Jak kleicie zawiasy lotek itd.

Witam,
Walczylem wczoraj z wklejeniem zawiasow lotek klejem CA. Cos strasznego,
najpierw wkleilem zawiasy do skrzydel potem posmarowalem klejem i zakladam
lotke, zanim ja ustawilem tak jak powinna byc juz klej zlapal i zabawa od
poczatku. Po kilku razach prawie uszkodzilem skrzydlo. Czy jest gdzies opis
jak to powinno sie robic prwidlowo ?
Pozdrawiam
Robert.
Reply to
Robert W.
Po prostu kolejno¶æ musi byæ odwrotna. Wsadzasz zawias w przygotowan± szczelinê na sucho i dopiero wtedy zakraplasz rzadkim CA, który spenetruje balsê wi±¿±c spojenie natychmiast. Na odwrót z CA nie da rady, o czym ju¿ siê przekona³e¶. Pozdrawiam, Robert
Reply to
Robert 'Heyoan' Gadomski
Witam,
to troche zalezy od tego, jak duze jest skrzydlo (lotka) i ile zawiasow. Ja to robie tak, ze albo nie wklejam na cyjanoakryl, lez zywice 5 min, a jak juz chcesz CA, to mozesz wkleic zawiasy w skrzydlo "normalnie", tj. kapiesz klej na szczeline i wsuwasz zawias, a nastepnie na sucho na wklejone zawiasy nakladasz lotke i kapiesz klej na laczenia - ten wsacza sie wglab (ew. po kapnieciu na wszystkie zawiasy, sprobuj powysuwac i powsuwac lotke z zaznaczeniem, ze wysuwasz i wsuwasz odrazu - nie posostawiaj wysunietej na dluzej, bo tak zwiaze ;-)). To oczywiscie w zastosowaniu do zawiasow typu "pocieta i zalamana w polowie butelka PET". Nie polecam klejenia CA zawiasow ze sztyftem - Dla CA kazda szpara jest higroskopijna i CA wszedzie wcieknie, ale nie tam gdzie chcemy (paluchy, ruchome czesci zawiasow...).
Pozdrawiam, Szymon
Reply to
Szymon_Shaggy
Do tego ja jeszcze przewiercam otwór fi 2 w poprzek zawiasu i wklejam w niego wyka³aczkê lub patyczek do szasz³yków (polecam ich zakup - sa nieocenione do wszystkiego). Nie ma szans, ¿eby siê po tym zawias wysun±³.
Reply to
Lukasz Stela