Problem z lotkami

Witam posiadam aparature 4-kanalowom Laser 4 jak rowniez model motoszybowca Easy Glider Electro w ktorym na kazda lotke przypada jedno serwo. I tu jest moj probelm. Nie wiem jak i czy w ogole sie da tak rozwaizac sprawe zeby wlasnei kazda lotka byla napedzadana swoim serwem. W odbiorniku mam cztery wejscia ozanczone od CH1 do CH4 co jest zrozumiale, i jedno wejscie B/5. Z tego by wychodzilo ze jest mozliwosc podlaczenia czterech serw i regulatora. Mam nadzieje ze w tej sytuacji jets inne wyjscie od kupna nowego nadjniak??:(

pozdrawiam

Reply to
Piotr
Andrzej Kostkiewicz

Ooooo dziekuje bardzo, nie weim jeszcze to co jest kabel typu Y,ale poszukam:) Co najwazniejsze rozwiales moje watpliwosci :)

Reply to
piotrekf1

Witam

"Piotr" snipped-for-privacy@poczta.onet.pl> napisał:

Oczywiście jak zwykle ostatnio na tej grupie, znalazł się filozof, który nawet odpowiedział, ale tak, zeby początkujący pytający i tak nie zrozumiał. Bo to tak fajnie - "wiem ale nie powiem, bo nie". Przy okazji zaśmiecę grupę postem, który niczego nie wnosi. A teraz do rzeczy. Piotrze Nie musisz kupować innego nadajnika ani odbiornika. Rzeczywiscie musisz zastosować tzw. kabel "Y" czyli rozgałąźnik, który pozwoli połączyć dwa serwa od lotek równolegle, a następnie już razem jednym przewodem do kanału, który w Twoim odbiorniku obsługuje lotki. Przy odpowiednim machanicznym zamontowaniu serw (jakby "w lustrzanym odbiciu") uzyskasz jednoczesny ruch obu serw w odwrotnych kierunkach, a o to przecież w lotkach chodzi. Taki układ nie pozwoli jednak zastosować lotek jako klapolotek lub jako hamulców aerodynamicznych, bo do tego jest potrzebna aparatura co najmniej 5 kanałowa z odpowiednim mikserem.

Pozdrawiam Marek Popów Latające RC

Reply to
Marek Popów

Użytkownik Piotr napisał: W odbiorniku mam cztery wejscia

Masz też możliwość podpięcia 5 serw i akumulatora ,jeśli akumulator i serwo będą korzystać z jednej wtyczki - musisz zrobić kabelek "Y" gdzie jedno z ramion Y będzie miało 2 przewody i pójdzie do aku. .

I żeby było ciekawiej to jeśli twój odbiornik to HFS-04MI+ albo HFS-04MI to można go rozbudować do 7 kanałów :

eeemil

dziekuje wszystkim za pomoc:) teraz na pewno sobie juz z tym dam rade i zaczne ostro brac sie za budowe :)

Reply to
piotrekf1
Reply to
Andrzej Kostkiewicz

Witam

"Andrzej Kostkiewicz" snipped-for-privacy@poczta.onet.pl> napisał:

Oczywiscie, jak najbardziej.

[...]

Pragnę zwrócić uwagę Pana na fakt, iż w moim poście nie odwoływałem się w żaden sposób do Pańskiego postu, nie cytowałem go, ani nie wymieniłem nazwiska. Nie może być więc mowy o personalnych aluzjach. To Pan, na zasadzie "uderz w stół, a nożyce się odezwą " raczył zapytać czy post dotyczył Pana, więc potwierdziłem. Jeżeli słowo "filozof" obraża Pana, to przepraszam.

Za "mentora" dziękuję. Przyjąłem to jako komplement.

Właśnie o ta chodzi. Pańska odpowiedź na pytanie kolegi modelarza o podłączenie serw do lotek, brzmiała - cyt. "Nie znam lasera .......ale kabel typu Y będzie Twoim przyjacielem :))". Z zakończenia zdania wnoszę, że uznał Pan to za dowcip. Czy sądzi Pan, że ta odpowiedź wniosła coś konstruktywnego i wyjaśniła koledze wątpliwości. Otóż nie. Świadczy o tym następny jego post, gdzie wprost napisał, że nie wie co to kabel "Y". Natomiast mój post, który oprócz uwagi o filozofie, zawierał również dość szerokie omówienie problemu usatysfakcjonował pytającego, za co otrzymałem podziękowanie. Jako Pana mentor, chcę więc przedstawić mój sposób odpowiadania na pytania kolegów z takiej grupy dyskusyjnej jak ta. Czy Pan z niego skorzysta, to już Pański wybór. Gdy zobaczę post na który znam odpowiedź i na który mam czas odpowiedzieć:

- czekam trochę, bo może ktoś odpowie wcześniej i lepiej niż ja.

- jeżeli takiej odpowiedzi nie ma, to sam odpowiadam, starając się omówić temat na tyle obszernie, żeby pytający nie musiał pytać ponownie.

- jeżeli nie znam odpowiedzi lub nie mam czasu i ochoty odpowiadać to milczę, żeby nie zaśmiecać grupy cząstkowymi lub bezsensownymi postami. I to tyle.

Pozdrawiam Marek Popów Latające RC

Reply to
Marek Popów

Witam

"kojot" snipped-for-privacy@post.xxx.pl> napisał:

Kojocie, a po co zaraz takie wyrazy......

Zapewniam Cię, że jeśli o mnie chodzi, to humor mi dopisuje (dobry). Może właśnie dlatego dałem się wciągnąć w tą dyskusję ;-)

Jesteś przewrażliwiony. Ja jestem jak najdalszy od złoszczenia się, a mam wrażenie, że odczucia mojego adwersarza, Pana Andrzeja również nie pasują do określenia "złość". Wiem, że na proste - Twoim zdaniem - pytania, jesteś zwolennikiem odpowiedzi typu "poszukaj sobie w Googlach i przejrzyj archiwum". Ja zawsze będę zdania, że należy trzymać się zasady - odpowiadaj na pytanie wyczerpująco i w miarę dokładnie, jeśli znasz odpowiedź lub nie odpowiadaj wcale. Niedawno usłyszałem w radiu jakieś statystyki wg których w Polsce nadal tylko ok. 15% internautów (prywatnie, w domu) ma stałe łącze. Reszta łączy się przez modem. Spróbuj przeszukać archiwum naszej grupy, siedząc na modemie, kiedy wielu dyskutantów nawet nie potrafi sensownie zatytułować postu.

Gratuluję prezentu i pozdrawiam świątecznie. Marek Popów Latające RC

Reply to
Marek Popów

kupic tz V-KABEL I PODŁACZYC GO W KANAŁ 4 OD STERU KIERUNKU. MIŁYCH LOTÓW KRZYSIEK

Reply to
krzysiek

to by bylo super i wieksza byla by frekfencja na zawodach hi hi pozdrawioam powodzenia krzysiek

Reply to
lrzysiek

Witam Nie zabieralem do tej pory glosu, ale w tej dyskusji trafila mnie jasna ........ wg uznania. Szanowni Panowie Po pierwsze prosze aby nieoceniac osoby której sie nie zna osobiscie, choc to nie ma wiekszego znaczenia. Znam Andrzeja i wiem jakim jest modelarzem pilotem, jak lata. Jedyn slowem ZNAKOMICIE, i to zarówno samolotami jak i heli. Bez wzgledu na skale. Wielu z Was/Nas mogloby sie od niego uczyc. Kazdy jest modelarzem, i nie sadze aby kazdy dochodzil do wiedzy majac podsuwane pod nos wszystkie rozwiazania. Jezeli tak to wspólczuje bo oznacza to brak myslenia a jedynie kopiowanie kogos rozwiazan. A nie oto chyba chodzi. FORA MODELARSKIE SA PO TO ABY SOBIE POMAGAC (!!!!), a nie po to aby kogos obrazac. Pozatym, PANIE MARKU nie wczytal sie pan w tresc wiadomosci po sobie nastepujacych. Widac z tresci ze Pan Marek, nie za bardzo rozumie tresci wiadomosci, Piotr napisal, ze dziekuje i poszuka, a wiec mysli. I to jest najwazniejsze. Pozdrawiam

Reply to
twojciechowski0