼╝ w┼éasny nadajnik. Dlatego coraz cz─Ö┼Ťciej ze wzgl─Öd├│w bezpiecze┼ästwa b─Ödziemy zmuszeni stosowa─ç po dwa odbiorniki,dwa zasilania itp.Sam wiesz dlaczego w swojej Wildze masz sprz─Ögniete dwa serwa do steru wysoko┼Ťci.Ja te┼╝ wo┼╝─Ö w swojej dwa zasilania i power box-a. Pozdrawiam. Vip
Add pictures here
Ôťľ
Witam.
Je┼Ťli naprawd─Ö planujesz zabaw─Ö ze ┼Ťmig┼éowcami to z tych dw├│ch aparatur wybra┼ébym Eclipsa. Optic te┼╝ ma program heli, jednak umo┼╝liwia obs┼éug─Ö tylko podstawowych funkcji: 3 kana┼éy na wirnik g┼é├│wny i po jednym na przepustnic─Ö / obroty, kierunek, ┼╝yroskop. Gdyby┼Ť chcia┼é za┼éo┼╝y─ç governor to ju┼╝ zabraknie Ci wolnego kana┼éu - Eclipse sobie jeszcze z tym poradzi, cho─ç w ma┼éo ergonomiczny spos├│b. Je┼Ťli my┼Ťlisz o modelach ┼Ťmig┼éowc├│w na powa┼╝nie, to polecam zakup aparatury 9-cio kana┼éowej, o zdecydowanie wi─Ökszych mo┼╝liwo┼Ťciach konfiguracji ni┼╝ sprz─Öt Hiteca (my┼Ťl─Ö np. o Futabie 9 CAP/CHP czy JR), ale te┼╝ niestety dro┼╝szej.
Pozdrawiam, Robert
Add pictures here
Ôťľ
Czytaj─ůc posty do twojego pytania naprawd─Ö poleci┼ébym Ci z r─Ök─ů na sercu zakup Futaby. Wiem wiem, zaraz moze sie podniesc dyskusja ze cena itd itd. Ale por├│wnuj─ůc Hiteca (kt├│rego mam jeszcze) a Futab─Ö (kt├│r─ů mam) wiem jedno: mimo r├│┼╝nicy ceny do┼Ťc znacznej futaba jest warta zakupu. Niezawodno┼Ťc, programowanie, mo┼╝liwo┼Ťci. Zreszt─ů mo┼╝naby d┼éugo i du┼╝o pisac. Przemysl sprawe doglebnie i zastan├│w si─Ö, czy nie lepiej jeszcze chwilk─Ö (w por├│wnaniu z wieczno┼Ťci─ů:)) zaczekac (od┼éo┼╝yc wiecej kaski). Nie podejrzewam, ┼╝ebys chcia┼é p├│┼║niej zamieni futab─Ö na co┼Ť innego:) Pozdrowionka Pawe┼é snipped-for-privacy@poczta.onet.pl

Ôťľ
Witam! Od paru miesięcy jestem bardzo zadowolonym posiadaczem Optica. Z Elipse nie miałem do czynienia. Nie używałem funkcji heli. Z czystym sumieniem moge polecić Optica.
Pozdrawiam Maciek
Add pictures here
Ôťľ
Miron Łukaszczyk pisze:

Ujm─Ö to tak: nie s┼éysza┼éem o przypadku, ┼╝eby kto┼Ť maj─ůcy Futab─Ö 9 zrezygnowa┼é z niej na rzecz innego nadajnika, bo nie spe┼énia┼éa jego wymaga┼ä. Je┼Ťli nie chcesz kupowa─ç dwa razy, to si─ůd┼║ i oszcz─Ödzaj. I p├│┼║niej (du┼╝o p├│┼║niej, ale nie tragicznie) kup :)
Mumin
--
************** </body> *** Kilroy was here *** </html> *************
Michał Mumin Mierzwa http://www.cto.us.edu.pl/~mmierzwa 2

Troche sie rozpedziles, bo ja wlasnie z Futaby9CAP przesialdlem sie na MC24 i chyba zrobilbym to jeszcze raz nawet gdybym mial 9ZAP. A tak przy okazji ;-) to wlasnie mam do sprzedania Futabe 9CAP z odbiornikiem R-149DP za 1400zl.
Pozdrawiam Slawek
Add pictures here
Ôťľ
Slawek Kaczynski pisze:

=================>> wymagań. ======> Troche sie rozpedziles, bo ja wlasnie z Futaby9CAP przesialdlem sie na

A czy pow├│d by┼é taki, jak podkre┼Ťli┼éem wy┼╝ej? Bo ┼╝e w og├│le ludzie si─Ö przesiadaj─ů, to do┼Ť─ç oczywiste i nikt normalny nie zaprzecza.
Mumin
--
************** </body> *** Kilroy was here *** </html> *************
Michał Mumin Mierzwa http://www.cto.us.edu.pl/~mmierzwa 2
Ôťľ

Powodem może być chociażby fakt, że ma tylko 9 kanałów, "niedorozwinięte" (w porównaniu do MC 24) miksery do dużych szybowców, skomplikowane programowanie (znów w stosunku do MC 24).
Nie wiem jak dla lataj─ůcych wiatrakami, ale szczeg├│lnie do szybowc├│w MC 24 jak na razie nie ma konkurenta...
Pozdrawiam Piotr
http://www.piotrp.de

Ôťľ

Tak - jezeli mowimy o 9CAP, chodzi o ilosc dostpnych kanalow, mikser├│w i krzywych gazu. Kanaly: Jest ich tylko 8 a jak chce sie miec w samolocie 5-cio punktowa krzywa gazu to zostaje 7 kanalow. Futaba znakomicie sie sprawdza w samolotach silnikowych do 6 serw. Potem sa schody... trzeba sie ratowac power boxami lub Y-kablem i programowalnymi serwami Hitec'a. Prawdopodobnie w trybie szybowcowym i helikopterowym takie utrudnienia nie wystepuja. W 2,5metrowym samolocie jest 10serv i fajnie jest moc je niezaleznie ustawiac. i zadowolic sie tylko power menagerem, bez power box-a.
Miksery: Futaba posiada b. duze mozliwosci konfigurowania mikserow, jednak nie sa one dobrze przemyslane i b.szybko zapelnia sie duzo mikserow co podczas trymowania modelu jest troche upierdliwe. Np w samolocie z oddzielnymi servami dla prawej i lewj polowki wysokosci, trymujac samolot do lotu na boku musimy ustawic oddzielnie Kierunek -> prawy ster i Kierunek-> lewy ster, pomomo zmiksowania obydwu polowek. A jak dodamy jeszcze lotki to juz nam poszly 3 miksery. a jeszcze kilka innych mikserow trzeba ustawic, zeby sprawdzic jak np. zachowuje sie w 'Harierze" z flaperonem i spileronem. Pozniej jak juz model sie ustawi z niektorych mikserow mozna zrezygnopwa i juz wszystko jest ok.
Podobnie krzywa gazu normalnie wystarcza jedna, ale przydala by sie druga zeby bez ladowania sprawdzic rozne ustawienia ustawienia. Z czasem moze sie tez wydac ze te 5 punktow na krzywej to tez za malo.
Jest jeszce kilka moich subiektywnych odczuc na korzysc Graupnera - np Expo - czulosc drazkow na malych wychyleniach - tak wiem funkcja jest ta sama, ale w Graupnerze jest "jaks bardziej miekka" - o ile mozna tak powiedziec.
O Futabie krazy plotka ze jej PCM i odbiornik 149DP sa najlepsze na swiecie - przylaczam sie do niej, nigdy nie mialem klopotow z zasiegiem i zakloceniami. I jedynie tego brakuje mi Graupnerze ktory jest prawdopodobnie rownie niezawodny, ale nie daje mi juz takiego poczucia bezpieczenstwa.
Pozdrawiam Slawek.
Add pictures here
Ôťľ

No my┼Ťl─Ö, ┼╝e pr─Ödzej trafisz na barierk─Ö w rozbudowanym szybowcu jak w silnikowym. Chocia┼╝by F3J maj─ůcy po 4 serwa w p┼éacie plus statecznik V z konieczno┼Ťci─ů r├│┼╝nicowania. Czy tak jak mam w DG600. Klapy, lotki, hamulce, podwozie, wyczep holu, wysoko┼Ť─ç, kierunek, variometr to ju┼╝ 11 serw kt├│re chce si─Ö mie─ç ka┼╝de oddzielnie wysterowane. Tak jak piszesz - kombinowaniem mo┼╝na nieco spraw omin─ů─ç. Ale s─ů jeszcze tak jak wy┼╝ej wyposa┼╝one modele gdzie po┼é├│wki steru wysoko┼Ťci s─ů oddzielnie i model wyposa┼╝ony jest w nap─Öd poprzez pantograf i hamulec podwozia... Wtedy i 12 kana┼é├│w zaczyna by─ç ma┼éo. Nadajnik 9cio kna┼éowy jest w takim przypadku zupe┼énie bezu┼╝yteczny. To ju┼╝ lepiej MC 19 jak tak─ů Futab─Ö...

No PCM- Futaby jest znany z niezawodno┼Ťci. Ale i PCM Graupnera mnie niegdy jeszcze nie zawi├│d┼é. Jednak "pokr─Öcone" (przynajmniej z punktu widzenia u┼╝ytkownika czy w por├│wnaniu z MC 24) programowanie Futaby jest ju┼╝ nie na czasie. Pewno lepiej to rozwi─ůzano w tym nadajniku z kolorowym telewizorem, ale ju┼╝ sama pojemno┼Ť─ç zastosowanego tam akumulatora dyskwalifikuje ten nadajnik w moich oczach (czy mo┼╝e lepiej dla moich potrzeb)...
Pozdrawiam Piotr
http://www.piotrp.de

Ôťľ
Cze┼Ť─ç, W tym co piszecie o por├│wnaniu 9CAPS z MC24 jest sporo racji, ale si─Ö troch─Ö zagalopowali┼Ťcie. Por├│wnajcie ceny tego sprz─Ötu. Nadajnik Futaby z odbiornikiem PCM, kwarcami i zasilaniem mo┼╝na kupi─ç za 500 Euro. Ile za taki komplet MC 24 trzeba da─ç? Ka┼╝dy lubi to co ma lub na co go sta─ç :-) .
Pozdrawiam Marek

Ôťľ

troch─Ö
odbiornikiem
24
Marku, ale za to nadajnik MC-19 mo┼╝na kupi─ç ju┼╝ za 279?. Do tego odbiornik i mie┼Ťcisz si─Ö poni┼╝ej tych 500 ? za Futab─Ö :) A oprogramowanie prawie takie samo jak w MC-24
:)
--
---------
pozdr├│wka

Prawie nie znaczy to samo :-)
Pozdrawiam Tomek Kr─Ö┼║lewicz - zwolennik MPX
Add pictures here
Ôťľ
U┼╝ytkownik "Tomek Kr─Ö┼║lewicz" ...

He, he, "prawie piwo" - kontra ┼╗ywiec
Pozdrawiam,
Kaper (te┼╝ mi┼éo┼Ťnik MPXa) www.depron.prv.pl
Add pictures here
Ôťľ

Prawie robi wieeeelka roznice. ;-)
Jeszcze jeden (wylaczony z dyskusji) milosnik MPX. MPX rules. A i jego odbiornik Mini 9 zwlaszcza w wersji IPD pewnie nie ustepuje Futabie.
Pozdrawiam,
Szymon
Add pictures here
Ôťľ

MC
A jak si─Ö ma przy powy┼╝szych royal evo 9 i 12 Multiplexa? s─ů bardziej czy mniej elastyczne?
zbyszek
Add pictures here
Ôťľ
zbyszek napisa│(a):

po pierwsze: bardziej przyjazny w programowaniu i bardzo elastyczne (nie ma globalnych mikserˇw lecz do ka┐dego modelu jest pe│en ich komplet) po drugie: 12 kana│ˇw po trzecie: ta˝szy (ile kosztuje 12 kana│owy evo? porˇwnajmy ten sam sklep i cenŕ za sam nadajnik z pakietem: Evo 12 600 eur a MC19 279)
pozdrˇwka
mRqS -=RC Lataj▒ce=- http://rc.marekszulen.net
Add pictures here
Ôťľ
EVO 9 vario w pe┼éni wyposa┼╝ony kosztuje w Staufenbielu w tej chwili(pyta┼éem o zamowienie) 419,- euro w cenie ma modu┼é z syntez─ů i odbiornik z syntez─ů i jest rozbudowany o wszystkie kana┼éy poza tym za 83,- euro mozna do┼éo┼╝y─ç skaner zaj─Öto┼Ťci kana┼éu ... mc19 jest w cenie 279,- go┼éy... policz ile wyszedl by rozbudowany mc19 + modu┼é z syntez─ů i odbiornikiem z syntez─ů poza tym dla kolegi jest raczej bezuzyteczny jesli ma zamiar sie bawic smiglowcem 3 punktowe krzywe w mc19 raczej go dyskwalifikuj─ů.. tu wiecej szczego┼éow
http://members.aon.at/flug.fiala/mc19.html
pozdro

archiwum i przeszukiwanie news├│w
Ôťľ
HANSON napisa│(a):

Ja porˇwnywa│em 12-to kana│owe nadajniki czyli MC-19 i Evo 12. Evo 9 ma tylko 9 kana│ˇw. Chodzi│o te┐ o │atwoŠ i wygodŕ programowania jak i elastycznoŠ tych programˇw. Owszem, MC-19 ma 3-punktowe krzywe gazu i skoku.