Co wybrać: Hitec Optic czy Eclipse?

Użytkownik "mRqS" <mrqs@USUNTO_buntownik.pl> napisał w wiadomości news:dlm2ud$foc$ snipped-for-privacy@inews.gazeta.pl...
Prawie nie znaczy to samo :-)
Pozdrawiam Tomek Kręźlewicz - zwolennik MPX
Reply to
invalid unparseable
Użytkownik "Tomek Kręźlewicz" ...
He, he, "prawie piwo" - kontra Żywiec
Pozdrawiam,
Kaper (też miłośnik MPXa)

Kaper
Cześć Marku,
tezą do obalenia, było stwierdzenie Michała:
"nie słyszałem o przypadku, żeby ktoś mający Futabę 9 zrezygnował z niej na rzecz innego nadajnika, bo nie spełniała jego wymagań."
Kosztami się tu wogóle nie zajmowalśmy na zasadzie "o pieniądzach się nie mówi, pieniądze się ma" ;-)
Czasami tak też można :-))))
A jak ja i Marek mRqS wspomniał, istnieje też MC 19, które jest "prawie piwem" ale i tak było by bliższe spełnieniu moich potrzeb (czyli Zywca ;-)) niż rzeczona Futaba a tańsze...
Pozdrówka Piotr
Piotrp_de
Zadałeś konkretne pytanie i otrzymałeś tylko dwie (na 22) odpowiedzi na temat !!!! Więc, ja napiszę trzecią.
Sprawa wygląda prosto jezęli nie stanowi dla cibie problemu różnica ceny Optic - Eclipse to kup Eclipse - jest lepiej rozbudowana programowo - sprzedałem sporo tych nadajników i znam wielu modelarzy latających na śmigłowcach tym właśnie nadajnikiem. Myślę, że zanim opanujesz śmigłowiec na tyle , że braknie w Eclipse funkcji , to na rynku będzie jeszcze większy wybór nadajników z ogromną ilością funkcji (rynek idzie w tym kierunku) i kupując następny nadajnik będziesz miał wiedzę (popartą praktyką !!!!!) dzięki której wybierzesz nadajnik, najbardziej Ci odpowiadający !
Nie będę pisał , że najlepiej kup MPX-a 3010 bo akurat ja mam taką ...
Pozdrawiam ! Radek Oleksy

> To mój pierwszy post tutaj. Jestem zainteresowany zakupem aparatury RC. > To będzie moja pierwsza :-) Na początku chcę nauczyć się latać prostymi > modelami, jednak docelowo planuję zabawę śmigłowcem. Moje pytanie > dotyczy wyboru sprzętu między Optic-iem i Eclips-em. Czy Optic będzie > odpowiedni i co przemawia za Eclipsem. Czy jako początkujący wykorzystam > różnicę między tymi nadajnikami, czy jest sens inwestować w Eclipsa > teraz? Nie ukrywam że jednak nie chciałbym kupować sprzętu dwa razy > jeśli Optic miałaby nie wystarczyć. > Z góry dziękuję za opinie i pozdrawiam wszystkich modelarzy!
Reply to
Ol-Pen Model
Prawie robi wieeeelka roznice. ;-)
Jeszcze jeden (wylaczony z dyskusji) milosnik MPX. MPX rules. A i jego odbiornik Mini 9 zwlaszcza w wersji IPD pewnie nie ustepuje Futabie.
Pozdrawiam,
Szymon
Reply to
Szymon_Shaggy
Jesli chodzi o wymagania Kolegi, to sadze, ze juz sporo tanszy Cockpit by im sprostal. Mimo iz nie ma takiej swobody programowania, co 3010, to ma do wyboru chyba 7 Modow, a nie tylko 2 (tak wiem, ze i tak lata sie z regoly na jednym, aczkolwiek, ja latam roznie w zaleznosci od modelu i czasem lubie podmienic sobie lotki z kierunkiem, czy tez przepustnice przerzucic na suwak). Rozwazylbym jeszcze Sanwe RD 6000/8000.
Pozdrawiam,
Szymon (tez latam na MPX 3010 ;-] )
Reply to
Szymon_Shaggy
A jak się ma przy powyższych royal evo 9 i 12 Multiplexa? są bardziej czy mniej elastyczne?
zbyszek
Reply to
zbyszek
zbyszek napisał(a):
po pierwsze: bardziej przyjazny w programowaniu i bardzo elastyczne (nie ma globalnych mikserów lecz do każdego modelu jest pełen ich komplet) po drugie: 12 kanałów po trzecie: tańszy (ile kosztuje 12 kanałowy evo? porównajmy ten sam sklep i cenę za sam nadajnik z pakietem: Evo 12 600 eur a MC19 279)
pozdrówka
mRqS -=RC Latające=-

mRqS
EVO 9 vario w pełni wyposażony kosztuje w Staufenbielu w tej chwili(pytałem o zamowienie) 419,- euro w cenie ma moduł z syntezą i odbiornik z syntezą i jest rozbudowany o wszystkie kanały poza tym za 83,- euro mozna dołożyć skaner zajętości kanału ... mc19 jest w cenie 279,- goły... policz ile wyszedl by rozbudowany mc19 + moduł z syntezą i odbiornikiem z syntezą poza tym dla kolegi jest raczej bezuzyteczny jesli ma zamiar sie bawic smiglowcem 3 punktowe krzywe w mc19 raczej go dyskwalifikują.. tu wiecej szczegołow

>zbyszek napisał(a): > >> A jak się ma przy powyższych royal evo 9 i 12 Multiplexa? są bard >ziej czy >> mniej elastyczne? >> zbyszek > > >po pierwsze: bardziej przyjazny w programowaniu i bardzo elastyczne (nie > >ma globalnych mikserów lecz do każdego modelu jest pełen ich komple >t) >po drugie: 12 kanałów >po trzecie: tańszy (ile kosztuje 12 kanałowy evo? porównajmy ten sa >m >sklep i cenę za sam nadajnik z pakietem: Evo 12 600 eur a MC19 279) > >pozdrówka > >mRqS >-=RC Latające=- >
HANSON
HANSON napisał(a):
Ja porównywałem 12-to kanałowe nadajniki czyli MC-19 i Evo 12. Evo 9 ma tylko 9 kanałów. Chodziło też o łatwość i wygodę programowania jak i elastyczność tych programów. Owszem, MC-19 ma 3-punktowe krzywe gazu i skoku.
pozdrówka
mRqS -=RC Latające=-
mRqS
Dnia Sat, 19 Nov 2005 16:40:00 +0100, mRqS napisał(a):
sprzętu.Lepiej dorzucić kilkaset złotych i kupić porządne radio. Vip
Reply to
VIP
kilka lat temu mialem hiteca focus.. mechanizm sterujący a dokładniej plastik z jakiego byl zrobiony rozpadł sie bez przyczyny na drobniutkie kawałki jakby był z porcelany i miał 400 lat..
JR/Graupner FUTABA i MPX wybrałbym cos z tego sam stoje przed wyborem JR PCM9XII SYNTEZA ALBO MPX ROYAL EVO9 SYNTEZA moze mnie tez ktos pomoże :))))) jesli ma ktos MPX EVO niech sie podzieli spostrzezeniami... pozdro
>Dnia Sat, 19 Nov 2005 16:40:00 +0100, mRqS napisał(a): > >> zbyszek napisał(a): >> >>> A jak się ma przy powyższych royal evo 9 i 12 Multiplexa? są bardziej czy >>> mniej elastyczne? >>> zbyszek >> >> >> po pierwsze: bardziej przyjazny w programowaniu i bardzo elastyczne (nie >> ma globalnych mikserów lecz do każdego modelu jest pełen ich komplet) >> po drugie: 12 kanałów >> po trzecie: tańszy (ile kosztuje 12 kanałowy evo? porównajmy ten sam >> sklep i cenę za sam nadajnik z pakietem: Evo 12 600 eur a MC19 279) >> >> pozdrówka >> >> mRqS >> -=RC Latające=- >>
ja bym w ogóe zrezygnował z Hiteca.Ta firma nie produkuje dobrego >sprzętu.Lepiej dorzucić kilkaset złotych i kupić porządne radio. >Vip > >
Reply to
HANSON
> [...]
ja bym w ogóe zrezygnował z Hiteca.Ta firma nie produkuje dobrego >sprzętu.Lepiej dorzucić kilkaset złotych i kupić porządne radio. >Vip > >
ja mam Eclipse i jest super a kosztuje pewnie połowe Futaby - za zaoszczędzoną kase kup model i lataj a nie zbieraj i czekaj na lepsze radio
Conti
Reply to
Conti
VIP napisał (po gwłatownym spotkaniu z twardą przeszkodą?): ............
aaaaaaaaaoooaaa (ziewanie).
Ja też tak myślę. Poniżej merca nikt nie produkuje dobrych samochodów. Myśle, że zawsze warto dorzucić kilkadziesiąt tysięcy i kupić porządne auto... ;-)
Tysiące ludzie używaja Hiteca - z powodzeniem. Do tej pory IMO to najporządniejszy sprzęt w swojej klasie cenowej. Nie bez powodu np. Flash5x jest na tej grupie proponowane jako pierwsze, w miarę zaawansowane radio, które starcza na ładnych kilka modeli samolotów. A że Hitec nie produkuje nadajników z wyższej półki - taka strategia. Nie każdy potrzebuje JR9, MC-24 czy FF9. I nie każdego też stać, zwłaszcza, że nadajnik to tylko część modelarskich wydatków i często nie najważniejsza IMO. Hitec nie produkuje sprzętu "docelowego", ale na kilka lat poczatków - IMO naprawdę dobre. I to na moje oko inni producenci starają się walczyć z Hitec w niższym segmencie aparatur.
Sam miałem Hiteca, jest to drugie po Futabie najpopularniejsze radio na naszym lotnisku. I nikt jeszcze z powodu nadajnika nie stracił modelu, ani też nie mówił, że nie mógł czegos zrobić, bo radio nie te...
Reply to
Krzysiek " kojot" Choroszko
Dnia Sun, 20 Nov 2005 09:08:01 +0100, Krzysiek " kojot" Choroszko napisał(a):
Ja mierzyłem kilka nadajników Hiteca. O ile uzytkownicy nie strącili swoich modeli to na pewno strącili komuś na 100%.Hitec nie trzyma parametrów.Głównie częstotliwości. Pracuje poza kanałem. i zajmuje szersze pasmo.Jezeli komuś to nie przeszkadza to gratuluję samopoczucia.
Reply to
VIP
Uuuu - ale się wątek rozwinął :) Koledzy żwawo pogalopowali w stronę nadajników za 5 tysięcy ;)
Opis MC-12 masz na mojej stronie. Euforyczny to on może nie jest, ale nadajnik wystarcza w mojej ocenie na dość długo i wszyskie modele średniej wielkości i średnio technicznie zaawansowane można nim spokojnie obsłużyć.
Dodam, że niestety nie latam helikopterami więc nie umiem ocenić przydatności MC-12 to tego celu. Jakieś programy heli ma.
Oryginalny pakiet to 8x1500 NiCd. Jest już dawno wywalony. Teraz mam 8x2000NiMh (KAN-y). Starcza na bardzo długo.
Nigdy nie miałem problemów zasięgowo-zakłóceniowych w zestawie z odbiornikiem C-17.
Reply to
Piotr Konopka
Witam
"Piotr Konopka" snipped-for-privacy@wlkp.top.pl> napisał:
Potwierdzam to co napisałeś. Używałem MC 12 parę sezonów i rzeczywiście dla początkującego jest doskonała. 8 pamięci modeli i sporo funkcji i mikserów, dobry stosunek możliwosci do ceny. Jednak z perspektywy czasu i w miarę jak poznaje się inny sprzęt wychodzą wady. Upierdliwe programowanie, oczywiscie przez firmę przedstawione jako zaleta, czyli słynny "rotary system", mały wyswietlacz tylko w trybie znakowym, tragiczny akumulator i często zacinające sie pstryczki do programowania. Ostatnio zmieniłem na MX-12 też Graupnera. Nadal więc jestem w podobnej klasie cenowej ale mam 10 pamieci modeli, wyświetlacz graficzny, chociaż o ograniczonej rozdzielczosci (duże piksele) Ułatwia on jednak znacznie programowanie, wyswietla kształty krzywych np EXPO, DR, i 5 punktowe krzywe dla Heli oraz wiele innych ułatwień w porównaniu z MC-12, Są też wady - straciłem 1 kanał i nie ma tak banalnej rzeczy jak timer z programowaniem czasu lotu i liczeniem "od tyłu". Jednak mój wybór również potwierdza to co pisał "kojot". Nie wciskajmy początkujacym, ze muszą mieć od razu sprzęt za kilka tysięcy. Nadajnik za 450 do 700 zł lub komplet za 700 - 1000 zł znakomicie posłuzy przez parę lat. Lepiej wydać kasę na dobry pierwszy model.
Pozdrawiam Marek Popów Latające RC
Reply to
Marek Popów
Witaj, Czytam i nie wierzę.Futaba 14MZ ma akku o pojemności 2100 mAh-lipol. Starcza na około 5 godzin latania.Czy to jest dyskwalifikacja? VIP
Reply to
VIP